خبرگزاری کار ایران

انگیزه ای در تیم ملی نمی‌بینم؛

نادی: کواچ هم مقصر است/ در باد عنوان لیگ‌جهانی خوابیده‌ایم/ بازیکنان باید احساس خطر کنند

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال گفت: انگیزه و فعل خواستن در تیم ملی برای پیروزی و کسب نتیجه دیده نمی‌شود.

علیرضا نادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: نمی دانم درون تیم ملی چه می گذرد که مدام می بازیم اما انگیزه لازم و فعل خواستن در تیم ملی دیده نمی شود. در بازی با استرالیا یک مقدار به حریف نزدیک بودیم اما مقابل کانادا اصلا خوب کار نکردیم و باختیم.

وی افزود: تیم ما به لحاظ فنی خوب است اما انگیزه بردن نداریم و وظیفه مربی و کاپیتان تیم است تا در تیم انگیزه ایجاد کنند که متاسفانه چنین چیزی در تیم نمی‌بینیم. انگیزه در یک تیم خیلی مهم است اما متاسفانه در تیم ایران انگیزه ای نمی بینیم. قبلا هم گفته بودم که نباید هیچ حریفی را دست کم بگیریم اما در باد لیگ جهانی خوابیده‌ایم.

نادی ادامه داد: انشاءالله بچه ها به خودشان بیایند و در تورنمنت های آینده جبران کنند اما اگر اینگونه نباشد دیگر تیم‌ها ترسی از ما ندارند و ما را آنالیز می کنند و متوجه می شوند که راحت می توانند ایران را ببرند. استرالیا و ژاپن به این اعتماد به نفس رسیده اند که می‌توانند ما را ببرند و زحماتی که قبلا برای این تیم کشیده شده با یک سری بی انگیزگی ها دارد خراب می شود.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال اظهار داشت: شاید یکی از راه حل ها تعویض بازیکنان باشد. بازیکنی که انگیزه ندارد نباید در تیم ملی باشد. این حرف دل مردم است و این روزها به من می گویند که چرا بازیکنان اینقدر بی‌انگیزه هستند.

وی افزود: برخی از بازیکنان تیم ملی از جایگاه خود در ترکیب اصلی کاملا مطمئن هستند و می دانند تحت هر شرایطی در ترکیب هستند. این هنر یک مربی است که در بازیکنانش ایجاد انگیزه کند نه اینکه بازیکن احساس امنیت کند که چه ببرد و چه ببازد جایگاهش ثابت است. بازیکن یک مقدار باید احساس خطر کند و بداند هر لحظه که بد باشد جایگزین دارد و باید بیرون بماند.

نادی در مورد انتقادات مطرح شده به کواچ گفت: ما به استرالیا باختیم و همه چیز برای ما تمام شده بود و می توانست مقابل کانادا یک ترکیب جدید بگذارد. ما حالا در جام جهانی دنبال چه چیزی هستیم؟ دنبال مقام که نمی توانیم باشیم و از اینجا به المپیک نمی رویم پس باید برای نیمکت نشینان انگیزه ایجاد شود. کواچ مقصر است؛ البته در باخت همه مقصر هستند اما کسی که باید جوابگو باشد مربی است. مربی باید ریسک کند که متاسفانه این ریسک را نمی بینیم و نمی‌دانم چرا به معنوی‌نژاد و بقیه نیمکت نشینان بازی نمی‌دهد.

نادی در پایان گفت: خیلی متاسفم که از فدراسیون والیبال هیچ تماسی با من برای مشورت گرفته نمی شود. من 16 سال در تیم ملی بازی کردم و 7 سال کاپیتان تیم ملی بودم و می‌توانم به فدراسیون مشورت بدهم. متاسفانه کسی از ما مشورت نمی خواهد.

کد خبر : ۳۰۷۱۴۳