خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی بی‌پرده با ایلنا؛

رهبری‌فرد: پرسپولیس یک «برانکو» دارد و دیگر هیچ‌/برای 500هزار تومان 10هفته سکونشین شدم!

کاپیتان سابق پرسپولیس مثل همیشه بدون‌پروا به گفتن حقایق درباره این باشگاه می‌پردازد و همچنان ملاحظه‌ نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز رهبری‌فرد که مدتی با ادموند بزیک روی نیمکت تیم امید پرسپولیس نشسته بود از اتفاقات عجیبی در دوره مربیگری خود سخن گفت که ریشه در ویرانی باشگاهی دارد که بیرونش مردم را کشته و درونش سکانداران باشگاه را. باشگاهی که همیشه در صدر اخبار ورزشی ایران قرار دارد ولی لایه‌های درونی آن چنان در هم تنیده شده که گویی ساختمانی متروکه است که فقط ظاهر آن را سالم نگه داشته‌اند.

گفتگوی خبرنگار ایلنا با  بهروز رهبری‌فرد نکته‌های جالب و عجیبی دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست که در ادامه می‌خوانید...

با این مدیریت پرسپولیس هیچ‌چیز نمی‌شود

من مربی امیدهای پرسپولیس بودم و همراه با ادموند بزیک برکنار شدیم. به نظرم تا امثال این مدیران در پرسپولیس هستند در هیچ رده‌ای انتظار نداشته باشید پرسپولیس نتیجه بگیرد. مدیریت پرسپولیس پست کمی نیست و کسی که مدیر می‌شود باید بهترین راهکارها و عملکرد را در این باشگاه داشته باشد اما این‌ها در اندازه‌های پرسپولیس نیستند.

کاور از تیم محلی گرفتیم

وقتی می‌گویم این‌کاره نیستند، با مثال و نمونه می‌گویم. ما برای تیم امید پرسپولیس کاور نداشتیم تا تمرین کنیم. برادر من یک تیم محلی دارد که با اوتماس گرفتم برای ما از کاورهای تیم خودش بفرستد تا بتوانیم تمرین کنیم. ما در تمرینات تیم‌های پایه، فقط 10 تا توپ داشتیم که سر همین توپ‌ها هر روز دعوا بود چون تیم نوجوانان مدعی بود توپ‌ها مال آنهاست و جوانان هم می‌گفتند توپ‌ها مال ماست و جالب اینکه بهروز سلطانی می‌گفت این توپ برای دروازه‌بان‌ها است. کلا هر روز دعوا داشتیم. من قبلا نمی‌دانستم در تیم‌های پایه چه اتفاقی می‌افتد اما وقتی که وارد تشکیلات تیم‌های پایه شدم فهمیدم چه غوغایی است. با این شرایط عجیب و غریب سوال من این است که آقایان چرا تیمداری می‌کنند؟ چه اصراری دارند تیم‌های پایه داشته باشند؟ آیا این‌ها نمی‌دانند مدیریت پرسپولیس باید چه کارهایی انجام دهد؟!

پرسپولیس فقط برانکو را دارد

 فکر می‌کنم پرسپولیس فقط یک برانکو دارد و هیچ‌چیز دیگری ندارد. برانکو مربی بدی نیست. یک زمانی دنیزلی بود وتیم خوب بازی می‌کرد اما نتیجه نمی‌گرفت، الان هم تیم برانکو خوب بازی می‌کند اما نمی‌برد. برانکو در پرسپولیس تنها است و خودش یک تیم را اداره می‌کند. پرسپولیس هیچ چیز ندارد، نه مدیرعامل و نه هیات‌مدیره چون آنها هیچ نقشی در تیم ندارند.

دنبال یک آدم کت‌وشلواری می‌گردم

مصطفی قنبرپور دوست عزیز من است اما سوالم این است که چطور می‌شود یک نفر از تیم نونهالان یک‌مرتبه مربی تیم بزرگسالان پرسپولیس می‌شود؟ آن‌هم با مبلغ 480 میلیون تومان؟ سوال این است که طاهری او را می‌شناخته؟ یا از قبل قول و قرار داشتند که او را به تیم بزرگسالان آوردند؟! کدام مربی قنبرپور را به تیم بزرگسالان پرسپولیس می‌آورد؟ ما که رفیق مدیرعامل نداریم تا مربی تیم بزرگسالان پرسپولیس شویم(می‌خند). الان هم دنبال یک آدم کت وشلواری می‌گردم که خوب حرف بزند، حالا قد و قواره هم نداشت مهم نیست، فقط در وزارت‌خانه آشنا داشته باشد تا او مدیرعامل شود و من هم بالاخره به عنوان مربی روی نیمکت پرسپولیس بنشینم!

برانکو نقش قنبرپور را بگوید!

به نظر شما نقش قنبرپور در پرسپولیس چیست؟ قنبرپور با قرارداد 480 میلیونی هم مشاور طاهری است و هم مربی تیم؛ واقعا نقش او چیست؟ این ضعف مدیریتی است چون مدیری که قوی باشد نیازی به این آدم‌ها ندارد. مدیر قوی خودش تیم را اداره می‌کند. حتی من نمی‌دانم قنبرپور با قرارداد 480 میلیونی به لحاظ فنی چه کمکی به پرسپولیس می‌کند؟ حداقل کریم باقری سابقه‌ملی دارد؛ اروپا بازی کرده و با مربیان زیادی بوده و وجودش برای پرسپولیس نعمت است اما چرا باید 480 میلیون پول بیت‌المال را به قنبرپور بدهند؟ خود برانکو بگوید قنبرپور با 480میلیون قراردادش تا الان چه کمکی به او کرده؟!

پنجعلی چرا باید پشت در اتاق آقایان بنشیند!

من متاسف می‌شوم وقتی می‌بینم کسی مثل محمد پنجعلی با آن سابقه درخشان ملی و باشگاهی باید مدت‌ها پشت در اتاق طاهری بنشیند که او را ببیند! آقای پنجعلی تو کاپیتان پرسپولیس و تیم‌ملی بوده‌ای؛ 100 نفر مثل طاهری باید وقت بگیرند تو را ببیند! شما از طاهری چه می‌خواهی که ساعت‌ها منتظر او می‌مانی؟

کاری برای تیم‌های پایه نمی‌کنند

می‌گویند پول نداریم ولی 2 هزار نفر(با کنایه) در باشگاه‌پرسپولیس حقوق‌بگیر دارند. واقعا اگر همراه‌اول نبود و اسپانسر پرسپولیس نمی‌شد نصف بچه‌های پرسپولیس از گشنگی مرده بودند! تیم‌های پایه پرسپولیس کمیته‌فنی دارند اما فقط اسم‌شان است و عملا کاری برای تیم‌های پایه نمی‌کنند. من آنها را کنار تیم امید پرسپولیس ندیدم و فقط یک بار ناصر محمدخانی سر بازی ما آمد. آیا نباید کمیته‌فنی با کادر فنی تیم‌های پایه تقابل نزدیک داشته باشد تا مشکلات را بررسی و راهکار مناسب ارائه کند؟!

آقایان لنگ اجاره‌ خانه‌‌ خودشان هستند

پرسپولیس با این آدم‌ها به جایی نمی‌رسد. تازه الان روزهای خوب پرسپولیس است. مگر می‌شود هیات‌مدیره و مدیرعامل در باشگاه باشند و بعد از 6 بازی تازه اسپانسر بگیرند؟ اگر همراه‌اول نبود چطور درآمدزایی می‌کردند و پول می‌آوردند؟ کدام‌یک از اعضای هیات‌مدیره دنبال درآمدزایی هستند؟ آدم‌هایی مانند امیر عابدینی بلدند چطور پول بیاورند و به باشگاه تزریق کنند اما آقایان لنگ اجاره‌ خانه‌‌ خودشان هستند، چه برسد به باشگاهداری در پرسپولیس! جعفر کاشانی به عنوان رئیس هیات‌مدیره باشگاه‌ کارنامه‌‌اش در باشگاه‌شاهین کاملا مشخص است و کاری کرد که دیگر اصلا شاهینی وجود ندارد. برانکو به تنهایی می‌خواهد چه کار کند؟ پول اسپانسر تمام شود، می‌خواهند چه کار کنند؟

برای 500 هزار تومان 10 هفته روی سکو نشستم

استقلال هم مثل پرسپولیس از وزارت‌ورزش تغذیه می‌شود و راحت هم کارشان را انجام می‌دهند. علی سامره مربی امیدهای استقلال 80 میلیون قراردادش است اما من و بزیک نفری 30 میلیون قرارداد داشتیم که یک قران هم ندادند!

تیم پایه‌های استقلال در لیگ امیدها ما را شکست دادند و در رختکن نفری 500 هزار تومان پاداش گرفتند اما تا الان به بچه‌های ما یک ریال هم ندادند. پول اسپانسر که آمد قرار بود به ما پول بدهند اما باشگاه اشتباه کرد و پول تیم‌های پایه را به اشتباه به عنوان پاداش بازی با تراکتورسازی به تیم بزرگان باشگاه داد!

بازی دوم فصل، داور من را اخراج کرد و کمیته‌انضباطی 500 هزار تومان جریمه‌ام کرد و کارت بازی‌ام را گرفتند. باشگاه‌پرسپولیس این مبلغ را نداد و تا بازی سیزدهم فصل، من روی سکوها و بین تماشاگران می‌نشستم چون این 500 هزار تومان را نداشتند بدهند! جالب اینکه گفته بودند رهبری‌فرد اگر می‌شود از جیب خودش این 500 هزار تومان را بدهد و بعدا با او حساب می‌کنیم! من دیگر چه باید بگویم؟!

سوشا، جو را به هم نریزد

سوشا رفتار بسیار بدش را همیشه تکرار می‌کند و این اصلا خوب نیست. او الان به تیم‌ملی دعوت شده و از ملی‌پوشان پرسپولیس است و باید خیلی محتاط‌تر عمل کند. روی دروازه‌بان که این‌قدر فشار نیست این رفتارها را داشته باشد. سوشا باید آرامش داشته باشد عابدزاده در بدترین شرایط لبخند می‌زد و به تیم روحیه می‌داد، سوشا هم باید آرامش بیشتری داشته باشد و به تیم روحیه بدهد، نه اینکه عامل بهم ریختن جو  بازی باشد چون رفتار او به پرسپولیس ضربه و ضرر می‌زند.

امیدوارم رفتار نورمحمدی تکرار نشود

درباره مسائلی که رضا نورمحمدی در بازی با صبا به وجود آورد باید بگویم گاهی مواقع پیش می‌آید. من رفاقتی با نورمحمدی ندارم که بخواهم از او دفاع کنم و شنیده‌ام به بازیکن حریف فحش داده اما گاهی اوقات جو ورزشگاه، شرایط بازی و فشار روانی به گونه‌ای می‌شود که بازیکن این‌گونه واکنش نشان می‌دهد، ضمن اینکه کاپیتان فشار بیشتری را تحمل می‌کند و ممکن است یک لحظه از کوره در برود و به نظرم این رفتار طبیعی است و این‌طوری نیست که فاجعه باشد. هر بازیکنی ممکن است این رفتار را داشته باشد. چه کسی باور می‌کرد زیدان در فینال جام‌جهانی با کله به صورت بازیکن ایتالیا بزند؟ نورمحمدی به خاطر فشار بیش از حد این رفتار را داشته و ان‌شاء الله دیگر تکرار نشود.

کد خبر : ۳۱۴۸۱۲