خبرگزاری کار ایران

به دلیل اهمیت مسابقه قرن؛

پیراهن استیلی در موزه فیفا جاودانه شد/ "9"حمید کنار "10" زیدان

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۲۷

پیراهنی که حمید استیلی در دیدار با آمریکا در جام جهانی 98 فرانسه به تن کرده بود، برای نگه‌داری در موزه فیفا به زوریخ ارسال شد.

به گزارش ایلنا، با توجه به افتتاح موزه فیفا در ژانویه ۲۰۱۶، پس از پیگیری‌های دپارتمان بین‌الملل با فیفا و همچنین همکاری کمیته فرهنگی فدراسیون پیراهن حمید استیلی با موافقت ریاست موزه فیفا به سوئیس ارسال شد.

این پیراهن در دیداری که ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ در شهر لیون فرانسه برگزار شد و با پیروزی ۲ بر یک تیم ملی ایران برابر آمریکا همراه بود، به تن استیلی بود. ملی‌پوشان کشورمان در این بازی با پیراهن‌های قرمز رنگ به میدان رفته بودند و تیم ملی آمریکا سفیدپوش بود. در این دیدار حمید استیلی گل اول تیم ایران را درون کیسی کلر دروازه بان آمریکا جای داد. در نیمه دوم هم مهدی مهدوی با فراری تماشایی از نیمه زمین گل پیروزی‌بخش ایران را وارد دروازه آمریکا کرد.

با توجه به اهمیت این دیدار تاریخی که مسابقه قرن شهرت یافت، این پیراهن در بخش یادبودهای جام جهانی ۱۹۹۸ در کنار پیراهن زین الدین زیدان کاپیتان وقت تیم ملی فرانسه و قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ نگهداری خواهد شد.

این برای اولین بار است که فیفا اقدام به جمع آوری یادبودها و نمادهای برجسته جام‌های جهانی مختلف کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز