خبرگزاری کار ایران

چرا منتقد اصلی فدراسیون باید سرمربی شود؟

فرخی: آقایان تیم قهرمان جهان را نابود کردند / حاشیه‌ها کمر کاراته‌ایران را شکست!

کاپیتان‌پیشین تیم‌ملی کاراته گفت: نتایج تیم‌ملی کاراته‌ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا فاجعه بود.

سعید فرخی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: چند سال اخیر سابقه نداشته نتایج کاراته ما در آسیا این اندازه ضعیف باشد. به هر حال تیمی که با عدالت بسته نشود، نتیجه‌ای بهتر از این کسب نخواهد کرد.

وی افزود: سال‌های گذشته و بدون حضور خانم‌ها نتایج بهتر از این کسب می‌کردیم اما امسال در مجموع زنان و مردان عملکرد فاجعه‌باری داشتیم.

کاپیتان‌پیشین تیم‌ملی کاراته با اشاره به اینکه تغییر کادر فنی تاثیر منفی در تیم‌ملی داشت، بیان داشت: کجای دنیا کادر فنی تیم قهرمان‌جهان را تغییر می‌دهند؟ چرا باید منتقد اصلی فدراسیون‌ الان سرمربی تیم‌ملی باشد؟ وقتی آقایان برای حفظ جایگاه خود دست به انجام چنین تغییراتی می‌زنند دیگر نمی‌توان بیش از این از کاراته‌ایران توقع داشت.

فرخی ادامه داد: من با اکثر ملی‌پوشان تماس داشتم و می‌دانم آنها بی‌انگیزه‌ترین تیم چند سال اخیر کاراته ایران بودند.

کاپیتان اسبق تیم‌ملی درباره حاشیه‌های فدراسیون کاراته‌ایران اظهار داشت: آقایان به راحتی کاراته‌ایران را به حاشیه می‌برند. یادش بخیر زمانی در کاراته‌ایران آرامش حکم‌فرما بود!

وی در ادامه با انتقاد از مسئولان فدراسیون کاراته گفت: تیم قهرمان جهان را همین آقایان نابود کردند. وقتی رییس فدراسیون برای حفظ جایگاهش تصمیمات عجیب و غریب می‌گیرد، باید هم تیم قهرمان جهان به کسب مقام سوم آسیا راضی باشد.

کاپیتان‌پیشین تیم‌ملی کاراته افزود: شما ببینید تیم‌های تکواندو یا حتی بوکس‌ایران با وزیر دیدار داشتند، حتی چندی پیش وزیر ورزش به تماشای تمرینات تیم بوکس رفت اما آقایان در فدراسیون‌کاراته نتوانستند مقدمات دیدار تیم قهرمان‌جهان با وزیر را فراهم کنند.

فرخی در ادامه به مشکلات ملی‌پوشان کاراته اشاره کرد و گفت: بچه‌های تیم ملی، نه انگیزه‌ورزشی دارند و نه انگیزه‌مالی. به نوعی می‌توان گفت گرفتن حقوق برای آنها به یک رویا تبدیل شده است. واقعا حیف است تیمی با این پتانسیل در این بحران قرار بگیرد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا رییس فدراسیون در امور فنی دخالت داشته، گفت: بله وی در امور فنی دخالت می‌کرد. وقتی که رییس فدراسیون سرمربی انتخاب می‌کند دیگر نباید در مسائل‌فنی دخالت کند؛ ضمنا تیم ما مدیر فنی داشت ودیگر نیازی به دخالت شخص دیگری در مسائل‌فنی نبود.

وی همچنین به تغییر بد موقع مدیر تیم‌های ملی اعتراض کرد و گفت: کجای دنیا یک هفته پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا مدیر تیم‌های ملی را تغییر می‌دهند. باور کنید این تصمیمات اشتباه و حاشیه‌های پی در پی کمر کاراته‌ایران را شکست.

فرخی در پایان اذعان کرد: کاراته ما با تصمیمات اشتباهی که برای حفظ منافع شخصی گرفته می‌شود به این روز افتاده است. بهتر است این دوستان منافع‌ملی را به منافع‌شخصی ترجیح دهند تا بیش از این شاهد روزهای تاریک کاراته نباشیم.

کد خبر : ۳۰۳۸۹۹