خبرگزاری کار ایران

حقیقی همچنان پرنوسان؛

ایران یک - ژاپن یک؛ ششمین تساوی با طعم درگیری/ فرصت انتقام پرید

هفدهمین تقابل تیم‌های ایران و ژاپن با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا ششمین تساوی تاریخ دو تیم ثبت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن پس از گذشت یک دهه از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم  رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید تا آمار تساوی دو تیم در 17 تقابل به عدد 6 برسد.

ترکیب ایران: علیرضا حقیقی، وریا غفوری(مهدی ترابی)، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی(پورعلی‌گنجی)، امید ابراهیمی، رامین رضائیان، اشکان دژاگه(آندو تیموریان)، وحید امیری و سردار آزمون(مهدی طارمی)

تیم ملی ایران

ترکیب ژاپن: شونسوکه نیشیکاوا، ماساتو موریشیکه، کوکی یونی اورا، مایا یوشیدا، اوساکایی، ماکوتو هاسبه، شینجی کاگاوا(کیوتاکه)، گاکو شیبازاکی، کیسوکه هوندا(شینجی اوکازاکی)، تاکیشی اوسامی، موتو یوشینوری

تیم ملی ژاپن

قضاوت این دیدار را یعقوب سعد خلیل عبدالله به همراه کمک‌هایش از عمان برعهده داشت که به یوشیدا از ژاپن و ترابی از ایران کارت زرد داد.

مهمترین اتفاق مصدومیت وریا غفوری دقیقه 23 نیمه‌نخست بود که این بازیکن نتوانست به بازی ادامه دهد که کی‌روش، ترابی را به جای وی به زمین فرستاد.

دقیقه 34 یکی از مهمترین صحنه‌های بازی رقم خورد. حرکت ویران‌کننده حاج‌صفی درون محوطه جریمه ژاپنی‌ها و پاس غافلگیرکننده این بازیکن در حالیکه سردار را در موقعیتی عالی برای باز کردن دروازه قرار داده بود توپ به پای مخالف آزمون برخورد کرد و به محوطه شش‌قدم برگشت تا فرصتی عالی از دست برود.

تا دقیقه 45 دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند و بازی درگیرانه دنبال می‌شد ولی توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد.

مهدی ترابیدقیقه 45 خطای مدافع ژاپن روی مهدی ترابی داور عمانی را مجاب کرد برای ایران اعلام پنالتی کند که اشکان دژاگه پشت توپ ایستاد ولی سنگربان ژاپن توپ را مهار کرد که در برگشت ترابی دروازه را باز کرد تا تیم ملی نیمه نخست را با برتری به رختکن برود.

دقیقه 47 روی ارسال از سمت راست هافبک ژاپن، علیرضا حقیقی در خروج از دروازه و دفع توپ دچار اشتباه مهلکی شد و یوشینوری اثری خفیف روی توپ گذاشت که توپ از بین بازیکنان به سمت دروازه ایران رفت و دروازه باز شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

امید ابراهیمی

دقیقه 59 اشتباه در میانه میدان ضد حمله خطرناکی را در اختیار ژاپنی‌ها قرار داد تا مهاجم این تیم با علیرضا حقیقی تک‌به‌تک شود که خروج حقیقی این بار اشتباه نبود و با دست چپ توپ را از زیر پای بازیکن ژاپن خارج کرد و در ادامه وحید امیری توپ را از زیر پای هوندا به بیرون هدایت کرد.

در ادامه بازی درگیرانه‌تر از قبل دنبال شد و دو تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه‌های هم ایجاد کردند ولی توپی به درون دروازه نرفت تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

در پایان این دیدار هاسبه کاپیتان سامورایی‌ها عنوان بهترین بازیکن بازی را به خود اختصاص داد.

به این ترتیب در 17 تقابل دو تیم ژاپن با 6 پیروزی پیشتاز باقی ماند . 5 بار ایران طعم برد را چشیده و 6 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

حاشیه‌ها

- گرم کردن آندو تیموریان به همراه بازیکنان ترکیب اصلی جالب توجه بود. شاید کی‌روش می‌خواهد خلیل‌هودزیچ را سورپرایز کند.

- تابلوهای تبلیغاتی با رسم‌الخط ژاپنی در ورزشگاه آزادی جالب بود.

-  هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید سرخ‌پوشان به ورزشگاه آزادی آمده که هواداران به شدت او را تشویق کردند.

- بنرهایی از هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی نصب شده تا یاد ملی پوش سابق فوتبال ایران گرامی داشته شود.

- حدود 50 بانوی ژاپنی به ورزشگاه آمده‌اند تا تیم خود را تشویق کنند.

- تعداد زیاد خبرنگاران ژاپنی که برای پوشش خبری تقابل دو تیم به ورزشگاه آزادی آمده‌‌اند باعث شده جایگاه خبرنگاران با شلوغی عجیبی مواجه باشد. همچنین 5 خبرنگار بانوی ژاپنی هم برای انعکاس اخبار سامورایی‌ها در ورزشگاه حضور دارند.

-  برانکو ایوانکوویچ خود را به ورزشگاه آزادی رسانده تا این دیدار را از نزدیک به تماشا بنشیند. در آخرین تقابل تیم‌های ایران و ژاپن که در یوکوهاما برگزار شد برانکو به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران بود که این بازی 2 بر یک به سود سامورایی‌ها به پایان رسیده بود و حالا برانکو و کی روش چیزی شبیه انتقام را در سر می پرورانند. البته با حضور برانکو تماشاگران شروع به تشویق سرمربی پرسپولیسی کردند.

- بازیکنان دو تیم شاخه‌هایی گل را به هانی نوروزی فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس تقدیم کردند.

- ابتدای بازی برای احترام به هادی نوروزی دو تیم یک دقیقه سکوت کردند.

ایران - ژاپن

- دقیقه 24 تماشاگران به احترام هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس از روی صندلی ها بلند شده و با سردادن شعارهایی یاد او را گرامی داشتند.

کد خبر : ۳۱۳۲۲۰