خبرگزاری کار ایران

رستگار در جمع خبرنگاران:

حرکت فدراسیون جودو تیمی است/ حضور مولایی و محجوب در المپیک قطعی است

رئیس فدراسیون جودو امروز در نشست‌خبری پاسخگوی خبرنگاران بود.

به گزارش ایلنا، محمد علی رستگار در ابتدا گفت: هر زمانی که شکست می‌خوریم با کارشناسی به فعالیت خود ادامه می‌دهیم و نا امید نمی‌شویم و همین مساله سبب شد در رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا به نتایج مناسبی دست یابیم.

وی افرود: تمامی مربیان در فضای آرامی که وجود دارد با تلاش خود توانستند تیم‌های نوجوانان و جوانان را به موفقیت برسانند.حرکت ما تیمی است و همه در کسب نتایج خوب یا بد تیم ها دخیل هستند.

رستگار با اشاره به اینکه فدراسیون جودو نیز همچون دیگر فدراسیون‌ها دارای مشکلات مالی است، عنوان کرد: در مقایسه با انتظارات بالایی که وجود دارد، منابع مالی بسیار کم است و اگر کار گروهی داشته باشیم این کمبودها فراموش می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تیم جوانان ایران چند روز دیگر در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی ابوظبی شرکت خواهد کرد، افزود: میدان جهانی بسیار دشوار است اما تیم باانگیزه خود را اعزام می‌کنیم تا برای سال‌های آتی تجارب گران‌بهایی کسب کنیم.

رییس فدراسیون جودو درباره سهمیه المپیک 2016 گفت: اگر تا پایان مسابقات انتخابی، سعید مولایی و جواد محجوب بتوانند همچنان ین 22 نفر برتر اوزان خود باشند، یک سهمیه نیز از طریق آسیا خواهیم گرفت. اکنون حضور مولایی و محجوب در المپیک قطعی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه احتمال تغییرات در کادر فنی وجود دارد، گفت: تک‌تک این مربیان با فداکاری در حال تلاش هستند چراکه امکانات چندانی وجود ندارد و کمیته‌فنی درباره فعالیت مربیان نظر می‌دهد.

رییس فدراسیون جودو تصریح کرد: تا زمانی‌که آرامش برقرار است و تیم‌ها نتیجه می‌گیرند از کادر فنی حمایت می‌کنیم.

رستگار درباره عملکرد دختران جودوی ایران نیز گفت: عملکرد بانوان در آسیایی تایلند  خوب بود و علاوه بر کسب یک مدال برنز، مبارزات خوبی از خود نشان دادند.

وی پاسخگویی درباره علت انتخاب آرش میراسماعیلی به عنوان سرمربی تیم ملی کراش در حالیکه وی آشنایی چندانی با این رشته ندارد را به محمد بلوطی دبیر فدراسیون واگذار کرد که بلوطی گفت: کوراش تفاوت چندانی با جودو ندارد و اعضای کمیته‌فنی روی انتخاب میراسماعیلی نظر داشتند که خوشبختانه مربیان کوراش نیز واکنش خوبی از خود نشان دادند.

کد خبر : ۳۱۴۷۲۰