خبرگزاری کار ایران

به دلیل اختلاف در انتخاب؛

کفاشیان معادلات فوتسالی را به هم زد/ شمسایی باز هم بازی می‌خورد؟!

اختلاف نظر علی کفاشیان و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داستان انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال را پیچیده‌تر کرد.

به گزارش ایلنا ، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته‌اند به اجماعی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال برسند تا اوضاع پیچیده‌تر از همیشه شود و حتی شمسایی گزینه نخست هدایت تیم ملی هم تا آستانه حذف از بین گزینه‌ها پیش برود.

این اتفاقات را فقط در ورزش ایران می‌توانیم شاهد باشیم که گزینه‌ نخست سرمربیگری تیم ملی به یک‌باره فرسنگ‌ها از نیمکت تیم دور می‌شود و گزینه‌ای به یک‌باره مطرح می‌شود که هرگز نتوانسته افتخاری در رده مربیگری به صاحبان‌قدرت در فوتبال و فوتسال ایران پیش‌کش کند!

اینکه فدراسیونی اختیار تام داشته باشد هدایت تیم‌های ملی را به گزینه‌های مورد نظر خود بسپارد کاملا طبیعی به نظر می‌رسد ولی گزینه‌ای که بارها توانایی خود را ثابت کرده و به عنوان اصلی‌ترین کاندیدای نیمکت تیم‌ملی مطرح باشد به یک‌باره بر سر اختلافاتی که بین اعضای هیات‌رئیسه وجود دارد از بین گزینه‌ها خارج و اسامی دیگری مطرح شوند که کارنامه قابل‌دفاعی هم ندارند اتفاق عجیبی است که فقط در ورزش‌ایران می‌توان شاهد ان بود.

اگرچه بین گزینه‌های مطرح شده کارنامه گذشته حسین شمس قابل‌دفاع‌ و مشخص است ولی فراموش نکرده‌ایم همین فدراسیون این مربی را 4 سال بدون تیم گذاشت و اجازه نشستن روی نیمکت را به وی نمی‌داد؛ حالا اتفاقی عجیب باعث شده وی به گزینه‌ای برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی، نه باشگاهی بدل شود؟!

همچنین ناصر صالح دیگر گزینه‌ پیشنهادی هم با کدام کارنامه جدید می‌خواهد در جام ملت‌ها بار دیگر «تاج‌آقایی» را بر سر فوتسال‌ایران بنشاند؟! تاجی که 2 دوره است سامورایی‌ها از سر فوتسال‌ایران برداشته‌اند و باز پس گرفتن آن کار آسانی نخواهد بود.

به هر حال هیات‌رئیسه فدراسیون‌فوتبال باید هر چه سریع‌تر جانشین خسوس کاندلاس را معرفی کند تا تیم‌ملی بیشتر از این آسیب نبیند و بتواند به خوبی مهیای حضور در میدان‌آسیایی و مهمی شود که برای ما چیزی فراتر از «اعاده حیثیت» خواهد بود چراکه نه صانعی توانست به موفقیتی کامل برسد و نه خسوس. تیم ملی با صانعی سوم شد و با خسوس عنوان دومی را کسب کرد.

به نظر نمی‌رسد ایجاد وفاق بین تیم‌ملی و باشگاه تاسیسات‌دریایی کار چندان دشواری باشد چراکه اکثر بازیکنان‌تاسیسات عضو تیم‌ملی انتخابی هستند و چنانچه شمسایی هدایت تیم‌ملی را بر عهده بگیرد کار دشواری برای هماهنگ‌کردن بازیکنان نخواهد داشت ولی این فدراسیون است که گره را کورتر و کار را سخت‌تر کرده و کلاف سردرگمی را تنیده است.

اگرچه فعالیت همزمان شمسایی در تیم‌ملی و باشگاه تاسیسات از موارد اختلاف اصلی اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون است ولی با تامل بیشتر و تعامل بهتر این مشکل حل‌شدنی است و شمسایی تا انتهای لیگ می‌تواند به صورت همزمان در 2 موقعیت خود فعالیت کند و پس از آن با تمرکز بیشتری در خدمت تیم‌ملی باشد.

زمان تغییر فرا رسیده و به قول صادق دروگر:‌ «نباید انگیزه‌های شمسایی را سرکوب کنند»، چراکه اگر شمسایی این‌ بار که تجربه، توان، انگیزه و عطش کافی را برای هدایت تیم ملی و رساندن آن به سرمنزل مقصود دارد انتخاب نشود به نوعی باز هم بازی خورده و انگیزه‌هایش فروکش خواهد کرد.

هنوز فراموش نکرده‌ایم بعد از ناکامی تیم‌ملی با خسوس کاندلاس و شکست مقابل ژاپن در فینال آسیایی؛ مذاکرات جدی با شمسایی صورت گرفت و حتی تلویحا وی را به عنوان جانشین مربی اسپانیایی اعلام کردند ولی در فاصله چند روز کمیته‌فوتسال تغییر موضع و رأی به ماندن خسوسی داد که بعدها تیم‌ملی را 8 ماه در انتظار بازگشت‌اش کاشت!

این تیم ملی نیاز به نیمکت جوان و پر انگیزه دارد، نه مربیانی که قبلا امتحان خود را پس داده‌اند و ممکن است چیزی برای اضافه‌کردن به تیم ملی نداشته باشند...

کد خبر : ۳۰۲۱۴۰