خبرگزاری کار ایران

رئیس‌فدراسیون جهانی همیشه‌ایرانی‌است؛

مهرعلیزاده: می‌خواهیم ورزش زورخانه‌ای را المپیکی کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۸۷۶

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: با سازماندهی و برنامه‌ریزی خوبی حرکت می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم حتی این رشته را المپیکی کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن مهرعلیزاده در آیین افتتاحیه مرکز بین المللی توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در تبریز با اشاره به حضور گسترده کشورهای مختلف در این رشته خاطرنشان کرد: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور 22 کشور مختلف کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر 84 کشور با این ورزش آشنایی کاملی را دارند.

وی افزود: هنوز بعد از 11 سال حضور در این رشته، زمانی که یا علی گفتن ورزشکارانی را می‌بینم که چیزی از اسلام نمی‌دانند، اشک در چشمانم جمع می‌شود. علاوه بر این ورزشکاران ما حتی مرشد هایی را در کشورهای غیر فارسی زبانی همچون موزابیک و نپال تربیت کرده اند که در زورخانه اشعار فارسی می خوانند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: تمامی این مسائل توسعه فرهنگ غنی ایرانی در جهان را نشان می دهد و در حال حاضر برای توسعه هر چه بیشتر این فرهنگ هر 2 سال یک بار مسابقات قاره ای را برگزار می کنیم.

وی درباره چارچوب سازمانی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تصریح کرد: با توجه به اساسنامه ای که برای این فدراسیون تدوین شده است، رئیس فدراسیون همیشه از کشور ایران خواهد بود و علاوه بر آن هیات رئیسه ای را خواهد داشت که 3 عضو دارد و این روند همیشه حفظ می شود.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تاکید کرد: تبریز شهر اولین‌ها است و با برگزاری این مسابقات نیز، اولینی دیگر برای این شهر ثبت شد که نخستین آن برگزاری جلسه هیات رئیسه تو ام با برگزاری مسابقات در یک شهر بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع، این مرکز به عنوان اولین مرکز از حدود 12 مرکز آموزش و توسعه بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی است که افتتاح شد و آموزش بخش اعظمی از کشور های همسایه آسیایی و اروپایی را نیز بر عهده خواهد داشت.

مهرعلیزاده با اشاره به برگزاری همایش صلح جهانی گفت: حدود 150 نفز از نمایندگان کشورهای مختلف آمادگی خود برای تکرار چنین برنامه هایی را اعلام کردند و ما امیدوار هستیم که بتوانیم با گسترش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای صلح و امنیت را نیز در جهان گسترش بدهیم.

وی با اشاره به تاسیس مقر این فدراسیون در کشورهای مختلف تصریح کرد: علاوه بر کشورهای عربی، ما چند کشور را نیز در آسیای دور، مرکزی و میانه نیز برای ایجاد این مقرها در نظر گرفته‌ایم. همچنین در غرب آسیا نیز کشور ایران و شهر سرفراز تبریز برای این موضوع انتخاب شد که برای اولین بار یکی از این مقرها افتتاح شده و با افتتاح این مقر، اولین دیگری در شهر اولین ها به ثبت رسید.

در این مراسم که در مجموعه ورزشی و زورخانه شهدای خطیب برگزار شد، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی ،صادق نجفی شهردار تبریز، افشین دبیری، رئیس شورای شهر تبریز، مسئولان فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مسئولان ورزشی استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز