خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

نظر کی‌روش با 100 هزار دلار تغییر کرد/ سرمربی همه کاره شده!

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۷۹۴

عضو فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه پایان انتقادهای کی‌روش از پیراهن‌های آل‌اشپورت با دریافت 100 هزار دلار نمونه بارزی از بی‌اخلاقی است.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع با انتقاد از حرکت کی‌روش مبنی بر دریافت ۱۰۰ هزار دلار از شرکت آل اشپورت و خاتمه دادن به انتقادهایش از کیفیت پیراهن‌های این شرکت اظهار داشت: پیش از جام جهانی کی‌روش از لباس‌های آل اشپورت انتقاد کرد و حاضر به پوشیدن آن نشد ولی به سرعت و با دریافت ۱۰۰ هزار دلار نظرش تغییر کرد. لذا دستگاه‌های نظارتی باید پیگیر این موضوع باشند زیرا حتما موارد دیگری هم وجود دارد که روشن خواهد شد.

نماینده مردم آباده در مجلس اضافه کرد: با این اتفاق در واقع به شأن و شخصیت یک کشور توهین شده است. در این شرایط یک سرمربی فوتبال تصمیم‌گیرنده شده و همه موارد را نادیده گرفته است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همان‌طور که کی‌روش درباره مهدی رحمتی و خط خوردن او از ترکیب تیم ملی روی حرف خود ایستاد، مسئولان فدراسیون هم باید چنین برخورد قاطعی داشته باشند. کی‌روش درباره رحمتی بحث اخلاق در ورزش را مطرح کرد اما الان خود او مرتکب بی‌اخلاقی شده است.

زارع در گفتگو با خانه ملت با بیان این‌که به‌طورحتم با بررسی این موضوع مسائل پشت پرده دیگری هم روشن خواهد شد، گفت: اگر شرایط برای کمیته اخلاق مهیا بود این مسائل زودتر روشن می‌شد. این سرمربی همه حقوق یک کشور را نادیده گرفته شده و رفتار تحقیرآمیزی داشته است اگر رفتار مسئولان فدراسیون نسبت به آن ناخودآگاه بوده بی‌تفاوتی آن‌ها را می‌رساند ولی اگر خودآگاه بوده که فاجعه است.

این نماینده تصریح کرد: نباید دست یک نفر خارجی آن‌قدر باز باشد که شرط و شروط بگذار. این مربی زمانی که از آل اشپورت پورسانت نگرفته بود با کیفیت پیراهن‌های تیم ملی مخالفت بود ولی بعد موافقت کرد. این یعنی در تصمیم خود ثابت نبود، در ورزش اخلاق به ویژه اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود، اگر واقعا این لباس‌ها بی‌کیفیت بوده که نباید پوشیده می‌شد.

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: سرمربی‌ای که مخالف بوده و با گرفتن پورسانت راضی شده یعنی به اخلاق در ورزش اهمیت نمی‌دهد همین که در ورزش به جای دیدن یک فرآیند ویژه و یک کار فرهنگی منافع شخصی در نظر گرفته شده است بنابراین کمیته اخلاق باید به جد پیگیری این جریان باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر این‌که مسئولان فدراسیون به طور قطع در این ماجرا مقصر هستند، گفت: در گام اول مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند حتماً شروطی در قرارداد کی‌روش وجود دارد که تنها آن‌ها از آن باخبرند و دست این سرمربی را این‌طور باز گذاشته است. متأسفانه ورزش به روزی گرفتار شده که بحث فشارهای سیاسی و خواسته‌ها و منافع شخصی به شدت در آن اثرگذار است بنابراین لزوم رسیدگی بیشتری به این حوزه احساس می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز