خبرگزاری کار ایران

مکزیک، آخرین شانس اسبقی؛

مصدومیت بلای جان تکواندوی ایران / آیا 4 سهمیه المپیک بدست می‌آید؟

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۸۴۲

عملکرد دور از انتظار نمایندگان اوزان -68 و -87 کیلوگرم تکواندوی ایران در منچستر کسب 4 سهمیه‌المپیک را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالیکه فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی حضور خود در بازی‌های المپیک 2016 ریو را قطعی کردند، نمایش ضعیف اسبقی و مردانی کار تکواندوی ایران را برای کسب حداکثر سهمیه المپیک سخت کرده است.

بهنام اسبقی که مدت زیادی را به علت مصدومیت از میادین به دور بود، در حال حاضر شرایط جالبی در رنکینگ ندارد. تکواندوکار وزن -68 کیلوگرم ایران در رقابت‌های گرندپریکس منچستر خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفت تا کادر فنی تیم ملی را برای کسب سهمیه‌المپیک نگران کند.

اسبقی در حال حاضر در رده هفتم رنکینگ قرار گرفته و از نفر ششم حدود 40 امتیاز کمتر دارد. با توجه به اینکه بهنام از رقابت‌های ارتش‌های جهان و گرندپریکس منچستر تنها 10 امتیاز کسب کرد، یقینا نمی‌تواند جایگاه خود را در رنکینگ بهبود ببخشد.

با علم به اینکه تنها نفرات اول تا ششم رنکینگ هر وزن جواز حضور در المپیک را بدست می‌آورند، بهنام اسبقی باید تمام تمرکز خود را معطوف به مرحله‌نهایی گرندپریکس که اواخر آذرماه سال‌جاری در مکزیک برگزار می‌شود کند تا بتواند یکی از نمایندگان تکواندوی ایران در المپیک باشد. البته اسبقی نیاز به کسب مدال در مرحله‌نهایی گرندپریکس دارد تا بتواند بین 6 نفر برتر وزن خود قرار گیرد.

اما وضعیت سجاد مردانی کمی بهتر از اسبقی است. مردانی در رده‌هفتم رنکینگ قرار دارد اما به احتمال فراوان در رده‌بندی جدید یک رده صعود خواهد کرد. نماینده وزن-87 کیلوگرم کشورمان که چندین تورنمنت را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد یک شانس بزرگ برای قرار گرفتن بین 6 نفر برتر وزن خود دارد.

از آنجایی‌که نفرات اول و دوم این وزن از یک کشور (ازبکستان)هستند و طبق قانون از هر کشور تنها یک هوگوپوش در یک وزن جواز حضور در المپیک را خواهد داشت به احتمال فراوان مردانی نماینده سوم تکواندوی ایران در المپیک 2016 ریو خواهد بود. البته مردانی هم باید در گرندپریکس نهایی شرکت کند تا پس از جمع‌بندی امتیازات حضورش در المپیک مشخص شود.

* نقش تاثیرگذار کادرفنی

با توجه به شرایط خاصی که برای 2 تکواندوکار کشورمان(اسبقی و مردانی) بوجود آمده، کادر فنی تیم ملی تکواندو باید تدابیر خاصی برای کسب حداکثر سهمیه المپیک بیاندیشند. درست است کسب مدال در دور نهایی گرندپریکس مکزیک بسیار سخت است اما باید باور داشت هر کار دشواری در ابتدا محال به نظر می‌رسد.

بی‌تردید بزرگ‌ترین هدف بیژن مقانلو(سرمربی) و مهدی بی‌باک(مربی) کسب مدال توسط این 2 هوگوپوش کشورمان در گرندپریکس نهایی است. امیدواریم این هدف بزرگ کادر فنی به جای خط خوردن "تیک" بخورد تا شاهد حضور 4 هوگوپوش کشورمان در شیاپ‌چانگ ریو باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز