خبرگزاری کار ایران

جام جهانی والیبال- ژاپن؛

پیشتازی آمریکا و لهستان و 4 شانس صعود به المپیک/ 6 تیم از ریو قطع امید کردند

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۸۷۱

تیم های والیبال آمریکا و لهستان در هفتمین مسابقه خود در جام جهانی به پیروزی دست یافتند تا نیمی از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها از کسب سهیمه صعود به المپیک قطع امید کنند.

به گزارش ایلنا، جام جهانی والیبال از 17 شهریورماه در ژاپن آغاز شده و دو تیم اول و دوم این رقابت ها سهمیه حضور در بازی های المپیک 2016 برزیل را به دست می آورند.

هفتمین روز مسابقات والیبال جام جهانی سال 2015 امروز (پنج شنبه) با شش مسابقه در دو شهر اوساکا و تویاما ژاپن پیگیری شد.

تیم های آمریکا و لهستان در هفتمین دیدار خود که صبح امروز برگزار شد، موفق به شکست حریفان خود شدند تا با 21 و 20 امتیاز در رتبه های اول و دوم جدول این رقابت ها باقی بمانند.

بر اساس آئین نامه مسابقه جام جهانی والیبال، تعداد بردهای تیم ها نسبت به امتیاز آنان در جدول رده بندی اولویت دارد. با توجه به اینکه تیم های آمریکا و لهستان هفتمین پیروزی خود را به دست آوردند، تنها چهار تیم دیگر امکان کسب جایگاه این دو تیم را در ادامه رقابت ها خواهند داشت.

در جام جهانی والیبال هر تیم شرکت کننده 11 مسابقه برگزار خواهد کرد. بنابر این تیم های والیبال ایران، کانادا، ونزوئلا، استرالیا، مصر و تونس که در رتبه های هفتم تا دوازهم جام جهانی نیز قرار دارند، دیگر از کسب سهمیه المپیک قطع امید کردن و در این رقابت ها برای دفاع از اعتبار والیبال خود به میدان می روند.

چهار تیم روسیه، آرژانتین، ایتالیا و ژاپن میزبان این رقابت ها هنوز شانس برای صعود به المپیک را دارند اما به شرطی که در ادامه مسابقات پیروز شوند و دو تیم آمریکا و لهستان که در رتبه های اول و دوم هستند نیز برابر حریفان خود مغلوب شوند.

جدول رده بندی جام جهانی در حال حاضر به قرار زیر است:

1- آمریکا 21 امتیاز، 7 پیروزی

2- لهستان 20 امتیاز، 7 پیروزی

3- روسیه 15 امتیاز، پنج پیروزی یک شکست 

4- ایتالیا 15 امتیاز، پنج پیروزی و یک شکست

5- آرژانتین 11 امتیاز، چهار پیروزی و دو شکست

6- ژاپن 11 امتیاز، چهار پیروزی و دو شکست

7- ایران 7 امتیاز، دو پیروزی و پنج شکست

8- کانادا 4 امتیاز، دو پیروزی و چهار شکست 

9- استرالیا 3 امتیاز، یک پیروزی و پنج شکست 

10- ونزوئلا 3 امیتاز، یک پیروزی و پنج شکست 

11- مصر سه امتیاز از 7 شکست 

12- تونس یک امتیاز از 6 شکست

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز