خبرگزاری کار ایران

آخرین تدبیر سازمان‌لیگ و فدراسیون؛

نامه کفاشیان و تاج به رئیس صدا و سیما/ فوتبالی‌ها همچنان پیگیر مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۶۱۱

کفاشیان و تاج درباره بدهی صداوسیما به باشگاه‌ها، سازمان‌لیگ و فدراسیون‌فوتبال نامه‌ای به سرافراز نوشتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، متن این نامه به شرح زیر است:

 پیرو مکاتبات متعدد و تماس‌های مکرر و درخواست‌های مستمر باشگاه ها و قاطبه جامعه فوتبال برای دریافت حقوق قانونی و حقه فوتبال از بابت ضبط و پخش مسابقات فوتبال موارد زیر به استحضار می‌رساند.

1- بنا بر الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC  و فدراسیون بین المللی فوتبال FIFA  کلیه رسانه هایی که اقدام به ضبط و پخش مسابقات فوتبال می نمایند موظف به کسب موافقت از فدراسیون ها و سازمان لیگ بوده و این امر منوط به توافق فی مایبن و پرداخت حق ضبط و پخش مسابقات فوتبال است.

2- بنا به نص صریح قانون اساسی هر کس مالک کسب و کار خویش و احترام به مالکیت امری موکد و قانونی است از آنجا که رویدادهای ورزش به عنوان محصول فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال به عنوان متولی امر فوتبال سازماندهی می شود لذا کسب اجازه  و توافق با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال به نمایندگی از جامعه فوتبال امری قانونی و الزامی است و در چند سال گذشته نیز توسط آن سازمان محترم رعایت شده است.

3- در سال‌گذشته جهت فصل ورزشی 93-94، پس از مذاکرات و با رایزنی معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشورو همچنین توافق وزیر محترم کشور، وزیر محترم وزارت وزرش و جوانان و ریاست  محترم  وقت سازمان  صدا وسیما مقرر شد با افزایش 30 درصد به رقم قراداد فی مابین مربوط به سال 92 حق ضبط و پخش فصل 93-94 در اختیار آن سازمان قرار گیرد.

4- فدراسیون فوتبال، سازمان  لیگ فوتبال ایران و باشگاه های فوتبال نهایت همکاری و همراهی را با آن سازمان به عمل آوردند  و با تلاش آن سازمان محترم  مسابقات  به صورت مستقیم و غیر مستقیم ضبط و پخش گردید و ده ها برنامه  تولیدی دیگر دراین رابطه تولید  و عملا پربیننده ترین و فراگیرترین برنامه صدا وسیما به این شکل محقق شد.

5- علیرغم قرارداد منعقده آن سازمان از پرداخت حقوق حقه و قانوی و تعهد شده فدراسیون ، سازمان لیگ و باشگاه ها به مبلغ 000/000/000/ 225(دویست و بیست و پنج میلیارد ریال) استنکاف ورزید و جامعه فوتبال را با بحرانی بزرگ روبرو ساخته است.

6- مصرانه استدعا دارد با توجه به گذشت حدود 6 ماه از پایان فصل 94/93 دستور فرمایند نسبت به پاسخگویی و تعیین تکلیف فوری و پرداخت این وجه و تعهد سازمانی اقدام عاجل نمایند.

7- ده‌ها مکاتبه رسمی و ده‌ها تماس تلفنی برای پاسخگویی و حتی جلسه حضوری با حضرتعالی بدون پاسخ سپری شده که استدعا دارد بذل محبت فرموده و نسبت به اقدام عاجل و پاسخ فوری دستور لازم صادر تا این فدراسیون در مقطع فعلی نتیجه امر را استحصال وضرورت دیگر اقدامات حقوقی فراهم نیاید. از بذل عنایت و مرحمت سازنده و اقدام اساسی حضرتعالی سپاسگزاریم.   

رونوشت نامه فوق به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود گودرزی وزیر ورزش، رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور نیز ارسال شده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز