خبرگزاری کار ایران

درخشان و رضوی آرامش را بر می‌گردانند؛

رستگار: بودجه فدراسیون جودو با 10 سال قبل تفاوتی ندارد/ حواشی به خاطر مشکلات مالی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۲۰۳

رئیس فدراسیون جودو گفت: برنامه های زیادی داریم اما با توجه به مشکلات مالی نمی‌توانیم به آنها جامه عمل بپوشانیم.

 محمد علی رستگار در حاشیه آخرین تمرین تیم های ملی نوجوانان و جوانان جودو پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تایلند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:حدود 5 ماه قبل استارت اردوهای آماده سازی تیم های نوجوانان و جوانان زده شد.

وی افزود:به لحاظ اردوهای داخلی هیچ مشکلی وجود نداشت و همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

رستگار درباره اردوهای برون مرزی اعلام کرد:تیم جودوی جوانان یک اردوی تدارکاتی در سوچی برگزار کرد که کادر فنی از این اردو کاملا راضی بودند.

رستگار ادامه داد: 3 نفر از ملی‌پوشان تیم نوجوانان نیز در رقابت های قهرمانی جهان حضور پیدا کردند که البته ما 2 نفر از آنها را به قهرمانی آسیا اعزام می کنیم.ضمن اینکه یک اردوی تدارکاتی در کشور تاجیکستان برای نوجوانان در نظر گرفته بودیم که متاسفانه شورای برون مرزی با اعزام این تیم مخالفت کرد.

رئیس فدراسیون جودو به کمبود منابع مالی این فدراسیون اشاره کرد و گفت: ما یک فدراسیون المپیکی هستیم و با توجه به حجم بالای برنامه های‌مان این منابع مالی کم پاسخگوی ما نیست. من به جرات می‌گویم که بودجه حال حاضر ما با بودجه 10 سال پیش تفاوتی نداشته است.

وی در ادامه به امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم نامه قرار بود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه به ما اختصاص داده شود اما چند وقت پیش این مبلغ به یک میلیارد و صد ملیون تومان کاهش یافت.

رستگار ادامه داد: فدراسیون جودو در حال حاضر در ردیف بودجه فدراسیون ها در رده بیست و ششم قرار دارد اما انتظار از ما بسیار زیاد است.این حجم توقعات با این میزان بودجه همخوانی ندارد و ما امیدواریم وزارت ورزش نگاه ویژه‌تری به این رشته داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به حواشی بوجود آمده درباره قهر برخی ملی پوشان گفت: اکثر حواشی‌ و مشکلات جودو نشات گرفته از مسائل مالی است.وقتی فدراسیون از لحاظ مالی در تنگنا باشد در برنامه هایش خلل ایجاد می شود.

رئیس فدراسیون جودو به هزینه بالای اردوهای تیم های نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: همین اردوها و اعزام این 2 تیم حدود 350 میلیون تومان برای ما هزینه داشته است. البته بخشی از هزینه ها را از طریق اسپانسر تامین کردیم اما به طور جدی نیازمند حمایت مسئولین ورزش کشور برای پوشش برنامه های‌مان هستیم.

رستگار در پاسخ به این سئوال که حضور درخشان و رضوی چه کمکی به فدراسیون جودو خواهد کرد، گفت: جودو به تجارب نیروهای توانمند نیاز دارد. شک نکنید که حضور عبدالجلیل رضوی و محمد درخشان آرامش را به فدراسیون جودو بر می گرداند.

وی در مورد شایعات بوجود آمده درباره کیفیت پایین لباس های هدیه فدراسیون جهانی بیان داشت: متاسفانه یکسری از دوستان تنها دنبال حاشیه سازی هستند.من نمی‌دانم بحث بی کیفیت بودن هدایای فدراسیون جهانی از کجا درآمده اما این هدایا مهر استاندارد جهانی دارند.

رستگار افزود:این هدایا برای توسعه جودو در کشور است و به صورت رایگان از فدراسیون جهانی به ما رسیده است.

وی ادامه داد:ما تنها یک مبلغی برای ترخیص این لباس ها و تاتامی ها به گمرک پرداخت کرده ایم که این کار هم مطابق با قانون کشورمان انجام دادیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چه پیش‌بینی از عملکرد تیم های نوجوانان و جوانان در رقابت های قهرمانی آسیا تایلند دارد گفت:ترکیب بسیار خوبی داریم و امیدواریم که این بچه ها امید را در دل جامعه جودو زنده کنند. شخصا فکر می‌کنم مدال های خوشرنگی از قهرمانی آسیا دشت کنیم.

رستگار در پایان اذعان کرد: به تازگی یک اسپانسر پای کار آورده ایم اما باید قبول کرد که یک فدراسیون المپیکی نیاز به نگاه المپیکی از سوی مسئولین ورزش دارد. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک چتر حمایتی خود را روی سر جودو باز کنند تا ما بتوانیم بدون دغدغه به کارمان دامه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز