خبرگزاری کار ایران

پس از رقابت‌های جهانی و گزینشی؛

اعلام شرایط باقی‌مانده کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۲۰۲

اتحادیه جهانی کشتی شرایط و تاریخ مسابقات باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون کشتی، شرایط و تاریخ مسابقات باقی‌مانده برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شد.

بنا بر اعلام این اتحادیه در کشتی آزاد و فرنگی 114 کشتی گیر در 6 وزن برای حضور در رقابت‌های المپیک سهمیه دارند که این تعداد برای کشتی زنان 108 کشتی گیر در شش وزن خواهد بود.

در مجموع 336 کشتی‌گیر در رقابت‌های المپیک حاضر خواهند بود که 18 مدال طلا، 18 نقره و 36 مدال برنز به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

اولین مسابقات کسب سهمیه المپیک رقابت های جهانی 2015 لاس وگاس آمریکا خواهد بود که 6 نفر برتر هر وزن(اول، دوم، سوم مشترک، پنجم مشترک) حائز کسب سهمیه المپیک خواهند شد. که پس از رقابت‌های جهانی مجموعا 108 کشتی‌گیر در رشته آزاد، فرنگی و زنان(6 وزن هر وزن 6 نفر در هر رشته) سهمیه کسب کرده‌اند.

مسابقات قاره‌ای(در چهار منطقه آسیا، اروپا، پان آمریکن و آفریقا و اقیانوسیه) دومین مرحله کسب سهمیه المپیک خواهد بود که نفرات راه یافته به فینال این رقابت ها (جمعا در چهار منطقه 8 کشتی گیر) این سهمیه را کسب خواهند کرد.(کشتی‌گیرانی که در مسابقات جهانی در وزن‌های مختلف سهمیه کسب کرده باشند، نمی‌توانند در این رقابت‌ها حضور یابند.)

سومین مرحله برای کسب سهمیه المپیک مسابقات گزینشی اولانباتور مغولستان خواهد بود که 3 کشتی‌گیر برتر در هر وزن آزاد و فرنگی و دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال وزن زنان در هر وزن می‌توانند سهمیه کسب کنند که جمع سهمیه های کسب شده در کشتی مردان به 17 نفر در هر وزن و در کشتی زنان به 16 نفر در هر وزن خواهد رسید.

مسابقات گزینشی استانبول ترکیه چهارمین و آخرین مرحله گزینشی خواهد بود که نفرات راه یافته به دیدار فینال هر وزن سهمیه کسب خواهند کرد که حضور مردان در هر وزن را به 19 نفر و زنان را به 18 نفر خواهند رساند.

چهار سهمیه المپیک نیز از طرف کمیسیون نظارت سه جانبه (همبستگی المپیک) به فدراسیون های ملی که در تمامی مراحل نتوانستند کسب سهمیه کنند اهداء خواهد شد.

کشور میزبان نیز چهار سهمیه دریافت خواهد کرد که در صورت کسب این سهمیه ها در مسابقات گزینشی، این سهمیه ها توسط کمیسیون نظارت سه جانبه به دیگر کشورها اختصاص داده خواهد شد.

برنامه رقابت های بافی مانده که کشتی گیران ایران می توانند در آن شرکت کنند، به شرح زیر است:

27 تا 29 اسفند ماه 1394: مسابقات گزینشی آسیایی آستانه قزاقستان

2 تا 4 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی اولان باتور مغولستان

16 تا 18 اردیبهشت ماه 1395: مسابقات گزینشی استانبول ترکیه

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز