خبرگزاری کار ایران

یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال؛

طارمی، دست پرسپولیس و برانکو را گرفت/خوشبختی سرخ ها در دقیقه 100

تیم پرسپولیس در دیداری جنجالی و پرحاشیه با گل دقیقه 100 مهدی طارمی، به سختی گام به دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی گذاشت تا برانکو موقتا نفس راحتی بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور عصر امروز یکشنبه تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندرانزلی بود که در پایان 120 دقیقه سرخپوشان با نتیجه یک بر صفر برابر ملوان به برتری رسیدند. مهدی طارمی در دقیقه 100 گل برتری سرخپوشان را وارد دروازه ملوان کرد.

درحالی که پرسپولیسی ها قصد داشتند شروع خوبی در این مسابقه داشته باشند اما این ملوان بود که در دقیقه ۴ توسط رافخایی در موقعیت گل قرار گرفت اما ضربه چیپ این بازیکن در شرایطی که سوشا مکانی هم از دروازه بیرون آمده بود راهی به چارچوب پیدا نکرد.

پرسپولیس در شرایطی گام در این مسابقه گذاشت که هنگام گرم کردن بازیکنان مهرداد کفشگری مصدوم شد و جایش را به احمد نوراللهی داد. در طول نیمه اول هم بابک حاتمی مصدوم شد و جایش را به انصاری داد. ضمن اینکه آرش افشین هم از تیم ملوان دچار مصدومیت شد و اواخر نیمه اول بیرون رفت.

بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و موقعیت های کمی برای ایجاد خطر روی دروازه ها داشت. ملوان در دقیقه 34 هم صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را پژمان نوری درون چارچوب زد اما سوشا مکانی اجازه گل شدن را به توپ او نداد.

در نیمه دوم بازهم بازی سرد و کسل کننده ای از سوی دو تیم ارائه شد و تنها یکی دو موقعیت خطرناک روی دروازه ها رقم خورد. در دقیقه 67 مهدی طارمی در حرکتی انفرادی توپ را به سمت دروازه حریف حرکت داد و با شوتی محکم تیر دروازه را به صدا درآورد. در دقیقه 71 هم ملوان توسط رافخایی صاحب موقعیتی ایده ال شد که این بازیکن پس از کنترلی خوب توپ را به جایی زد که سوشا مکانی ایستاده بود.

بعد از تساوی دو تیم در 90 دقیقه کار به وقت اضافه کشید که سرخپوشان در نیمه اول وقت اضافه بهتر از مهمان شمالی خود کار کردند و در دقیقه 100 به گل رسیدند. در این صحنه علیپور درون محوطه جریمه توپ را به مهدی طارمی رساند و او هم با ضربه ای آرام دروازه حریف را باز کرد.

در نیمه دوم وقت های اضافه مهدی طارمی در دقیقه 108 به خاطر خطا روی دروازه بان ملوان کارت زرد دوم را از داور مسابقه دریافت کرد و اخراج شد. بعد از  این اتفاق کار پرسپولیس سخت شد و ملوان برای جبران گل خورده فشارش را بیشتر کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد تا پرسپولیس در دیداری سخت و نفس گیر و با گام های لرزان به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. 

پرسپولیس در این مرحله باید با برنده دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن که فردا به مصاف هم می روند دیدار کند.

کد خبر : ۳۰۶۶۶۸