خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

عبدولی از دستیابی به مدال برنز بازماند/پنجمی برای فرنگی‌کار شایسته ایران

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۴۴۰

سعید عبدولی فرنگی کار وزن 75 کیلوگرم ایران در دیدار رده بندی رقابت های کشتی قهرمانی جهان با شکست مقابل حریفی از کشور میزبان از دستیابی به مدال برنز بازماند و پنجم شد.

به گزارش ایلنا، نخستین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت 21:30 دوشنبه شب به وقت تهران در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شد که عبدولی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال 2011 جهان در دیدار رده بندی به مصاف آندرو بسیک نفر سوم جهان از آمریکا رفت و در حالی که از نظر بدنی در سه دقیقه دوم کم آورده بود با نتیجه 2 بر صفر مغلوب بسیک شد و عنوان پنجم را کسب کرد.

عبدولی و رضایی دو سهمیه المپیک در وزن های 75 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی برای کشورمان گرفتند.

فرنگی کار اندیمشکی تیم ملی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف نوربیک خاسیم بیکوف از ازبکستان رفت که قدرتمندانه حریف خود را در همان سه دقیقه نخست با نتیجه 8 بر صفر شکست داد.

وی در دور سوم رقابت های وزن 75 کیلوگرم به مصاف پاسکال ایسل از آلمان رفت و با امتیاز عالی ( 8 بر صفر) حریف خود را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

عبدولی در این مرحله «زورابی داتوناشویلی» نفر پنجم جهان و بازی های اروپایی و نایب قهرمان 2013 اروپا از گرجستان را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله برابر مارک مادسن کشتی گیر با تجربه دانمارکی در وقت های معمولی با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید اما به دلیل داشتن اخطار، بازنده این مسابقه نفس گیر شد از راهیابی به فینال بازماند.

فینال این وزن را مارک مادسن از دانمارک و رومن ولاسوف قهرمان المپیک از روسیه برگزار خواهند کرد.

همچنین در وزن 66 کیلوگرم فرانک استابلر نفر سوم جهان و پنجم المپیک مقابل هان سو ریو دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال 2013 و قهرمان بازیهای آسیایی از کره جنوبی به پیروزی رسید و قهرمان شد.

همچنین آرتم سورکوف از روسیه و داور استفانک (قهرمان سال 2014 جهان) از صربستان نیز مشترکا سوم شدند و مهدی زیدوند نماینده کشورمان در همان دور نخست با شکست برابر حریفی از اسلواکی از دور مسابقات حذف شد.

رقابت های کشتی فرنگی در وزن های 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم برگزار می‌شود و به غیر از وزن های 71 و 80 کیلوگرم بقیه وزنها می توانند سهمیه المپیک برزیل را بگیرند.

پنجاه و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل، روزهای 15 تا 19 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز