خبرگزاری کار ایران

کاراته قهرمانی آسیا-ژاپن؛

گنج‌زاده و عباسعلی فینالیست شدند/ ایران در انتظار 2 طلای کاراته

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۶۲۷

نماینده سنگین وزن تیم ملی کاراته کشورمان با پیروزی برابر کاراته کا اردنی در سیزدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا به دیدار پایانی رسید.

به گزارش ایلنا، در ادامه دومین روز از سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که با شرکت 285 کاراته‌کا از 33 کشور در شهر یوکوهامای ژاپن در جریان است، در وزن 84+کیلوگرم، سجاد گنج‌زاده در دیدار سوم برابر نماینده اردن 4 بر 3 پیروز شد و به دیدار پایانی گام گذاشت. گنج زاده ابتدا نماینده تایلند و سپس حریف هنگ کنگی را شکست داده بود.

همچنین در وزن 68+کیلوگرم، حمیده عباسعلی در بازی نخست 6 بر صفر نماینده ویتنام را شکست داد. در مبازره دوم 5 بر 3 برابر حریف ژاپنی اش پیروز شد و گام به دیدار پایانی گذاشت.

پایان کار پورشیب با برنز

در وزن 84-کیلوگرم، ذبیح‌اله پورشیب ابتدا نماینده ویتنام و هند را برد و در دیدار سوم مقابل آراگا کاراته کای ژاپنی که دارنده عنوان قهرمانی جهان و دو عنوان نایب قهرمانی در بازی های آسیایی قرار گرفت و با شکست برابر این کاراته کا در جدول شانش مجدد به میدان رفت. پورشیب در این جدول مقابل کاراته کا قزاقستانی با نتیجه 6 بر یک به برتری رسید و مدال برنز گرفت.

رضازاده به برنز قناعت کرد

در وزن 68-کیلوگرم، الهه رضازاده در مبارزه نخست برابر حریفی از ژاپن قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با نتیجه 5 بر 5 با رای داوران بازنده شد و به جدول شانس مجدد رفت تا به مبارزاتش ادامه دهد. رضازاده در این گروه مقابل کاراته‌کای چینی 4 بر 2 به برتری رسید و مدال برنز این وزن را از آن خود کرد.

مهدی‌زاده طلایی شد

در وزن ۶۰ کیلوگرم نماینده تیم ملی کشورمان با برتری برابر حریف چین تایپه‌ای در دیدار فینال به نخستین مدال طلای کاروان‌ایران دست یافت. امیر مهدی‌زاده در دیدار پایانی برابر حریفی از چین‌تایپه با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید و با این پیروزی مقتدرانه نخستین مدال طلای کاروان ایران و اولین طلای خود در مسابقات آسیایی را کسب کرد. مهدی‌زاده در نخستین مبارزه خود حریف چینی را با نتیجه 11 بر 3 شکست داد و به دور دوم راه یافت. در دومین دیدار نیز حریفی از کره شمالی را با نتیجه 8 برصفر را شکست داد، در سومین مبارزه خود به مصاف نماینده عربستان رفت و با  نتیجه 5 بر صفر حریف خود را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف حریف ژاپنی رفت و با شکست او توانست به مرحله فینال برسد.

نقره آسیا به کرجی رسید

سحر کرجی نماینده تیم ملی بانوان کشورمان مدال نقره وزن 50-کیلوگرم را از آن خود کرد. در وزن منهای 50 کیلوگرم سحر کرجی در دیدار پایانی مقابل کاراته کای کشور میزبان قرار گرفت و پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی بازنده شد و به مدال نقره رسید. کرجی پیش از رسیدن به فینال حریفانی از سریلانکا(8 بر صفر)، چین تایپه ( 2 بر یک) و هنگ کنگ(2 بر صفر ) شکست داده بود.

احمدی دومین نقره‌ای کاروان‌ایران

کاراته‌کای وزن منهای 67 کیلوگرم تیم ملی مدال نقره سیزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا را بدست آورد. سعید احمدی در وزن منهای 67 کیلوگرم که موفق شده بود به دیدار پایانی راه یابد برابر حریف قزاقستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید. احمدی در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده سریلانکا رفت و با نتیجه 6 بر صفر به پیروزی رسید.در مبارزه دوم با حریف کویتی پس از تساوی در وقت قانونی با رای داوران در هانتی پیروز شد.در مسابقه سوم حریف اردنی را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

پایان زودهنگام افسانه

صبح امروز مهسا  افسانه در کاتای انفرادی در نخستین گام موفق شد حریف سریلانکایی را با نتیجه 5 بر صفر شکست داده و راهی دور بعد شود. افسانه در دور دوم مقابل کاتارویی از ویتنام نتیجه را واگذار کرد و با توجه به نرسیدن این حریف به دور نهایی، افسانه از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

قربانعلی‌پور برنزی شد

مهران قربانعلی پور در کاتای انفرادی در نخستین مبارزه برابر کاتارویی از هنگ‌کنگ نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد مبارازتش را ادامه دهد. قربانعلی‌پور در این گروه ابتدا کاتارویی از امارات را با 5 پرچم شکست داد و سپس نماینده چین‌تایپه را از پیش رو برداشت و به مدال برنز کاتای انفرادی مردان رسید.

برنز روشن پرید!

در در وزن 55- کیلوگرم رضا روشن در دیدار اول خود به مصاف حریفی از کویت رفت و با نتیجه 15 بر 9 شکست خورد.این کاراته‌کا در جدول شانس مجدد به مصاف حرف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.در دیدار دوم هم روشن با حریف ژاپنی روبرو شد که با قبول شکست 7 بر 2 از کسب مدال برنز بازماند.

چالاکی چالاک نبود!

فاطمه چالاکی نماینده وزن 55 کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان امروز در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده کره جنوبی با نتیجه سه بر یک شکست خورد.در صورت پیروزی حریف کره جنوبی چالاکی در مسابقات بعدی ورزشکار کشورمان می‌توانست شانس خود را در جدول شانس مجدد جست‌وجو کند اما حریف کره جنوبی در دیدار مقابل ورزشکار چین تایپه با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و بدین ترتیب نماینده‌ کشورمان از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز