خبرگزاری کار ایران

بسکتبال جام ملت‌های آسیا - چین

سررشته: ترفندهای عجیب میزبان جای تعجب دارد

سرپرست تیم ملی بسکتبال در جام ملت‌های آسیا گفت: ترفندهای عجیبی که میزبان برای خارج کردن رقیب از جریان مسابقه به کار می‌گیرد، جای تعجب دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون بسکتبال، مهران سررشته، سرپرست تیم ملی بسکتبال در پایان دور دوم جام ملت‌های آسیا درباره ترفندهای میزبان گفت: در جلسه فنی به ما گفتند که زمان حرکت اتوبوس تیم‌ها به سمت سالن از یک ساعت و نیم قبل از مسابقه است؛ در حالی‌که اتوبوس تیم ایران را در چند روز اخیر از 2 ساعت قبل به سمت سالن حرکت می‌دادند.

وی افزود: این 2 ساعت زمان، در صورتی ایجاد مشکل نمی‌کرد که مسابقه در ساعت 7 عصر برگزار می‌شد. وقتی بازی در ساعات صبح برگزار می‌شود، بازیکنان باید ساعت 5 از خواب بیدار شوند و بعد از صبحانه در ساعت 7:30 دقیقه صبح به سمت سالن حرکت کنند.

سررشته اضافه کرد: برنامه مسابقات مشکل دوم ما بود. از قبل تعیین شده بود که تیم اول گروه A در ساعت 14:30 عصر یکشنبه با تیم سوم گروه B روبرو شود. ما تیم اول گروه خودمان شدیم و برنامه دور دوم را به هم ریختند تا در ساعات صبح بازی کنیم.

سرپرست تیم ملی بسکتبال گفت: این مسائل منطقی به نظر نمی‌رسند. تمام بهانه آنها چیزی است که نمی‌خواهم تکرار کنم تا تصور بهانه جویی بعد از باخت پیش نیاید. من هر روز در حال اعتراض و صحبت با مسئولان هستم. به تهران که برسم از طریق کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش این جریانات را پیگیری می‌کنم.

سررشته با اعتقاد به اینکه تیم ایران به غرور خود مقابل فیلیپین باخت، گفت: این اتفاقات در بسکتبال زیاد می‌افتد، همانطوری که فیلیپین از فلسطین شکست خورد. تیم ایران در آسیا به یک تیم دفاعی خوب معروف است و همه می‌گویند که شما با دفاع قهرمان می‌شوید. زمانی‌که در یک بازی بالای 80 امتیاز دریافت می‌کنیم، مشخص است که دفاع نکرده‌ایم.

وی تاکید کرد که مسابقات بعدی ایران در ساعات بعد از ظهر برگزار می‌شود. تیم ملی بسکتبال فردا (چهارشنبه) یک جلسه تمرینی و استراحت دارد و پنجشنبه نهم مهرماه در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم سوم گروه F می‌رود.

کد خبر : ۳۰۹۰۷۵