خبرگزاری کار ایران

در آسیا بهتر از گذشته نتیجه می‌گیریم؛

سعادتمند: برترین کشور دنیا از نظر توسعه تنیس‌روی‌میز هستیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: 40 رویداد مختلف داخلی و خارجی تا قبل از آغاز رقابت های جهانی مالزی پیش رو داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون تنیس روی میز ایران و شرکت حامی در آستانه اعزام تیم ملی تنیس روی میز ایران به رقابت های قهرمانی آسیا قرارداد همکاری یکساله امضاء کردند. مراسم  فوق با حضور مسئولان فدراسیون، شرکت حامی، بازیکنان تیم ملی تنیس روی میز آقایان و بانوان و نمایندگان اصحاب رسانه برگزار شد.

تیم ملی تنیس روی‌میز روز فردا چهارشنبه اول مهرماه به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا، عازم تایلند خواهد شد. 

احمد سعادتمند سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در این مراسم گفت: تنیس روی میز با عضویت 222 کشور در فدراسیون جهانی بالاتر از فدراسیون جهانی والیبال که 218 عضو دارد در مکان نخست رشته های ورزشی قرار دارد. در ایران هم تنیس روی میز شرایط خوبی دارد و با توجه به برنامه های گسترده فدراسیون در بخش همگانی، ایران به عنوان پایتخت تنیس روی میز جهان اسلام انتخاب شد.

وی ادامه داد 6 آوریل( 17 فروردین) روز جهانی تنیس روی میز در بین جوانان ورزش دوست ایرانی با استقبال گسترده مواجه شد و خوشبختانه توانستیم با برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک  به عنوان برترین کشور دنیا در بخش همگانی کردن تنیس روی میز انتخاب شویم.

سعادتمند در ادامه افزود: ملی‌پوشان تنیس روی میز فردا به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام خواهند شد. 80 درصد قدرت‌های برتر دنیا در تنیس روی میز در قاره آسیا حضور دارند، با توجه به این شرایط تیم ملی تنیس روی میز ایران نتایج بهتری نسبت گذشته کسب خواهد کرد.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز در پایان گفت: کلیه برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند را به جز دو مورد سفر خارجی تیم ملی تنیس روی میز بانوان اجرایی کردیم که غلیرغم تلاش های فدراسیون این دو سفر مهیا نشد. جا دارد از شخص وزیر، معاونین وزارتخانه و همچنین مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر کنم که با حمایت‌های لازم فدراسیون را در امر برگزاری دقیق برنامه‌هایش یاری کردند.

در جریان این نشست که در محل دفتر حامی تیم‌های ملی تنیس روی میز برگزار شد، ملی‌پوشان تنیس روی میز ابراز امیدواری کردند که در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانند نتیجه‌گیری خوبی داشته باشند.

در همین زمینه افشین نوروزی اظهارکرد: تنیس روی میز رشته‌ای است که برای موفقیت در آن باید در میادین تدارکاتی زیادی حضور داشته باشیم. این در حالی است که بسیاری از مسابقات بین‌المللی در اروپا برگزار می‌شود و به دلیل فاصله زیاد و برخی مسائل دیگر، امکان حضور ما در این قاره همیشه میسر نیست.

وی تصریح کرد: زمانی که سعادتمند سرپرستی فدراسیون تنیس روی میز را بر عهده گرفت، تلاش‌های زیادی برای اعزام به موقع ملی‌پوشان انجام شده است. حتی برای مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند، ما در دو تور جهانی بلژیک و اتریش شرکت کردیم و اردوی خوبی هم در چین داشتیم.

در این نشست نوشاد عالمیان نیز خاطر نشان کرد: به خوبی می‌دانیم شرایط برای اعزام‌ها و رسیدگی به درخواست های مختلف ملی‌پوشان خیلی مهیا نیست، با این حال سرپرست فدراسیون با وجود مشکلات زیاد به تیم ملی و بازیکنان توجه کافی داشته و به مشکلات شخصی بازیکنان نیز رسیدگی کرده است. تلاش می‌کنیم در مسابقات قهرمانی آسیای تایلند بهترین نتیجه را برای تنیس روی میز کشورمان رقم بزنیم.

پوریا عمرانی، میعاد لطفی و نیما عالمیان دیگر ملی‌پوشانی بودند که در سخنان کوتاهی ابراز امیدواری کردند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را در مسابقات قهرمانی آسیا رقم بزنند.

در نشست امروز ندا شهسواری، مریم صامت، محجوبه عمرانی،صبا صفری و فاطمه جمالی‌فر نیز ضمن تشکر از حمایت‌های فدراسیون تنیس روی میز برای آماده‌سازی تیم ملی بانوان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ابراز امیدواری کردند بتوانند عملکردی خوب در این میدان مهم آسیایی داشته باشند.

کد خبر : ۳۰۷۲۱۶