خبرگزاری کار ایران

فوتبال ژاپن فراتر از آسیاست؛

واکنش افشین پیروانی به منتقدان تیم ملی/ دوستان مشکلات را شخصی نکنند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۳۱۴

مدیر تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از مربیان لیگ برتر فوتبال گفت: ملی پوشان که برای تفریح به تیم ملی نمی آیند.

به گزارش ایلنا، افشین پیروانی درباره تساوی یک بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن با بیان مطلب فوق اظهار کرد: باید قبول کنیم لیگ و فوتبال ژاپن فراتر از آسیاست. آنها بازیکنان زیادی در لیگ‌های اروپایی دارند. البته فدراسیون ما هم تلاش می‌کند تا امکانات مورد نیاز را برای تیم ملی  فراهم کند ولی اگر بخواهید تفکر جهانی داشته باشید، باید رفتارتان هم جهانی باشد.

وی افزود: شما نگاه کنید تیم ملی ایران و ژاپن در دیدار گذشته خود در مرحله مقدماتی جام جهانی هر دو در یک روز بازی کردند. آنها بلافاصله راهی ایران شدند ولی ما به یک کشور ثالث رفتیم و سپس به ایران آمدیم. خب باید قبول کنیم برنامه ریزی آنها بالاتر از ماست.

مدیر تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: بازی روز گذشته سرعت و کیفیت خوبی داشت. ما چند بازیکن جوان هم به تیم اضافه کرده بودیم که نیاز به بازی تدارکاتی بیشتر دارند. من برخلاف بازی با عمان، به دیدار روز گذشته تیم ملی نمره خوبی می‌دهم و فکر می‌کنم روزهای خوبی در انتظار فوتبال‌مان باشد.

وی درباره انتقاد بعضی از مربیان و باشگاه‌ها از تعطیلی مدام لیگ به خاطر تیم ملی، تصریح کرد: اگر بخواهیم به جام جهانی برویم، موفقیت و استفاده‌اش برای همه خواهد بود. باید از تمام "فیفا دی‌ها" استفاده کنیم. من روز گذشته با مدیر تیم ملی ژاپن صحبت می‌کردم. او گفت که برنامه ژاپن برای فیفا‌دی‌هایشان تا دو سال آینده مشخص شده است ولی هنوز بازی بعدی تدارکاتی ما مشخص نیست.

پیروانی ادامه داد: ما قطعا با تعطیلی لیگ، مجددا اردو خواهیم داشت. تیم ملی جوان شده و نیاز دارد که بازی تدارکاتی داشته باشد. لازم است به مربیانی هم که تندتند مصاحبه و انتقاد می‌کنند بگویم یک بازیکن با دعوت شدن به تیم ملی، انگیزه‌اش بیشتر می‌شود. ما خودمان این مراحل را پشت سر گذاشته‌ایم. آنها در تیم ملی با مربی بزرگی مثل کی‌روش کار می‌کنند.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، یادآور شد: خوشبختانه الان کارلوس کی‌روش صدای مرا نمی‌شنود. قبول کنیم او مربی بزرگی است. ما نیاز به یک مقدار تعامل و همفکری با باشگاه‌ها داریم. دوستانی که در باشگاه‌ها مشکل اسپانسر، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و سایر مشکلات را دارند، وقتی نتیجه نمی‌گیرند آنرا به اردوی تیم ملی ارتباط ندهند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: اینطور نیست که شرایط در تیم ملی پایین‌تر از باشگاه‌ها باشد. دوستان دلواپس نباشند. قطعا بازیکنان برای تفریح به تیم ملی نمی‌آیند. در تیم ملی نظم خوبی حاکم است و وقتی بازیکنان دعوت می‌شوند، شرایط خاص و ویژه‌ای دارند.

وی همچنین افزود: دوستان بیایند از نزدیک تیم ملی را ببینند و از دور قضاوت نکنند. بازیکنان در تیم ملی پیشرفت می‌کنند. لیگ به هر حال برگزار و تمام می‌شود ولی اگر تیم ملی به جام جهانی نرود،دیگر قابل جبران نیست و همه ضرر می‌کنند.

پیروانی درباره اینکه چنین رویه‌ای در سایر کشورها نیست و مربیان باشگاهی‌ هم نگران شرایط تیم شان هستند، گفت: در یک دوره از لیگ که فکر می‌‌کنم سال 79 یا 80 بود، آنقدر تیم ملی شرایط خاصی داشت و مسابقاتش پی در پی بود که تیم پرسپولیس از لیگ کنار کشید. خدایی نکرده قصد جسارت به مربیان را ندارم. فکر نکنند که ما در تیم ملی شق القمر می‌کنیم. باید احترام متقابل باشد. البته در فوتبالی که با دو برد و باخت سرمربی عوض می‌کنند، آنها حق دارند که نگران باشند.

تاکید کرد: اینطور نباشد که دوستان در باشگاه‌ها اگر در یک بازی نتیجه نگیرند، بگویند تیم ملی باعث شد نتیجه نگیریم. ضمن اینکه ما باید فوتبالمان را با خودمان مقایسه کنیم نه کشورهای دیگر. اکثر بازیکنان همین تیم ژاپن لژیونر هستند و نیازی به برپایی اردوهای بلندمدت ندارند.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه دل پُری دارد، در پایان گفت: آرسن ونگر سرمربی آرسنال می‌گوید هزار جلسه تمرین اندازه یک بازی رسمی ارزش ندارد. دلم می‌خواهد دوستان در باشگاه‌ها تعامل کنند. اگر انتقادی هم هست، فنی باشد. اینکه مثلا تیم ملی مقابل عمان مساوی می‌کند و دوستان مسئله را شخصی کنند، درست نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز