خبرگزاری کار ایران

«طارمی«، تنها راه گلزنی!

«بازی‌مستقیم» مهمترین تاکتیک پروفسور / هافبک‌های پرسپولیس چکاره‌اند؟!

«بازی‌مستقیم» این روزهای پرسپولیس عملا هافبک‌های میانی این تیم را از جریان مسابقات خارج کرده است.

به گزارش ایلنا، این روزها تمام مسئولان و بازیکنان‌پرسپولیس از فوتبال تاکتیکی و زیبای تیم‌شان حمایت می‌کنند و علت نتیجه نگرفتن این تیم را بدشانسی و اشتباهات داوری می‌دانند اما بد نیست این نکته را در نظر گرفت که اگر یک بازی "طارمی" در ترکیب‌پرسپولیس نباشد این تیم با چه تاکتیکی بازی خواهد کرد.

سرخپوشان‌پایتخت که بدترین شروع تاریخ خود را در تمام ادوار لیگ‌برتر با هدایت برانکو ایوانکوویچ پشت سر می‌گذارند، این روزها تمام بار مسئولیت هجومی تیم را روی دوش مهدی طارمی گذاشته‌اند، در حالی‌ که بسیاری از بازیکنان این تیم فوتبال‌هجومی و تاکتیکی تیم خود را می‌ستایند، بد نیست بدانند انجام فوتبال مستقیم تاکتیک زیاد پیچیده‌ای نیست.

اوج فوتبال مستقیم و نبود یک هافبک‌طراح و مسئولیت‌پذیر را می‌توان در بازی هفته‌گذشته پرسپولیس و سایپا مشاهده کرد. در این دیدار سرخ‌های پایتخت 2 ضربه پنالتی کاملا مشابه بدست آوردند که باید هر دوی آنها را به پای هوشیاری مهدی طارمی نوشت.

هر 2 صحنه بازیکنان‌پرسپولیس با ارسال پاس بلند پشت مدافعان طارمی را صاحب موقعیت کردند که در هر 2 موقعیت، مهاجم‌بوشهری پرسپولیس از قدرت‌بدنی و البته فکر بی‌نظیر فوتبالش بهره برد و موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد.

در تقابل پروفسور کروات و معلم‌ایرانی که در نهایت با پیروزی نارنجی‌پوشان سایپا همراه بود، تیم‌پرسپولیس اکثر دقایق بازی با ارسال پاس‌های بلند و فوتبال‌مستقیم هافبک‌ها را از جریان بازی خارج می‌کرد و تنها دلخوش به انجام حرکات‌انفرادی مهدی طارمی بود. حال سوال اینجاست منظور سرمربی‌قرمزها از انجام فوتبال‌زیبا چیست؟

چطور می‌شود هافبک‌های یک تیم کمترین تاثیر را در بازیسازی یک تیم داشته باشند و فقط در زمانی که توپ از دست می‌رود فوتبال‌شان به چشم بیاید. آیا بهتر نیست تیمی که سرشار از بازیکن‌تکنیکی و سرعتی است کمی هم فوتبال با پاس‌های کوتاه و حرکات ترکیبی را آزمایش کند؟

پر واضح است با انجام این روش بازی، کسب 4 امتیاز از 6 بازی بیلان امتیازی قابل پیش‌بینی برای سرخپوشان پایتخت است. شاید الان بیش از هر زمان دیگری خلاء یک هافبک‌طراح در میانه‌زمین پرسپولیس احساس شود.

نبود فوتبالیست باتجربه و بازیسازی مانند محمد نوری این روزها به شدت در روند فوتبالی پرسپولیس تاثیر منفی گذاشته تا شاید مسئولان این تیم به این فکر بیافتند که کاش به جای مصاحبه‌کردن درباره جذب بازیکنان جدید، وقت خود را روی حفظ مهره تاثیرگزاری مانند نوری می‌گذاشتند.

پُر واضح است این پرسپولیس آشفته و پریشان برای بازگشت به مسیر موفقیت کار سختی پیش رو دارد و باید دید آیا پروفسور کروات از پس این مشکل خاص قرمزها بر می‌آید یا خیر؟  

بازی جام حذفی مقابل ملوان که تیمی‌ سخت‌کوش و منسجم نشان داده و بازیکنان تمام‌کننده‌ای مانند افشین و رافخایی را در خط آتش دارد، می‌تواند فاصله تیمی سرخ‌های برانکو را با تیم استیلی به رخ بکشد. روز سختی در انتظار قرمزهای پایتخت است که تلاش دارند اعاده حیثیت کنند...

کد خبر : ۳۰۶۰۹۳