خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فدراسیون جانبازان؛

لمکه: ایران برای ثبت جهانی روز پارالمپیک در IPC اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۲۳۸

صبح امروز مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولین میزبان مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور توسعه ورزش برای صلح، بودند.

به گزارش ایلنا، لمکه در بازدید از کمپ تیم های ملی، با امکانات موجود برای ورزشکاران تیم های ملی آشنا شد و از تجهیزات مختلف ورزشی بازدید کرد.

در ادامه وی با حضور در کنار جمعی از مسئولان فدراسیون، کمیته ملی پارالمپیک و فدارسیون نابینایان و کم بینایان در خصوص سفر به ایران و تجربه اش از حضور در جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک گفت و مسئولین ورزش جانبازان و معلولین ایران نیز در خصوص مسائل مختلف با وی گفتگو کردند.

وی در ابتدای نشست گفت: از اینکه اینجا هستم خیلی خوشحالم و باعث افتخار است. دو سال پیش به ایران آمدم به گرمی از من استقبال شد و در مراجعت، گزارش بسیار مثبتی از اتفاقات ایران به دبیر کل سازمان ملل ارائه دادم. متاسفانه سال گذشته ممکن نبود که حضور داشته باشم اما  امسال خوشحالم که به ایران سفر کردم و در جشن روز ملی پارالمپیک نیز حضور داشتم. روز گذشته شاهد تلاش شما در این مراسم بزرگ بودم و از اینکه دیدم کودکان دارای معلولیت و کودکان استثنایی را از هم جدا نکردید و در کنار هم در این مراسم بودند، خوشحال هستم.

مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل افزود: پیشنهاد می کنم برای ثبت جهانی روز پارالمپیک توسط کمیته بین الملی پارالمپیک تلاش کنید و اگر این روز به صورت یک رویداد جهانی به ثبت برسد بسیار اتفاق خوبی خواهد افتاد. کمیته پارالمپیک ایران می تواند با متقاعد کردن رئیس IPC برای این اتفاق اقدام نماید.

لمکه تصریح کرد: من واقعاً رسانه‌های ایران را به جهت پوشش اخبار پارالمپیکی تحسین می‌کنم. معمولا یکی از کارهای رسانه‌ها شایعه‌پراکنی است. اما فکر می‌کنم در اینجا این قضیه متفاوت است. زندگی من همواره به ورزش اختصاص داشته، در دانشگاه‌ها تدریس کرده‌ام، در بوندس‌لیگا سابقه مدیریت دارم و در عرصه سیاست هم فعالیت کرده ام. زمانی که صحبت از ورزش معلولان می‌شود،رسانه‌ها علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. هر چهار سال یک‌بار و زمانی که بازی‌های پارالمپیک آغاز می‌شود، رسانه‌ها شروع به خبر زدن می‌کنند اما پس از آن همه چیز فراموش می‌شود. اما همین بازدید من از امکانات فدراسیون جانبازان و معلولان در رسانه‌ها انعکاس پیدا کرده است.

وی در خصوص حمایت سازمان ملل از ورزش پارالمپیک، گفت: در سازمان ملل برنامه ای را تدوین کرده ام که ۶۰۰ عضو از ۷۰ کشور جهان در آن حضور دارند، و یک عضو از ایران نیز در آن حضور دارد. از آنجا که سازمان ملل نگاه جنسیتی ندارد، ۵۰ درصد اعضا خانم هستند و ۱۰ درصد هم افراد معلول. ایران نیز می تواند تعداد اعضای خود را افزایش بدهد و شما به عنوان یک فدراسیون می‌توانید نامزدهای خود را به طور مساوی بین زن و مرد که طیف سنی آنها بین ۱۸ تا ۲۵ سال باشد، به ما معرفی کنید.

لمکه از تجربه نشستن بر صندلی چرخدار در روز ملی پارالمپیک گفت: زمانی که من خواستم بر روی ویلچر بنشینم، شاید خیلی‌ها فکر کردند کارعجیبی است که یک دیپلمات روی صندلی چرخدار بنشیند. اما من ۳۰ سال پیش یکبار این تجربه را داشتم. خانمی که عضو تیم بسکتبال با ویلچر بود از من پرسید آیا تابه حال بسکتبال بازی کرده‌ام. من در آن زمان در بوندس‌لیگا مدیریت می کردم؛ با این حال نشستم و این کار را انجام دادم. افرادی که با من کار می‌کنند، یک روز را اختصاص می‌دهند به کار در حوزه پارالمپیک و بر روی ویلچر می‌نشینند.

مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل پیرامون حضور بانوان مسلمان در رویدادهای ورزشی گفت: من به شخصه با توجه به سمتی که دارم تاکنون برای حضور بانوان مسلمان در مسابقات جهانی و با حجاب اسلامی تلاش کرده ام. به عنوان مثال طی مکاتباتی که با فیفا داشتم توانستم حضور بانوان در رشته فوتبال با حجاب اسلامی را میسر کنم. زمانی که عکسی از تیم ملی بانوان ایران دیدم که به خاطر عدم اجازه حضور در مسابقه اشک می ریختند، به شدت ناراحت شدم و احساس کردم آن اشکها، اشکهای من است.

وی خاطر نشان کرد: از شما می خواهم اطلاعاتی از فدراسیون های جهانی که مانع حضور بانوان ورزشکار شما با حجاب اسلامی در میادین مختلف شده اند به من ارائه دهید و قول می دهم با تک تک آنها مکاتبه نمایم و برای برداشتن این مانع تمام تلاشم را خواهم کرد.

عکس: مجید زینال زاده

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز