خبرگزاری کار ایران

نمی‌توان گفت اوضاع آن مطلوب است؛

گودرزی: نباید در کار دلسرد شد/ به توسعه چوگان اعتقاد داریم

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۱۰۱

وزیر ورزش گفت: وزارت‌ ورزش از هیچ کمکی برای یاری چوگان فروگذار نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون چوگان ظهر امروز به دیدار وزیر ورزش رفتند.

محمود گودرزی در این نشست با قدردانی از پیشکسوتان فدراسیون، گفت: ایلخانی‌زاده با زحمات خود اجازه نداده که چراغ این فدراسیون با تمام مشکلات خاموش شود. نمی‌توان گفت اوضاع آن مطلوب است چراکه توسعه چوگان نیازمند وجود زمین و اسب است که امیدوارم با گشایش در فضای اقتصادی کشور این رشته رونق یابد.

وی با ابراز امیدواری از آینده پر رونق این رشته افزود: نباید در کار دلسرد شد و مطمئن باشید نیت که خالص باشد فضا برای فعالیت باز خواهد شد. برای توسعه این رشته در هر استان یک زمین چمن چوگان لازم است و این نیازبه برنامه ریزی بلند مدت در توسعه زیرساخت ها دارد.

گودرزی با بیان اینکه همه معاونین این وزارتخانه به توسعه رشته باستانی چوگان اعتقاد راسخ دارند، گفت: وزارت‌ورزش از هیچ کمکی برای یاری این رشته فروگذار نخواهد بود.

وی با اشاره به بودجه عمرانی وزارتخانه که به طبع وضعیت اقتصادی کشور حاصل شده، کار توسعه‌ای و عمرانی در بخش ورزش کشور را دارای روندی کند خواند و افزود: این تفسیر به این معنا نیست که کار متوقف شود بلکه می‌توان از راه‌های دیگر و استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی و خیرین ورزشی یار پروژه های مدنظر را به سرانجام رساند.

در ادامه رئیس فدراسیون چوگان ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های فدراسیون، اظهار داشت: دو وظیفه مهم بر دوش ما است؛ یکی اشاعه چوگان به عنوان هویت ملی و دیگری توجه به حوزه فرهنگی این ورزش.

وی با اشاره به ثبت ملی چوگان گفت: در تلاشیم تا این رشته و رهاورد تاریخی را به ثبت جهانی نیز برسانیم؛ در این رابطه با کشورهایی که پیشینه و فرهنگ مشترک داشتیم به تفاهم رسیدیم تا در اسفندماه به صورت مشترک در این زمینه اقدام کنیم.

او با بیان اینکه با تلاش‌های بسیار زمین‌های چوگان را به 8 عدد رسانده‌ایم، افزود: هم اکنون 2 زمین در نوروزآباد، 2 زمین در فرح آباد، 3 زمین در کرج و یک زمین نیرو زمینی در دست داریم و در تلاشیم تا دو زمین چوگان در دیگر استان ها احداث کنیم.

ایلخانی‌زاده در عین حال اضافه کرد: در حال حاضر 150 چوگان باز در کشور داریم و برای دوره بعد جام جهانی تیم تشکیل داده ایم. این را هم باید اضافه کنم که ما به دلیل اعتبار تاریخی و پیشینه این رشته در کشور صاحب جایگاه جهانی و بین المللی خوبی هستیم.

در ادامه پس از ارائه گزارشی از مهم ترین اقدامات فدراسیون طی دوره 4 ساله برنامه‌ریزی شده، نائب‌رئیس بانوان فدراسیون نیز یکی از نقاط قوت فدراسیون را حضور بانوان عنوان کرد و گفت: در سراسر تاریخ ایران هیچ‌گاه تا این اندازه بانوی چوگان باز نداشته‌ایم و این نشان می‌دهد فدراسیون در این بخش بسیار فعال است.

وی ادامه داد: تیم چوگان بانوان ایران در منطقه آسیا قوی‌ترین تیم است که امیدواریم بتوانیم در سطح جهانی نیز بدرخشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز