خبرگزاری کار ایران

به جوانان تیم اطمینان دارم؛

کی روش: بازیکنانم فقط دغدغه پیروزی داشتند/صعود به جام جهانی قدم زدن در پارک نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم من امروز تنها یک دغدغه داشت و آن رسیدن به پیروزی بود و می دانیم هنوز مسیر طولانی در پیش داریم.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش پس از برتری 6 بر صفر تیم ایران مقابل گوام در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های آسیا 2019 در نشست خبری، اظهار داشت: ابتدا تبریک می گویم به تمام بازیکنان تیم که امروز عملکرد بسیار خوبی داشتند و از آنان تشکر می کنم.

وی افزود: ازصمیم قلب قدردان تمامی هوادارانی هستم که به ورزشگاه آزادی آمدند و می دانم امروز آنان افسوس نمی خورند چون بازی خوبی را تماشا کردند.

کی روش افزود: به اعضای تیم ملی گوام نیز تبریک می گویم که با تمام وجود تلاش کردند، اما این دیدار برای آنان سخت بود، چون ما فقط به دنبال پیروزی بودیم و مسئله دیگری را در ذهن نداشتیم.

وی درمورد جوانگرایی انجام شده در تیم ملی ایران، عنوان کرد: اطمینان خاطر بالایی داریم و اگر برنامه های خود را اجرایی کنیم با این نفرات مستعد می توانیم عملکرد خوب و بهتری داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اکنون فقط زمان این است که از برد لذت ببریم وسریع ریکاوری داشته باشیم. چون به زودی باید با هند بازی کنیم و می دانیم هنوز مسیر طولانی داریم و تازه امروز نخستین برد خود را به ارمغان آوردیم.

کی روش درادامه خطاب به مسئولان فوتبال و ورزش ایران گفت: فکر می کنم سئوالات کلیدی از این به بعد در باره من نباید باشد، بلکه باید گفت آنان برای تیم ملی چه کاری انجام خواهند داد؟ آنان باید به توسعه فوتبال و تحقق رویای رسیدن به جام جهانی روسیه کمک کنند.

وی درادامه ازنفرات باتجربه تیمش چون پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، آندرانیک تیموریان و امید ابراهیمی تشکر کرد و افزود: کلمات خاصی باید به نفرات باتجربه تر اختصاص بدهیم که به تیم و بازیکنان جوان کمک زیادی داشتند.

وی درباره نمایش خوب تیم ملی و آشتی هواداران و اینکه کمبودهای موجود بر عملکرد تیم ملی تاثیرخواهد داشت؟ عنوان کرد: فکر نمی کنم صحبت آشتی هواداران با تیم ملی صحبت درستی باشد چون هواداران به تیم ملی احساس خاصی دارند.

وی افزود: آخرین بار چند ماه قبل در خانه خودمان بازی کردیم و همین امر سبب شد تا هواداران امروز به خوبی در کنار ما باشند.

کی روش با اشاره به اینکه ازچهار سال قبل به همراه بازیکنان همواره مسئولیت پذیر بودیم، گفت: در سراسر دنیا افراد ثروتمند و قوی هستند که می توانند به تیم ملی کمک کنند. ما با شرایطی که داریم روبه جلو حرکت می کنیم و بیشترین تلاش را انجام می دهیم.

وی درمورد دیدار تیم ملی ایران با هند اظهار داشت: تمام دیدارها تا زمانیکه در داخل زمین اقتدار خود را ثابت نکنیم، دشوار است و این قانون فوتبال محسوب می شود. ما سعی می کنیم درون زمین خوب باشیم و کار را تمام کنیم.

کی روش با اشاره به اینکه تیم ملی با این نفرات با استعداد درحال تجدید قوا است، افزود: از الان تا مرحله نهایی که باید مقابل تیم های بزرگ آسیایی بازی کنیم تنها امسال می توانیم تجربه نفرات را بالا ببریم و تصمیم گیری لازم باید هم اکنون از سوی مسئولان اتخاذ شود.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: باید متوجه شویم جام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان است که تقریبا 240 کشور سعی می کنند در آن حاضر شوند و تنها 32 کشور این افتخار نصیب شان می شود. اگر فکر کنیم صعود به جام جهانی قدم زدن در پارکی زیبا است به هیچ عنوان درست فکر نمی کنیم.

وی ادامه داد: زمان، کلام و سلامت انسان را نمی شود فراموش و جبران کرد و شاید برخی ها ناراحت شوند اما دو سال با نفراتی چون بختیار رحمانی بازی کردیم که از دست رفتند و بهتر است بدانیم جام جهانی فردا است و نمی توانم برای هیچ اعتبارم را هزینه کنم.

کی روش با تاکید براینکه عاشق تیم ملی، بازیکنان وهواداران است، گفت: توقع کمی احترام دارم و کاری که باید انجام بدهیم این است که دستان را به هم داده و با تلاش به جام جهانی روسیه برسیم که مهمترین هدف و آرزوی 75 میلیون ایرانی رسیدن است.

وی درپایان اظهار داشت: اگر مسئولان و کسانی فکر می کنند مشکل من هستم، احتیاج نیست بیش از این وقت خودم را اینجا بگذارم.

کد خبر : ۳۰۲۴۱۷