خبرگزاری کار ایران

باید با همدیگر قهرمان آسیا شویم؛

ناظم‌الشریعه: هنوز با شمسایی به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم/ از پله اول نمی‌شود به پله دهم پرید

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۰۳۹

سرمربی تیم ملی فوتسال تاکید کرد: کادرفنی انتخاب شده چکیده ای از دل لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا، محمد ناظم‌الشریعه در نشست‌خبری ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: به اعتقادم وقت را از دست دادیم اما پتانسیل فوتسال ما بالا است. به زودی نشستی با رییس فدراسیون خواهیم داشت و طی آن باید برخی موارد را بررسی کنیم و بطورکلی باید راهکارهایی را در نظر گرفته شود تا نتایج خوبی بگیریم.

وی ادامه داد: لیگ برای ما بسیار با اهمیت است چراکه بازیکنان از دل این لیگ بیرون می آیند. نمی توانیم اردوهای ناپیوسته بگذاریم چراکه لیگ بطور فشرده و هر پنج-شش روز برگزار می شود و نمی‌توانیم شرایط را برای باشگاه ها سخت کنیم. بنابراین باید سعی کنیم که آماده‌ترین افراد را انتخاب کنیم. در واقع مجموعه این عوامل باعث می‌شود که لیست بازیکنان را برای بازی با روسیه تا هفته‌های پایانی اعلان نکنیم که در نهایت افراد آماده را به درستی انتخاب کنیم.

ناظم‌الشریعه در ادامه درباره دیدار مقابل ایتالیا بیان کرد: صد در صد لیست بازیکنان روسیه با ایتالیا متفاوت خواهد بود. تلاش می‌کنیم تا در گرندپریکس شرکت کنیم و طوری برخورد کنیم که باشگاه‌ها از دست ما راضی باشند.

وی درباره فرایند پشتیبانی از بازیکنان پراستعداد کشور گفت: کار بی‌نظیری در مورد استعدادیابی در نظر گرفتیم. طرحی دادیم ایران را براساس جغرافیا و استعداد به 10 منطقه تقسیم کردیم. 10 استعدادیاب که مورد قبول همه باشد در نظر گرفتیم و در هر استان بین 100 تا 150 بازیکن جوان شرکت می کنند. در واقع از متولدین فروردین 74 در این اردوها حضور دارند ودر نظر داریم تا دو تیم جوانان و امید را درست می کنیم که تا پایان سال قطعا این کار انجام خواهد شد.

ناظم الشریعه ادامه داد: این روند باعث می‌شود که تفکر مربیان به تفکرات سرمربی تیم ملی نزدیک شود این مسئله در هیچ جایی انجام نمی شود. وقتی 100 نفر به تفکرات تیم ملی نزدیک شود باعث پیشرفت بیشتر فوتسال می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره انتظارات خود از جامعه فوتسال گفت: اگر منطقی نگاه کنیم من دسترنج لیگ هستیم و از دل لیگ بیرون آمده‌ایم و اگر کسی هم انتقادی می کند من کوتاه می‌آیم. مطمئن باشید ما این روش وفاق ملی را به وجود خواهیم آورید حتی اگر برخی افراد این مسئله را دوست نداشته باشند. از اولین دوره فوتسال از سال 75 در این رشته حضور داشته ام و از خیلی از بزرگان اجازه گرفتم که به تیم ملی بیایم. اگر جایی مشکل دارم رودررو این مسئله گفته شود نه اینکه بخواهیم با مصاحبه وارد حاشیه شویم.

ناظم الشریعه تاکید کرد: باید با صداقت به یکدیگر کمک کنیم بطوری که با اکثر مربیان تماس گرفته‌ام. اگر دوست داریم که با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان پول‌مان هدر نرود باید از همدیگر حمایت کنیم، البته ‌نه اینکه بخواهم بگویم مربیان خارجی بد هستند بلکه باید سعی کنیم طبق همان مسیری که توسط خسوس اسپانیایی طرح ‌ریزی شده پیش برویم اگر غیر از این باشد نمی‌توانیم موفق باشیم. در رشته فوتسال قدمت زیاده داشته‌ایم و اگر با واقعیت‌ها کار کنیم هیچ بعید نیست که قهرمان آسیا شویم. ابزار فنی برعهده من است و ابزار حمایتی برعهده فدراسیون است. یکسری مسائل را از دست داده‌ایم و برای رسیدن به جایگاه خودمان باید با برنامه پیش برویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قردادش با تیم ملی بسته شده یا خیر، گفت: در مورد قرارداد صحبت کردیم و منتظر برگشت رییس فدراسیون به کشور هستیم. مدت قرارداد یک‌ساله است و تا قبل از جام جهانی خواهدبود. یکسری توقعات من به عنوان مربی دارم و یکسری توقعات هم کمیته فوتسال خواهد داشت. مخصوصا با شرایطی که هم اکنون به وجود آمده و کفاشیان در راس فوتسال آسیا است و امکانات خود را در حد خودمان بالا ببریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: اتاق فکری را آماده می‌کنیم که همه چیز به روز باشد. دنبال تغییر هستیم و شاید یکی از دلایلی که نتوانستیم موفق باشیم این بوده که از فکرهای بالقوه نتوانستیم استفاده کنیم. برای من سن بازیکن اصلا مهم نیست شک نکنید که بازیکنان آماده دعوت خواهند شد.

وی درباره اتاق فکر برای سرمربیان لیگ و ادامه راه خسوس گفت: الگوی فنی خسوس با توجه به جوانگرایی کار خوبی بود. حالا شاید یکسری افراد می‌توانستند کمک کنند. از سال 82 تا 85 مربی تیم ملی امید بودم و در تورنمنت هم شرکت کردم. وظیفه صانعی مشخص است. وقتی تیم نتیجه می‌گیرد و نمی‌گیرد سرمربی باید پاسخگو باشد. صانعی هم‌فکر من است و خودم اصرار داشتم که او حضور داشته باشد. تجربه گران‌بهایی دارد که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره حضور شمسایی، نظری و کشاورز یادآور شد: نفر اول هیچ‌وقت بازیکن نمی‌شود. وحید شمسایی سرمربی تاسیسات است اما سرمربی تیم‌ملی نیست. همه باید قبول کنیم او در فوتسال استثنا است و نمی‌دانم برخی‌ها چرا دوست دارند آمار او را نادیده بگیرند. چه اشکالی دارد که او اسطوره فوتسال جهان شود. هر کسی وظیفه مشخصی دارد و با شمسایی صحبت کردم. او هم دلایلی برای نیامدن دارد و هنوز به نتیجه نرسیدیم که بیاید یا خیر. در واقع هنوز به نتیجه نرسیدیم اما دایره تفکرات من به گونه ‌ای است که اگر وحید بخواهد بیاید مشکلی نیست اما او حرف‌های منطقی دارد که قابل‌احترام است. باید قبول کنیم شرایط وحید متفاوت است.

وی در پایان گفت: بار دیگر از همه درخواست حمایت از تیم ملی فوتسال کشورمان را دارم و باید با همدیگر قهرمان آسیا شویم. باید قبول کنیم از پله اول نمی‌شود به پله دهم پرید و انتقادپذیر هستیم و کاملا در اختیار سایر افراد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز