خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار وزیر ورزش با بانوان فوتسالیست/ اعطای 5 سکه به قهرمانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۳۹۱

وزیر ورزش گفت: تیم ملی فوتسال بانوان با مدیریت، مربیگری و ورزشکاران خوب و شایسته به این توفیق دست پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی عصر امروز چهارشنبه 8مهرماه از تیم ملی فوتسال بانوان برای کسب عنوان قهرمانی آسیا تجلیل کرد.

در این مراسم که با حضور رباب شهریان، سجادی، هاشمی، افشارزاده، کفاشیان و کادرفنی فدراسیون فوتبال برگزار شد، وزیر ورزش با بیان اینکه جلسات تجلیل از بانوان قهرمان حال و هوای دیگری دارد، گفت:من از همین‌جا پیام تبریک مقام معظم رهبری را به شما ابلاغ می کنم چراکه فاجعه تلخ منا و عزادار بودن ملت ایران باعث شد پیام، اینگونه ابلاغ شود. همچنین به عنوان نماینده دولت و مسئول ورزش کشور نیز این پیروزی و دستاورد را به شما تبریک می گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش بانوان دارای ظرفیت های بالایی است و افزود: اگر اندک توجهی به این ظرفیت ها شود به نظر می رسد ورزش زنان دست کمی از ورزش آقایان نخواهد داشت و حتی جایگاهشان بالاتر نیز خواهد بود.

گودرزی توجه از جانب برنامه ریزان به این ظرفیت و همچنین ایجاد شرایط و روحیه مناسب از سوی ورزشکاران و کادرفنی در میدان مبارزه و مسابقه را دو وظیفه سنگین عنوان کرد که بر دوش حامیان و مجموعه تیم است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شرایط خاص فرهنگی ایران، گفت: عنایت به این شرایط کاری سهل و ممتنع است؛ به عبارتی هم می تواند در میادین ملی و بین المللی اثربخش و هم می تواند آسیب رسان و شکننده باشد.

او با تاکید به این نکته که دختران ایران زمین در عرصه های مختلف توانمندی های فراوانی دارند، خاطرنشان کرد: در عرصه ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی میزان حضور زنان به مردان 70 به 30 است و این نشان از توانمندی بالای بانوان کشور دارد.

وی در عین حال افزود: در مسابقات آسیایی اینچئون با تلاش شهریان معاون امور ورزش بانوان که همیشه سفت و سخت از این حوزه دفاع می کند، شاهد این بودیم که قدری فضا برای حضور بانوان باز شد نتایج درخشانی در پی آن گرفتیم؛ این نشان می دهد ورزش دختران و زنان ما مغفول مانده بود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد :این فضا به قدری دارد باز می شود و بانوان ما می توانند توانمندی خود را نشان دهند که این ظرفیت ها را ارج می نهیم و از آن دفاع می کنیم.

او با ورود به مباحث فنی، پیش تمرینات ملی پوشان و قهرمانان ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در متولوژی تمرینات،‌پیش تمرینات ورزشکاران را دچار خستگی جسمی و روانی می کند. انتهای این ها تبدیل به «فلات» در اجرا می شود و بچه ها به حدی می رسند که روند صعودیشان قطع، افقی و در مواقعی نزولی می شود.

گودرزی دلیل ایجاد فلات در تمرینات را بی انگیزگی عنوان و خاطرنشان کرد:این مساله دلایل مختلفی دارد که باید به آن توجه شود. تنها عنصر انگیزه وهدف گذاری و فکر کردن به قله و بالاترین جایگاه ورزشی به ورزشکار، قهرمانی در المپیک را نوید می دهد.

گودرزی رو به اعضای تیم ملی فوتسال بانوان گفت: دختران عزیز مبادا دچار بی انگیزگی شوید و باید همچنان برای بالا رفتن از پله های موفقیت های بزرگ تر، انگیزه را در خود زنده نگه دارید. و نباید یک بُرد ما را اشباع و اغنا کند چرا که ظرفیت شما جای رشد دارد.

وزیر ورزش در ادامه 3 عامل اصلی در ورزش را نام برد و افزود: مدیریت، (سرپرستی ومربی گری) و ورزشکاران سه عامل اصلی ورزش هستند و در مواقعی تماشاچیان به عنوان رکن چهارم محسوب می شوند که این ارکان باید به صورت کامل وجود داشته باشند.

او با بیان اینکه قهرمانی‌ها حاصل گردآمدن این 3 رکن اصلی ورزش است، گفت: تیم ملی فوتسال بانوان با مدیریت، مربیگری و ورزشکاران خوب وشایسته به این توفیق دست پیدا کرد و در میدان مهارت خود را به نمایش گذاشت.

گودرزی با یادآوری لحظات مسابقه فینال بانوان فوتسال ایران و ژاپن، خاطرنشان کرد: من در لحظات تماشای بازی، از این که دختران ما با این هیبت و توان بالا بازی می کردند مشعوف شدم چرا که معرف سیاسی و فرهنگی خوبی برای ایران عزیز بودید. من این پیروزی را به خانواده های این ورزشکاران که حامیان اصلی بودند،‌تبریک می گویم و از زحمات سرپرستان و مربیان نیز تشکر می کنم.

در پایان این نشست که عصر امروز در سالن همایش‌های وزارت ورزش برگزار شد، 100 سکه بهار آزادی به 20 نفر از اعضای تیم ملی و کادر فنی فوتسال بانوان اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز