خبرگزاری کار ایران

دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر؛

استقلال برنده دوئل مظلومی و منصوریان/صدر جدولی آبی شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۹۵۷

تیم فوتبال استقلال با برتری نزدیک 2-1 مقابل نفت تهران و شاگردان منصوریان به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار معوقه تیم های فوتبال استقلال و نفت از هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که تیم استقلال با برتری 2-1 مقابل نفت تهران، صدرنشین جدید لیگ برتر شد.

در این دیدار که قضاوت آن برعهده یدالله جهانباری بود، میلاد شیخ‌فخرالدینی 52 و امید ابراهیمی 57 از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کردند و آلویس نانگ در دقیقه  65 تک گل تیم نفت را به ثمر رساند. ضمن اینکه نانگ در دقیقه 70 هم دروازه استقلال را باز کرد اما این گل توسط داور مردود اعلام شد.

سیدمهدی رحمتی، امین حاج محمدی، حنیف عمران زاده، میثم مجیدی، میلاد شیخ‌فخرالدینی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، خسرو حیدری، محسن کریمی، جابر انصاری، سجاد شهباززاده نفرات تیم استقلال در این بازی را تشکیل دادند.

همچنین وحید شیخ ویسی، سیدجلال حسینی، کارلوس سانتوس، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، مهدی شیری، مهدی مومنی، وحید امیری، حمید بوحمدان، پیام صادقیان، آلویس نانگ هم در ترکیب نفت تهران به میدان رفتند.

در نیمه اول این دیدار که در حضور حدود 7 هزار تماشاگر  برگزار شد، دو تیم در نیمه اول بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و موقعیت گلزنی جدی روی دروازه ها خلق نشد. 

از گفتنی های این دیدار تغییرات علیرضا منصوریان در ترکیب تیم نفت بود که علیرضا بیرانوند و عزت کرامت از ترکیب اصلی نفت کنار گذاشته شدند. جالب اینکه بیرانوند حتی در لیست 17 نفره تیم نفت هم جایی نداشت و به جای او شیخ ویسی درون دروازه نفت ایستاد.

در مقابل استقلال با ترکیب ثابت و همیشگی خود به میدان آمد که بازوبند کاپیتانی این تیم هم بر بازوی سید مهدی رحمتی بسته شده بود. قرار نداشتن آرش برهانی هم در لیست استقلال از نکات جالب توجه ترکیب آبی ها برای این دیدار بود.

در وقت اول دو تیم بازی کم افت و خیزی را به نمایش گذاشتند و بیشتر با چاشنی احتیاط کار کردند و به همین دلیل دروازه ها خطر جدی روی دروازه ها خلق نشد تا نیمه نخست دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. 

در نیمه دوم بازی کاملا چهره متفاوتی به خود گرفت و دو تیم برای گلزنی بازی رو به جلویی را به نمایش گذاشتند. استقلال که از ابتدای وقت دوم میل هجومی بیشتری داشت، در دقیقه 52 روی شوت زیبای میلاد فخرالدینی به گل برتری دست یافت.

5 دقیقه بعد از این گل، سجاد شهباززاده درون محوطه جریمه نفت با خطای کارلوس سانتوس سرنگون شد که داور بلافاصه نقطه پنالتی را نشان داد که امید ابراهیمی این ضربه را به گل دوم آبی‌پوشان تبدیل کرد.

پس از این دو گل، نفتی‌ها تقریبا بر جریان بازی مسلط شدند که در دقیقه 65 و روی یک کار تیمی و فرار زیبا در دورن محوطه جریمه آلویس نانگ خود را در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار داد و با یک ضربه فنی دروازه آبی پوشان را باز کرد. آلویس نانگ دقایقی بعد دوباره دروازه استقلال را باز کرد اما این گل به نشانه آفساید مردود اعلام شد.

در دقیقه 83 دضربه ایستگاهی بوعذار را مهدی رحمتی به سختی مشت کرد تا فرصت گل تساوی برای نفتی ها از دست برود. بهترین موقعیت نفتی‌ها در ثانیه‌ها پایانی روی اوت دستی بلند وحید امیری بدست آمد که شوت محکم سیامک کوروشی با خوش شانسی درست در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت تا در نهایت این بازی با برتری 2 بر یک استقلال به پایان برسد و نفتی‌ها دومین شکست خود در لیگ پانزدهم را تجربه کنند.

تیم استقلال که با برتری مقابل نفت پنجمین پیروزی خود در 6 بازی گذشته لیگ برتر را جشن گرفت، با کسب 3 امتیاز این بازی معوقه، 15 امتیازی شد و با یک امتیاز بیشتر از تیم سپاهان اصفهان به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر رسید.

تیم نفت تهران هم با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت فولاد خوزستان، در رده پانزدهم جدول لیگ برتر باقیماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز