خبرگزاری کار ایران

تکواندوی گرندپریکس- ترکیه؛

نخستین طلای تکواندوی ایران بر گردن خدابخشی

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۴۱۶

روز دوم از رقابت‌های تکواندو جایزه بزرگ ترکیه با کسب یک نشان طلا و یک برنز برای کشورمان به پایان رسید تا جمع مدال‌های ایران در این مسابقات به عدد 3 برسد.

به گزارش ایلنا، در ادامه این مسابقات که در سالن "یاشاردوغو" شهر سامسون ترکیه جریان دارد، مهدی خدابخشی نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلا شد. وی در جدال پایانی باید با نماینده ساحل عاج مبارزه می کرد که این تکواندوکار از رویارویی با نماینده کشورمان انصراف داد.

وی  امروز بعد از استراحت در مرحله نخست ، دور دوم ۱۳ بر ۷ "رائول مارتینز گارسیا" از اسپانیا را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی هم "برکن سونگ" از ترکیه را ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت. خدابخش در مرحله نیمه نهایی باید با مسعود حجی زواره دیدار می کرد که به دلیل انصراف وی با نظر کادر فنی راهی بازی نهایی شد تا حجی زواره برنز بگیرد.

مسعود حجی زواره نیز در همین وزن با برتری مقابل "مایکل فرناندز" از  پرتغال ،  "سن ژائو" از چین  و "دامون سامسون"نایب قهرمان انگلیسی جهان در سال ۲۰۱۵ راهی نیمه نهایی شد و برنز گرفت. آرمین هادی پور دیگر تکواندوکار ایران در روز دوم مسابقات بود که در وزن ۵۸- کیلوگرم بعد از برتری مقابل "مهمت دالوس" از ترکیه در پیکار با "شاو ژائو" از چین ۱۳ بر ۱۰ نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

تیم ملی کشورمان تاکنون در این مسابقات توسط مهدی خدابخش یک نشان طلا ، سجاد مردانی یک نشان نقره و مسعود حجی زواره یک نشان برنز دست پیدا کرده است. شکرانه ایزدی ، اکرم خدابنده ، امید عمیدی و آرمین هادی پور هم از جمع ۹ ورزشکار اعزامی کشورمان از دور رقابتها کنار رفته اند.

مهدی خدابخشی در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب دو طلا و یک نقره از مسابقات جایزه بزرگ کسب کرده بود و با کسب طلای بازیهای آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان نفر اول رنکینگ جهانی است و به همراه فرزان عاشورزاده حضور خود را در المپیک ۲۰۱۶ ریو تا حدود زیادی قطعی کرده اند.  

مسابقات گرندپریکس با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی و در ۴ وزن المپیکی زنان و مردان برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز