خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌ها؛

یورش یوزهای ایرانی به سرزمین هندوها / هدف کی‌روش؛ حفظ طلسم و تسخیر صدر

مردان فوتبال ایران پس از 23 سال در حالی در سرزمین "72ملت" به مصاف هند می‌روند که تنها هدف سربازان کی‌روش صدرنشینی در گروه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات فردا سه‌شنبه با برگزاری 16 دیدار در گروه‌های هشت‌گانه پیگیری می‌شود که تیم ایران در گروه D  در شهر بنگلور میهمان هند است.

شاگردان‌کی‌روش درحالی به هند سفر کرده‌اند که با پیروزی 6 بر صفر مقابل گوام در بازی‌گذشته روحیه بالایی دارند و آماده کسب دومین پیروزی متوالی در سومین دیدار خود در این مرحله از رقابت‌ها هستند. هرچند تیم میزبان هم که 2بازی گذشته‌اش در این رقابت‌ها را با 2 شکست مشابه 2 بر یک پشت سر گذاشته، قصد دارد با کسب امتیاز از ایران در این مسابقه، شگفتی دیگری را در این گروه رقم بزند.

 ایران و هند در حالی به مصاف هم می‌روند که شاگردان کی‌روش در حال حاضر با 4 امتیاز از 2 مسابقه در رده‌سوم گروه D رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیای 2019 امارات قرار دارند و هند بدون امتیاز قعرنشین گروه است.

هند که امروز به تیمی درجه 3 یا 4 در فوتبال آسیا تبدیل شده، روزگاری از قدرت‌های برتر قاره‌کهن بود. دو قهرمانی در بازی‌های آسیایی 1951 دهلی‌نو و 1962 جاکارتا، سومی در بازی‌های آسیایی 1970 بانکوک و دومی در جام ملت‌های آسیای 1964 مهمترین افتخارات تیمی است که حالا در رتبه 155 رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال قرار دارد.

هند، یکی از قدیمی‌ترین رقبای فوتبال ایران در قاره آسیا محسوب می‌شود. این دو تیم در طول تاریخ 9 بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هند 2 پیروزی و سهم ایران 6 پیروزی بوده و یک دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. بهترین برد تاریخ فوتبال ایران مقابل هند در بازی‌های آسیایی 1966 بانکوک رقم خورد که ملی‌پوشان ایران با نتیجه 4 بر یک این تیم را شکست دادند. فریبرز اسماعیلی (2بار)، جلال طالبی و علی جباری گل‌های ایران در آن مسابقه را به ثمر رساندند. آخرین رویارویی دو تیم نیز در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیای 1992 ژاپن رقم خورد. ایران در این دیدار با گل‌های مجتبی محرمی و فرشاد پیوس (2بار) هند را 3 بر صفر شکست داد. از آن تاریخ 23 سال می‌گذرد و این دو تیم قرار است یک بار دیگر با هم دیدار داشته باشند.

تیم ملی ایران فردا در حالی به مصاف هند می‌رود که روند تغییر نسل و پوست‌اندازی در فوتبال ایران با هدف جام‌جهانی 2018 روسیه را آغاز شده و پس از برد روحیه بخش مقابل گوام این روند قطعا در دیدار مقابل هند نیز ادامه خواهد یافت.  در این شرایط تیم ایران که رکورد 58 سال شکست ناپذیری مقابل حریف را دارد، تنها و تنها با هدف برد گام به این میدان خواهد گذاشت. شاگردان کی‌روش که با تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه هم عملکرد خوب و هم نتیجه جالبی را برابر گوام کسب کردند، بعد از 23 سال راهی سرزمین 72 ملت می‌شود تا در یازدهمین رقابت تاریخی‌اش با این تیم، شانس رسیدن به صدر گروه D را بدست آورد.

هرچند از دست دادن دو امتیاز در مسابقه نخست برابر ترکمنستان، باعث شده تا به امروز تیم ایران شانس رسیدن به صدرجدول گروه را بدست نیاورد اما پیروزی برابر هند، اگر با تساوی دو تیم گوام و عمان همراه شود، صدرنشینی تیم ملی کشورمان را در پایان هفته چهارم رقم خواهد زد.

برنامه هفته‌چهارم مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه و جام‌ملت‌های 2019 امارات به شرح زیر است:

سه‌شنبه - 17 شهریورماه

گروه A:
مالزی - عربستان‌
فلسطین - امارات

گروه B:

بنگلادش - اردن
تاجیکستان - استرالیا

گروه C:

هنگ‌کنگ - قطر
مالدیو - چین

گروه D:

گوام - عمان
هند - ایران

گروه E:

کامبوج - سوریه
افغانستان - ژاپن

گروه F:

چین‌تایپه - ویتنام
تایلند - عراق

گروه G:

لائوس - کویت
لبنان - کره‌جنوبی

گروه H:

یمن - بحرین
فیلیپین - ازبکستان

کد خبر : ۳۰۳۲۹۶