خبرگزاری کار ایران

ریسک قانون انتخابی را پذیرفتیم؛

رضایی: فدراسیون‌کشتی سیستماتیک اداره می‌شود، نه محملی/ امیدوارم با آمدن بنا فرنگی در المپیک موفق شود

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: اینکه عنوان می‌شود چرا تیمی مانند روسیه صاحب 2 طلا در رقابت‌های جهانی شد و ایران نتوانست به طلا برسد با یکدیگر قابل‌قیاس نیست.

به گزارش ایلنا، علیرضا رضایی  درباره برخی انتقادات از تیم ملی کشتی آزاد به دلیل عدم مدال طلا با بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه با دید فنی به قضایا نگاه نمی‌شود و گاهی اوقات حق مطلب ادا نمی‌شود. البته این حق مردم است از کشتی انتظار مدال طلا داشته باشند و ما نیز به دنبال برآورده کردن آن هستیم.

وی ادامه داد: تیم روسیه با ترکیبی از بهترین نفرات و مدال‌داران خود وارد رقابت‌های جهانی شد. آنها در 6 وزن خود از کشتی‌گیران با تجربه و عنوان‌دار خود استفاده کرده بودند اما جز سعداله‌یف دیگر کشتی‌گیران‌شان نتوانستند صاحب مدال طلا شوند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد تصریح کرد: اینکه ویکتور لبدوف دارنده 2 مدال طلای جهان، عبدالسلام گادیسوف دارنده مدال طلای جهانی 2014، بلال ماخوف قهرمان جهان، سوسلان رامانوف قهرمان سال 2014 جهان و بوگومویف عضو تیم جهانی روسیه در سال 2014، نتوانستند به مدال طلا برسند از دید همگان پنهان ماند.

نایب قهرمان المپیک افزود: روس‌ها سال 2014 توانستند به 5 مدال طلا برسند اما سال 2015 به 2 مدال قناعت کردند. امسال سال المپیک بود و شرایط مسابقات بسیار متفاوت بود و سطح آن بسیار بالا بود.

دارنده مدال برنز جهان اظهار داشت: برای اینکه قانون انتخابی را برای حفظ آینده کشتی نهادیه کنیم مجبور بودیم ریسک آن را هم بپذیریم و به نظرم اینکه توانستیم با 6 کشتی‌گیری که تازه به تیم ملی راه یافتند، 3 مدال و 5 سهمیه کسب کنیم قابل قبول بود.

وی ادامه داد: مطمئنا نفراتی که اعزام شدند بهترین نفرات حاضر در ایران بودند چون هم در رقابت‌های انتخابی و هم در تورنمنت‌های بین المللی محک خوردند و ما برای بهتر شدن شرایط نیاز به زمان داریم زیرا این آزادکاران باید با کسب تجربه آبدیده تر شوند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد افزود: اینکه یک کشتی‌گیر بتواند خود را در شرایط قهرمانی نگه دارد بسیار کار سختی است چون همه رقبا به دنبال آن هستند که با هر ترفندی بتوانند از سد آنها گذر کنند و جایگاه‌شان را تصاحب کنند.

رضایی ادامه داد: حسن رحیمی و سید احمد محمدی جزو همین نفرات بودند که به نظر من توانستند جایگاه خود را تثبیت کنند اما اگر ما می‌توانستیم در این 2 وزن به یک مدال طلا برسیم کار خود را به نحو احسنت انجام داده بودیم.

سخنگوی فدراسیون درباره اینکه رئیس فدراسیون به دلیل مشغله کاری نمی‌تواند در کارهای فنی تمرکز کند و در تمامی کارها ورود از جمله کارهای اجرایی و اداری ورود می‌کند، تصریح کرد: تمام کارهای اجرایی زیر نظر بنی‌تمیم دبیر فدراسیون پیگیری می‌شود و تمامی کمیته‌های ما کارهای خود را با هماهنگی وی انجام می‌دهند و وی نظارت کافی بر امور دارد و در جایی که واقعا نیاز باشد رئیس فدراسیون وارد می‌شود و اداره فدراسیون به صورت سیستماتیک است نه محملی!

مدیر تیم‌های ملی در مورد اینکه برخی انتقادات در مورد سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: تعیین سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با نظر شورای‌فنی که در آن بزرگانی همچون منصور برزگر، ابراهیم جوادی، عسکری‌محمدیان و جواد رفوگر حضور دارند صورت گرفته است. قطعا این بزرگان همگی دارای سابقه چندین سال سرمربیگری و مربیگری کشتی بوده‌ و از شخصیت و جایگاه مستقلی برخوردارند و مسائل را از نزدیک لمس کرده اند و همه‌ی گوش شکسته‌ها برای آنها و نظرات‌شان احترام ویژه‌ای قائلند.

وی ادامه داد: در این موضوع با نظر بزرگان تصمیم گیری شده و ضمن اینکه قرار شده به غیر مسابقات المپیک در مسابقاتی همچون جام جهانی و قهرمانی آسیا از نفرات دیگر به عنوان سرمربی استفاده شود.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم  با آمدن محمد بنا در رأس کادر فنی کشتی‌فرنگی این تیم بتواند با درایت وی و دوری از حاشیه‌ها، در رقابت‌های المپیک 2016 افتخارآفرین باشد.

کد خبر : ۳۰۹۴۰۳