خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد:

انتقاد از بند موجود در قرارداد خاکپور/ این محدودیت برای وزارت ورزش بدنامی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۴۹۸

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش از گنجانده شدن بندی در قرارداد خاکپور مبنی بر انتقاد نکردن از فدراسیون فوتبال، آن را برای وزارت ورزش عامل بدنامی دانست.

به گزارش ایلنا، ابوذر ندیمی ضمن بیان این مطلب موضوع استعفای سرمربی تیم فوتبال امید را پس از قهرمانی این تیم در بازی‌های غرب آسیا مورد تحلیل قرارداد و گفت: وزارت ورزش باید بررسی کند چه افرادی و براساس چه مبنایی شرط "عدم انتقاد از فدراسیون" را در قرارداد این مربی گذاشته‌اند؛ چرا که در قانون اصلی این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال چنین بندی وجود ندارد و وزارت ورزش نباید اجازه دهد این اتفاق به نام تمام وزارتخانه تمام شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس ادامه داد: وزارت ورزش نمی‌تواند افراد را به دلیل بیان انتقاد و نظرات خود مورد بازخواست قرار داده و برای آن‌ها محدودیت ایجاد کند و هیچ قانونی از این رفتار حمایت نخواهد کرد؛ اینکه یک مربی دلیل استعفای خود را عدم اجازه نظر و انتقاد به فدراسیون مربوطه خود اعلام کند، برای وزارت ورزش بدنامی محسوب می‌شود که این وزارتخانه باید نسبت به اصلاح و تصحیح این موضوع اقدام کند.

وی با بیان اینکه قوانین نحوه انعقاد قرارداد با مربیان در فدراسیون فوتبال مشکلاتی دارد که باید مورد اصلاح قرار گیرند، افزود:  حق هر فردی است که نسبت به پایین بودن دستمزد خود اعتراض کند و با توجه به دستاوردهایش، درخواست دستمزد بیشتری را داشته باشد و بسیار ناگوار است که فوتبال ایران یک مربی خوب را به دلایل مالی از دست می‌دهد.

ندیمی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از اینکه تفاوت میان دستمزد مربی خارجی و داخلی باید میزان حرفه‌ای بودن و ارزش جهانی  آن‌ها باشد و نه محدوده جغرافیایی زندگی‌شان، اضافه کرد: متاسفانه دیده شده است به مربیان معمولی خارجی بیشتر از یک مربی قهار و حرفه‌ای داخلی دستمزد داده می‌شود و نوعی نخبه‌کشی در ورزش ایران به چشم آید.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش در پایان گفت: ارزش‌گذاری‌ها و سطح کاری مربیان باید دلیل میزان پرداخت دستمزدهای آن‌ها را تعیین کند و اگر قرار بر در نظر گرفتن عنصر ملیت است، به‌یقین مربی داخلی حق بیشتری در دریافت دستمزد بالاتر دارد.

محمد خاکپور پنجشنبه گذشته در فرودگاه و بلافاصله پس از بازگشت کاروان تیم از قطر، استعفا داد و برخی رسانه‌ها اشاره داشته‌اند که اعتراض او به مبلغ کم قرارداد در مقایسه با مربیان خارجی‌ بوده و وجود بندی در قراردادش مبنی براینکه اگر در دوران مربیگری خود انتقادی از فدراسیون بکنند، فدراسیون می‌تواند تمام مبلغ قرارداد او را پس بگیرد!

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز