خبرگزاری کار ایران

عزت مربیان‌داخلی حفظ نمی‌شود؛

فروتن: نباید بیگانه‌پرستی کنیم/قوانین مربیان‌داخلی ما تابع قوانین اسرای‌جنگی است

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است قوانین برای مربیان داخلی در آسیا و آفریقا تابع قوانین اسرای جنگی است.

بهمن فروتن در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بحث استعفا و ابقای محمد خاکپور در تیم ملی امید ایران اظهارکرد:  حقیقت این است که فوتبال ما فرسنگ ها با واقعیت فاصله دارد. ای کاش می دانستیم واقعا چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: آن چیزی که ما شنیده ایم اینکه فدراسیون قراردادی را برای خاکپور تنظیم کرده بوده که قراردادهای بین المللی برای مربیان داخلی آسیایی و آفریقایی که از طرف بلاترها وضع شده به صورتی است که ارزش مربیان داخلی کشورهای آسیایی و آفریقایی برابر با اسرای جنگی است، یعنی مربیان داخلی در آسیا و آفریقا تابع قوانین اسرای جنگی هستند که باید گفت تقریبا هیچ گونه ارزش معنوی ندارند.

وی ادامه داد: علی کفاشیان مدعی شده اینگونه نیست و مربیان داخلی و خاکپور ارزش معنوی دارند، یعنی اینکه چنین چیزی در قرارداد خاکپور نوشته نشده است. حالا یا خاکپور راست نمی گفت یا کفاشیان ولی من اگر رئیس فدراسیون باشم زیر بار چنین قراردادهایی نمی روم و به بازیکنان و مربیان کشورم شخصیت می دهم. من بیگانه پرست نیستم.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: وقتی در فوتبال ما هیچی سر جای خودش نیست و قوانین اسارت بار اینجا حاکم است، نتیجه اش همین می شود که یک قراردادی را تنظیم می کنند و در تلویزیون نشان می دهند اما کفاشیان باز هم می گوید چنین چیزی نیست. این یعنی چی؟ یعنی اینکه فدراسیون راست نمی گوید.

وی افزود: مربیان ایرانی که ما را به جام جهانی برده اند و استقلال و پرسپولیس را ساخته اند باید عزت شان حفظ شود. چرا عزت اینها حفظ نمی شود؟ چون آدم های متخصص سرکار نیستند. برای اینکه آنهایی که مربی خارجی می آورند و سود سرسام آور می برند؛ افسارشان به یک جایی بند است که زورشان اینقدر زیاد است که مربی ایرانی را اینقدر ذلیل می کنند.

این مربی فوتبال در ادامه گفت: اگر خدای ناکرده خاکپور تیم امید را به المپیک نبرد؛ ببینیم چند تا مربی خارجی تیم ما را به المپیک نبردند و بعد ببینیم چه رفتاری با خاکپور خواهیم کرد و چه رفتاری با خارجی ها کرده بودیم.

فروتن همچنین متذکر شد: خاکپور با تیم امید قهرمان غرب آسیا شده و یک تجربه ای پیدا کرده و مایلی کهن هم کنارش هست که تیم خوبی داریم و صد در صد باید به المپیک برویم اما امکان نرفتن این تیم به المپیک 99 درصد است چون مربی ما وطنی است.

وی در پایان گفت: مساله این است که غرب باید بگوید این ما هستیم که شماها را می چرخانیم و شماها عددی نیستید و استعدادی ندارید. غربی ها از روزی که متمدن شده اند و دیگر بالای درخت نمی خوابند؛ قیم ما شده اند اما نمی دانند آن موقعی که آنها روی درخت می خوابیدند ما دانشکده پزشکی جندی شاپور را داشتیم.

کد خبر : ۳۱۵۴۸۰