خبرگزاری کار ایران

کمیته داوران اعلام کرد؛

محسن ترکی داور دربی 81 / داور مشهدی رکورددار شد

کمیته داوران فدراسیون فوتبال از انتخاب محسن ترکی برای قضاوت در بازی استقلال و پرسپولیس در هفته یازدهم لیگ برتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دربی 81 تیم‌های استقلال و پرسپولیس ساعت 15 روز جمعه 8 آبان‌ماه به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

این ششمین بازی است که محسن ترکی برای قضاوت دربی پایتخت انتخاب می‌شود. سعید مظفری‌زاده و علیرضا فغانی هر کدام 2 بار، محسن قهرمانی، مسعود مرادی، یدالله جهانبازی و تورج حق‌ورودی هر کدام یک بار دربی‌تهران را قضاوت کرده‌اند.

البته ترکی رکورددار قضاوت دربی است. وقتی بعد از 14 سال تصمیم گرفتند طلسم داوران‌ایرانی را بشکنند و قضاوت دربی را هم به داوران وطنی بدهند 2 داور را کاندیدا کردند. سعید مظفری‌زاده و محسن ترکی 2 رقیبی بودند که برای این بازی در نظر گرفتند و در حالی‌که همه تصور می‌کردند مظفری‌زاده بعد از 14 سال به‌عنوان نخستین داور ایرانی دربی انتخاب می‌شود اما کمیته داوران محسن ترکی را انتخاب کرد.

قضاوت خوب ترکی در نخستین تجربه‌اش در دربی باعث شد چند بار دیگر  سوت این دیدار بزرگ و حساس به این داور باتجربه کشورمان سپرده شود. اگر ترکی قاضی دربی 81 باشد با 6 سوت، رکورددار قضاوت در دربی‌های پایتخت خواهد بود. با توجه به شواهد موجود فعلا برای قضاوت دربی محسن ترکی بی‌رقیب است.

کد خبر : ۳۱۷۰۶۸