خبرگزاری کار ایران

نیکولاویچ اصلاحات‌خوبی ایجاد کرده؛

نوری: تکنیک‌هایم بسیار تغییر کرده/ امیدوارم در پارالمپیک ریو به موفقیت برسم

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۳۰۳

کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین در رشته کامپوند امیدوار است در پارالمپیک ریو بتواند موفقیتی را برای کشورمان کسب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون جانبازان و معلولان، رشته کامپوند، دو دوره است وارد بازی‌های پارالمپیک شده و ایران تاکنون در پارالمپیک، نماینده‌ای در این رشته نداشته و هادی نوری، اولین ایرانی است که موفق به کسب سهمیه کامپوند شد.

نوری درباره مسابقات آلمان گفت: پیش از مسابقات جهانی آلمان، رقابت‌های جمهوری چک را پشت سر گذاشتیم که متاسفانه من یک شب پیش از آغاز مسابقات بیمار شدم و نتوانستم آنچه مد نظرم بود انجام دهم.

وی در ادامه افزود: فشار زیادی از نظر جسمی و روانی روی من بود و با این شرایط توانستم خودم را برای مسابقات آلمان آماده کنم و خوشبختانه عملکرد قابل‌قبولی در رقابت‌های مقدماتی و حذفی داشتم.

نوری خاطرنشان کرد: پیش از این یک‌بار سابقه حضور در مسابقات‌جهانی را داشتم که سال گذشته در جمهوری‌چک برگزار شد و در آن به منظور کلاس‌بندی شرکت کرده بودم اما سطح مسابقات آلمان با مسابقات جهانی سال پیش اصلا قابل مقایسه نبود و به نسبت پاراآسیایی اینچئون نیز بسیار دشوارتر بود.

وی متذکر شد: بهترین‌های جهان با آمادگی کامل در این مسابقات حضور داشتند و همگی برای کسب سهمیه با هم رقابت داشتند و این کار را دوچندان سخت تر کرده بود، چون هم می‌بایست به سکو فکر می‌کردیم و هم به کسب سهمیه. البته هدف اصلی ما از قبل برای این مسابقات مشخص شده بود و کسب سهمیه اولویت اول تیم به شمار می‌رفت.

کماندار تیم ملی اضافه کرد: در مقدماتی کامپوند 78 نفر حضور داشتند که با رتبه 13 به مسابقات حذفی راه یافتم. در دیدار اول رقیبی از صربستان را شکست دادم. در مراحل بعد به ترتیب با نمایندگان ترکیه و  ایتالیا روبرو شدم و در مسابقات یک‌چهارم، مقابل حریفی از انگلستان باختم و از راهیابی به جمع 4 نفر برتر، بازماندم. این باخت با اختلاف تنها یک امتیاز بود و فاصله کمی با سکو داشتم.

ملی‌پوش تیم تیروکمان گفت: من به نسبت کماندارانی چون رنجبر، تجربه کمتری دارم اما او هم معتقد بود این مسابقات از نظر تعداد شرکت‌کنندگان بی‌سابقه است و حساسیت و فشار مسابقات نیز بالا بود.

وی در ادامه افزود:  3 اتفاق بسیار خوب در این مسابقات افتاد. رحیمی اولین مدال خود را در تیروکمان گرفت و سهمیه را هم کسب کرد. خانم کهنسال با وجود سن و تجربه کم، موفق به کسب سهمیه شد و من هم توانستم برای اولین‌بار در رشته کامپوند برای کشورمان سهمیه کسب کنم و اولین سهمیه تیم نیز به نام من ثبت شد.

نوری گفت: نیکولاویچ مربی جدید تیم اصلاحات بسیار خوبی در تیم انجام داد و من بسیار بهتر از گذشته عمل می‌کنم و تکنیک‌هایم نیز بسیار تغییر کرده و در مجموع این تحولات به انسجام بیشتر تیم و عملکرد بهتر ملی‌پوشان منجر شده است.

اولین دارنده سهمیه پارالمپیک ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه مسابقات پاراآسیایی اینچئون و مسابقات جهانی آلمان را پشت سر گذاشتم و بهترین‌های آسیا و جهان در این 2 رویداد حضور داشتند، می‌توانم بگویم اصلی‌ترین رقیبانم در پارالمپیک ریو نمایندگان آمریکا، ایتالیا، انگلستان و کره هستند که در این 2 مسابقه نیز بهترین عملکرد را داشتند.

نوری افزود: اولین فردی که با او تماس گرفتم و خبر سهمیه را دادم، همسرم بود. هرچند قبل از تماس من از طریق اینترنت و سایت‌های خبری، اخبار را دنبال می‌کرد اما همین که توانستم این خبر را از زبان خودم بدهم و این‌گونه بخشی از زحمات او و نبودن‌هایم را جبران کنم، خوشحال هستم.

این ملی‌پوش خاطرنشان کرد: برای مسابقات آلمان، با احتساب زمان اردو و مسابقات، 25 روز از خانواده‌ام دور بودم و پیش از آن هم به خاطر طولانی‌تر شدن مدت اردوها، مدت کمی را با خانواده هستم. بخش عمده‌ای از آرامش و موفقیت خود را مدیون صبوری و تحمل همسرم هستم و امیدوارم با موفقیت در پارالمپیک ریو، بتوانم زحماتش را جبران کنم.

نوری هم اکنون در هفته 5 جلسه تمرینی منظم را انجام می‌دهد و روزانه در 2 نوبت صبح و عصر، تمرین می‌کند. او با انگیزه‌ای مضاعفی که پس از مسابقات آلمان و کسب سهمیه بدست آورده، برای بزرگ‌ترین رویداد ورزشی معلولین جهان آماده می‌شود و کسب افتخارات آتی برای وی دور از دسترس نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز