خبرگزاری کار ایران

ستاره سینما و ووشو در اندونزی؛

"جت لی" مهمان‌ویژه ووشوی قهرمانی جهان/ اهدای مدال ستاره‌ هالیوودی به ووشوکاران

asdasd
کد خبر : ۳۰۹۹۱۸

"جت لی" به عنوان میهمان‌ویژه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو در جاکارتا حضور خواهد یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون ووشو، این هنرپیشه نامدار سینمای جهان در مسابقات جهانی اندونزی، یکی از مدال‌های قهرمانی را اهدا خواهد کرد و همچنین در کنار هواداران حضور خواهد یافت.

"جت لی" که در سن 11 سالگی فعالیت در ووشو را آغاز کرده، عضو اصلی تیم ووشوی پکن است که در طول زندگی ورزشی خود، 5 بار قهرمان ملی چین شده است.

وی با تیم ملی ووشوی چین به ده‌ها کشور مسافرت کرده و در سال 1974 به امریکا رفت و در آنجا روی چمن محوطه کاخ‌سفید برای رئیس‌جمهور "ریچارد نیکسون" حرکات نمایشی ووشو را اجرا کرد.

وی با کناره‌گیری از ووشو در سن جوانی، اولین حضور خود در سینما را با فیلم "معبد شائولین" در سال 1983 رقم زد و خیلی زود یکی از معروف‌ترین ستاره‌های سینمای هنک‌کنگ شد.

در ادامه وی به هالیوود رفت و در فیلم‌های "Lethal Weapon 4" و "The Mummy"ظاهر شد. از جت لی برای ایفای نقش در فیلم "ژانگ ییمو" به عنوان قهرمان یاد می‌شود.

همراه با ابر ستارگانی مانند بروس لی و جکی چان، جت لی ووشو را در سراسر جهان گسترش داد و زندگی خود را در ترویج این ورزش اختصاص داد.

جت لی که از سال 2008 به عنوان سفر فدراسیون جهانی ووشو منصوب شده، بنیادی را در اختیار دارد که برای امدادرسانی به مردم چین با صلیب‌سرخ چین همکاری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز