خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

عنوان فرهنگی نمی‌تواند مانع خصوصی‌سازی شود/مصوبه‌ای بالاتر از قانون مجلس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۷۴۵

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: قانون مصوب مجلس بر واگذاری این باشگاه‌ها تاکید دارد و مصوبه دیگری نمی‌تواند بالاتر از قانون مجلس قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، ابوذر ندیمی ضمن بیان این مطلب در مورد بررسی مصوبه هیأت وزیران مبنی بر این‌ که دو تیم استقلال و پرسپولیس مجموعه فرهنگی شناخته شده و از فهرست واگذاری‌های شرکت‌های دولتی خارج شده‌اند، بیان داشت: فرهنگی بودن یکی از وجوه این دو باشگاه است نه تمام آن؛ بنابراین چنین الزامی وجود ندارد که چون این باشگاه‌ها فرهنگی هستند باید دولتی باقی بمانند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس اضافه کرد: هیچ اتفاقی در حوزه خصوصی سازی دو باشگاه نیفتاده و عنوان فرهنگی نمی‌تواند در عدم خصوصی‌سازی تعیین کننده باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اگر بر فرض هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس این مصوبه درباره سرخآبی‌ها را تأیید کند؛ مجلس قانون دیگری در راستای لزوم خصوصی سازی آنها وضع خواهد کرد زیرا هیچ نهادی در حوزه قانونگذاری نمی‌تواند جای مجلس را بگیرد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با خانه ملت خاطرنشان کرد: هیأت تطبیق بر مبنای قانون قبلی اظهارنظر می‌کند و بر همین اساس، واگذاری باشگاه‌ها فارغ از فرهنگی یا ورزشی بودن آنها عین قانون و ملاک نظر است.

پس از برگزاری چندین مزایده برای اجرای قانون واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و عدم خصوصی‌سازی آن‌ها، هیأت وزیران مصوبه‌ای را مبنی براین‌که این دو تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته شده‌اند داشت.

این مصوبه درحال حاضر در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و عنوان شده که درصورت تأیید این مصوبه از سوی این هیأت از فهرست واگذاری‌های شرکت‌های دولتی خارج خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز