خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی جهان-امریکا؛

رستم ازبک ها به فینال رسید/ شانس مجدد به اخلاقی در گروه بازنده ها

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۴۳

نماینده وزن 85 کیلوگرم کشورمان که مقابل فرنگی کار ازبک ضربه فنی شده بود فرصت کسب مدال برنز را دارد.

به گزارش ایلنا، در آغاز روز سوم و پایانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس وگاس آمریکا، حبیب اله اخلاقی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رستم آساکولوف ازبکستانی روی غافلگیری ضربه فنی شد تا شانس رسیدن به فینال را از دست بدهد.

اخلاقی مقابل این قهرمان بازی های آسیایی 2015 در حالیکه 7 بر صفر پیش بود در یک لحظه غافلگیر  شد تا کشتی گیر ازبک او را روی پل نگه دارد و ضربه فنی کند.

با توجه به حضور کشتی گیر ازبک در دیدار فینال اخلاقی به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله ابتدا با برنده دیدار کشتی گیران فرانسه و اتریش مبارزه و در صورت برتری برای کسب مدال برنز با هیتانبی از فنلاند مسابقه می دهد

نماینده وزن 85 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم  مقابل آمانالی آتایف از ترکمنستان در تایم اول با نتیجه 9 بر صفر به برتری دست یافت. وی در مرحله یک هشتم نهایی مقابل جاوید حمزاتوف از بلاروس دارنده مدال برنز جهان در یک کشتی زیبا و مقتدرانه با نتیجه 6 بر یک پیروز و راهی دور چهارم شد.

نفرات برتر 7 وزن نخست به این شرح است:

59 کیلوگرم

 1- مولینا بوررو (کوبا) 2- روشن بایراموف (آذربایجان) 3- وون چول یون (کره شمالی) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) 5- آرسن ارالیف (قرقیزستان) و سوسلان دورایف (بلاروس) ... حمید سوریان با رأی داوران دیسکالفه شد.

66 کیلوگرم

1- فرانک استابلر(آلمان) 2- ریو هانسو(کره جنوبی) 3- آرتم سورخوف(روسیه) و داوور استفانک(صربستان) 5- میگران آراتونیان(ارمنستان) و تارک عزیز بنیسا(الجزایر) و....34 – مهدی زیدوند(ایران)

71 کیلوگرم

 1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- آرمن واردانیان (اوکراین) 3- آدام کوراک (روسیه) و کنات تالروث (سوئد) 5- تسیمور بردیف (بلاروس) و ماتیاس ماچ (آلمان) ... 14- افشین بیابانگرد (ایران)

75 کیلوگرم

1- رومن ولاسوف(روسیه) 2- مارک مادسن(دانمارک) 3- آندره بسیک(آمریکا) و دوژان کارتیکوف(قزاقستان) 5- سعید عبدولی(ایران) و الوین مورس علی یف(آذربایجان)

80 کیلوگرم

 1- سلجق جبی (ترکیه) 2- ویکتار ساسونوفسکی (بلاروس) 3- یوسف قادریان (ایران) و لاشا گوبادزه (گرجستان) 5- آسخات دلمحمداف (قزاقستان) و سامات شیرداکوف (قرقیزستان)

98 کیلوگرم

1- آرتور الکسانیان(ارمنستان) 2- قاسم رضایی(ایران)  3- اسلام مگومدوف(روسیه) و دیمیتری تیمچنکو(اوکراین)  5- الیس گوری(بلغارستان) و الکسیس سی رارو(رومانی)

130 کیلوگرم

 1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- میهاین لوپز (کوبا) 3- الکساندر چرنیتسکی (اوکراین) و بلال ماخوف (روسیه) 5- صباح شریعتی(آذربایجان) و روبرت تیموتی اسمیت (آمریکا) ... 26- مهدی علیاری

تاکنون 30 کشتی گیر  در 5 وزن المپیکی 59، 66، 75، 98  130 کیلوگرم سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند و تکلیف وزن 85 کیلوگرم نیز امروز مشخص می شود.

در پایان رقابت های روز دوم تیم روسیه با کسب 45 امتیاز قهرمان زودهنگام مسابقات شد و تیم های آذربایجان و اوکراین به ترتیب با 31 و 25 امتیاز دوم و سوم هستند. تیم ایران نیز با 23 امتیاز چهارم است.

رده بندی 10 تیم برتر تاکنون به این شرح است:

1- روسیه 45 امتیاز

2- آذربایجان 31 امتیاز

3- اوکراین 25 امتیاز

4- ایران 23 امتیاز

5- قزاقستان 23 امتیاز

6- بلاروس 21 امتیاز

7- قرقیزستان 20 امتیاز

8- ترکیه 20 امتیاز

9- کوبا 19 امتیاز

10- ارمنستان 18 امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز