خبرگزاری کار ایران

چرا نباید این باشگاه‌ها واگذار شوند؛

واکنش نماینده‌مجلس به کمک 3 میلیاردی دولت به استقلال/ صدای اعتراض تیم‌های دیگر بلند می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۰۳۳

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش با اشاره به کمک 3 میلیارد تومانی وزارت ورزش به تیم استقلال گفت: یکی از مشکلات چنین رقمی تبعیض است که اعتراض دیگر تیم‌ها را دربرخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، ابوذر ندیمی با اشاره به کمک 3 میلیارد تومانی به باشگاه‌استقلال گفت: تکلیف 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس از نظر خصوصی‌سازی هنوز مشخص نشده و متأسفانه دولت این 2 باشگاه را  فرهنگی اعلام کرده و جلوی خصوصی سازی را گرفته، البته مجلس با این موضوع موافق نیست و به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد این 2 باشگاه را حفظ کند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: البته تا وقتی این باشگاه‌ها خصوصی‌نشده و از دستور خصوصی‌سازی خارج نشده‌اند راهی نیست که دولت به آن‌ها کمک کند اما این امر جای تأمل دارد چرا نباید این باشگاه‌ها واگذار شوند.

ندیمی افزود: باشگاهی مثل استقلال یا پرسپولیس با مشکلات داخلی مواجهه هستند و متأسفانه تعصب، غیرت و همیت هم بین بازیکنان آن‌ها وجود ندارد. از طرفی به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد این 2 باشگاه را حفظ کند چراکه آن را حتی به پیشکسوتان و هواداران نیز نمی‌فروشد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس اظهار داشت:  به عنوان رئیس فراکسیون تعاون اعلام می‌کنم اگر این 2 باشگاه از طریق تعاونی فروخته شود آمادگی خرید آن‌ها از طرف همه مردم وجود دارد ضمن این‌که سرمایه‌سالاری هم در تعاونی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت تصریح کرد: از آنجاکه دولت فعلا تصمیم خود را برای اجرایی‌شدن قانون خصوصی‌سازی با مانع روبه‌رو کرده و طبق مصوبه فرهنگی بودن این باشگاه‌ها و به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، برای روشن شدن تکلیف اقدامی صورت نمی‌گیرد؛ لذا در چنین شرایطی به نظر می‌رسد کمک به خصوصی‌سازی کار بی‌فایده‌ای است.

ندیمی با اشاره به اینکه دولت با این کمک به استقلال بین باشگاه‌ها تبعیض قائل می‌شود، توضیح داد: بزرگترین آفت و مشکل در حفظ 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس که توسط دولت وجود دارد همین تبعیض است در واقع صدای اعتراض تیم‌های دیگر بلند خواهد شد که چرا تنها به دو تیم و آن هم  دو تیم تهرانی کمک می‌شود٬ بحث این است که باید این کمک عادلانه و مبتنی بر حقوق عمومی باشد و بنابراین تیم‌های شهرستانی حق دارند توجه نشان دهند.

این نماینده ادامه داد: هدف این است که این دو باشگاه خصوصی‌سازی شوند٬ این باشگاه‌ها تمایل به خصوصی شدن دارند و قانون هم این اجازه را داده است اما برخی در دولت به هر دلیلی موافق نبودند و پس از مزایده‌های ناموفق این تیم‌ها را از خصوصی‌سازی خارج کردند.

ندیمی تصریح کرد: باشگاه‌هایی مثل استقلال در تأمین هزینه و درآمد به خود واگذار نشده‌اند که لااقل از طریق تماشاگران ٬فروش بلیت بازی‌ها و راه‌های دیگر  درآمد داشته باشند و الان چاره‌ای جز کمک باقی نمی‌ماند در واقع منطق اضطرار و ناچاری است و در منطق اضطرار هم دوستان دنبال عدالت نمی‌گردند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: این نوع رفتارها که خصوصی‌سازی متوقف یا فعالیت‌های که قراردادهای بازیکنان را مخفی کند یا این‌ که تنها به یک یا دو تا تیم کمک شود همه این ها محل تردید و سئوال است و بنابر این باید علاوه براین‌ سؤال که آیا باید فقط به تیمی مثل استقلال کمک شود پرسید چرا اجازه فروش و تعاونی شدن باشگاه‌های مثل استقلال و پرسپولیس داده نمی‌شود٬باید در نظر داشت با یک سوال مشکلات حل نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز