خبرگزاری کار ایران

هیچ‌کس حرف‌های من را جدی نگرفت؛

صافی: بی ثبات‌ترین کشور آسیا در مدیریت‌کاراته هستیم/غرور نابه‌جا کار دست کاراته داد

کارشناس کاراته کشور نتایج تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را غیر قابل تصور خواند.

احمد صافی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: در بدبینانه‌ترین حالت از تیم‌ملی انتظار نایب‌قهرمانی داشتیم، نه سوم شدن با این فاصله!

وی افزود: کمتر کسی می‌توانست این نتایج ضعیف را پیش‌بینی کند. شاید اگر بعد از ژاپن نایب‌قهرمان می‌شدیم الان کسی از این تیم انتقاد نمی‌کرد اما باید قبول کرد نتایج بدست آمده غیرقابل تصور بود.

صافی با اشاره به اینکه در جام باشگاه‌های آسیا متوجه پیشرفت کاراته در تیم‌های آسیایی شده بود، گفت: وقتی تیم من در جام باشگاه‌های آسیا قهرمان شد، در تمام صحبت‌هایم از پیشرفت چشمگیر کشورهای بی‌نام و نشان کاراته در آسیا گفته بودم اما متاسفانه هیچ‌کس حرف‌های من را جدی نگرفت.

وی درباره علت نتیجه‌نگرفتن تیم ملی کاراته در قهرمانی آسیا اظهار داشت: متاسفانه تیم ما در باد قهرمانی دوره‌گذشته خوابیده بود. کادر فنی تیم ملی آنقدر تیم را محدود کرده بود که در جام‌ولایت هم تنها با تیم‌های خارجی دیدار کردند و نهایتا این غرور نابه‌جا کار دست تیم داد.

کارشناس کاراته ادامه داد: باید بپذیریم دیگر قدرت اول جهان نیستیم و تیم سوم آسیا هستیم. فکر می‌کنم یک مجموعه تصمیمات احساسی دست به دست هم داد تا تیم نتیجه نگیرد.

وی با بیان اینکه با کسب این نتایج زنگ‌خطر برای کاراته ایران به صدا درآمده، افزود: فعلا تیم سوم آسیا شدیم و باید به این فکر باشیم چطور از این بحران خارج شویم. اگر اشتباهات خود را بپذیریم بسیار ساده‌تر از پس مشکلات بر می‌آییم.

پیشکسوت کاراته کشور درباره از دست رفتن کرسی آسیایی بیان داشت: با برنامه‌ریزی غلط خودمان کرسی آسیایی را ازدست دادیم. کاراته ایران در 7 سال گذشته حدود 5 رییس فدراسیون عوض کرده که این آمار نشان می‌دهد ما بی ثبات ترین کشور آسیا در بحث مدیریت کاراته هستیم.

وی با بیان اینکه ثبات رفتاری، اداری و فنی در کاراته ایران وجود ندارد، افزود: وقتی تا این اندازه بین خودمان تغییرات داریم، معلوم است مسئولان کاراته دنیا به ما اعتماد نمی‌کنند.البته باز هم می‌گویم که تصمیمات اشتباه خودمان هم در از دست رفتن کرسی آسیایی تاثیرگذار بود.

صافی در پاسخ به اینکه آیا الان زمان تغییر کادر فنی تیم ملی است،  گفت: وقتی کادر فنی گذشته تیم‌ملی استعفا دادند، حدود 20 دقیقه بعد سرمربی جدید معرفی شد. به نظرم بهتر است اگر تصمیمی اتخاذ می‌شود کارشناسی شده باشد.

وی تصریح کرد: وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد تمام عوامل مقصرند. باید قبول کنیم کاراته دنیا در حال پیشرفت است و ما کماکان در گرفتن ابتدایی‌ترین تصمیمات اشتباه می‌کنیم. اگر با همین فرمان جلو برویم راه به جایی نمی‌بریم.

صافی در پایان اظهار داشت: ورزش ما باید از سنتی‌بودن خارج شود. باید سعی کنیم مدیر، مربی و کارشناس پرورش دهیم تا در مواقع نیاز از آنها بهره ببریم.

کد خبر : ۳۰۳۱۶۳