خبرگزاری کار ایران

بدشانسی‌های زیادی آوردیم؛

اکبری: می‌خواستیم جزو 4 تیم برتر جهان باشیم/ نمی‌خواستیم حتی یک ست ببازیم!

سرمربی تیم‌ملی والیبال زیر 23 سال گفت: بازیکنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان سختی‌های زیادی را به جان خریدند و تمام تلاش خود را برای پیروزی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در آخرین روز مسابقات والیبال قهرمانی جهان موفق به پیروزی برابر کره جنوبی شد و در جایگاه هفتم جهان ایستاد.

پیمان اکبری که هدایت تیم امید ایران را برعهده داشت در نشست‌خبری پس از مسابقه با کره جنوبی عنوان کرد: به تیم کره و کادر این تیم تبریک می‌گویم. این مسابقه با وجود آنکه برای جایگاه هفتمی و هشتمی برگزار شد اما کیفیت خوبی داشت. تیم‌های کره و ایران در این مسابقه جنگیدند و شاگردانم از هیج تلاشی در این مسابقه دریغ نکردند.

سرمربی تیم ملی امید کشورمان گفت: پیش از آمدن به این مسابقات ما تنها یک هدف داشتیم و می‌خواستیم در جمع 4 تیم برتر جهان قرار گیریم اما یکسری بدشانسی‌هایی برای ما به وجود آمد و در هر مسابقه یکی از بازیکنان ایران مصدوم شد. آخرین مصدوم تیم هم رضی‌پور بود که پیش از مسابقه مصدوم شد و مجبور شدم از بازیکن قدرتی به عنوان سرعتی‌زن استفاده کنم.

وی با بیان اینکه قبول دارم که یکسری اشتباه، ضعف و مشکلات در این دوره از رقابت‌ها داشتیم، گفت: پس از بازگشت به ایران باید برای آینده آسیب‌شناسی کنیم.

اکبری درباره کیفیت دومین دوره از مسابقات زیر 23 سال جهان گفت: به عقیده من کیفیت و سطح این دوره از رقابت‌ها بسیار پیشرفته تر از دوره گذشته بود. اگر به 4 تیم راه نیافته دقت کنید، به جز تیم کره‌جنوبی، تیم‌های برزیل و آرژانتین جز قدرت‌های والیبال جهان هستند. همه انتظار داشتند برزیل به عنوان قهرمان دوره قبل؛ امسال نیز مدافع عنوان قهرمانی باشد اما در رده‌بندی بازی کرد. این خود حاکی از سطح این دوره از مسابقات است. این شرایط برای تمام تیم‌ها وجود داشت و تیم‌های با کمترین اشتباه به مرحله نیمه نهایی و فینال صعود کردند. این طبیعت ورزش است. تیم کوبا در این رقابت‌ها نشان داد چند سال آینده مجددا به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل خواهد شد اما به عقیده من ترکیه در همین سطح خواهد ماند.

اکبری در پایان خاطرنشان کرد: از تماشاگران ایرانی مقیم امارات که در این چند روز تیم ایران را تنها نگذاشتند، تشکر می‌کنم. همچنین تشکر بسیار ویژه ای از مسئولین برگزار کننده این مسابقات دارم. شاید هیچ کشور دیگر آسیایی نمی‌توانست میزبانی این مسابقات را این‌گونه برگزار کند. از سوی دیگر باید از شاگردانم تشکر کنم. در این مسابقات آنها سختی‌های زیادی را به جان خریدند و تمام تلاش‌شان را کردند. شاگردانم نمی‌خواستند حتی یک ست ببازند اما ورزش همین است.

همچنین سرمربی ملی والیبال زیر 23 سال کره جنوبی گفت: تیم‌های خیلی خوبی در این رقابت‌ها حضور داشتند و کره با بازیکنان جوان و کم تجربه شرکت کرد.

هونگ درباره این مسابقه اظهار کرد: به تیم ایران تبریک می‌گویم اگرچه جایگاه آنها خیلی بالاتر از هفتمی است اما تیم‌های خیلی خوبی در این رقابت‌ها حضور داشتند و جایگاهی که ایران در آن ایستاده با ارزش است.

وی تصریح کرد: متاسفانه پیش از آغاز این رقابت ها یک پاسور و یک سرعتی زن تیم را از دست دادیم و نتوانستیم آن ها را با خود به این مسابقات بیاوریم. از سوی دیگر بازیکنان کره بسیار جوان بودند. اگر این دو بازیکن با تجربه را در اختیار داشتیم، مطمئنا شرایط تیم ما بهتر می شد.

سرمربی تیم ملی امید کره‌جنوبی در پایان از میزبانی اماراتی‌ها تشکر کرد و گفت: پیش از سفر به امارات تصور نمی‌کردیم چنین استقبالی از تیم ما شود. میزبانی آنها بی‌نظیر بود و بسیار عالی از ما پذیرایی کردند. از FIVB برای برگزاری چنین مسابقات و همچنین امارات برای این میزبانی تشکر می‌کنم.

کد خبر : ۳۰۱۶۷۸