خبرگزاری کار ایران

هدف اصلی ما گرندپری مکزیک است؛

مقانلو: نگذاشتیم مصدومیت عمیدی تشدید شود/باید تکواندوکار فرانسوی را متوقف می‌کردیم

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: هدف اصلی ما گرندپری نهایی در مکزیک است.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: تورنمنت‌آزاد قزاقستان در 8 وزن برگزار می‌شد و ما 4 تکواندوکار را به این رقابت‌ها اعزام کرده بودیم.

وی افزود: آرمین هادی‌پور و امید عمیدی عملکرد قابل‌قبولی در این رقابت‌ها داشتند، ضمن اینکه بهنام اسبقی نیز با مصدومیت شدید مواجه شد و نتوانست تمام توان خود را به نمایش بگذارد.

مقانلو با بیان اینکه تا حدود زیادی به اهداف‌ خود در این رقابت‌ها دست پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: اولین هدف ما قرار گرفتن برخی ملی‌پوشان بین 20 نفر برتر رنکینگ بود.تیم ما باید هر وزن 2 نماینده آماده داشته باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی برای هوگوپوشان اصلی بتوانیم از نفرات جایگزین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما متوقف‌کردن تکواندوکار فرانسوی در وزن87-کیلوگرم بود که امید عمیدی به خوبی از پس این مهم برآمد و مسیر سجاد مردانی را برای قرار گرفتن بین 6 نفر برتر رنکینگ هموار کرد.

سرمربی تیم‌ملی درباره عدم حضور عمیدی در دیدار پایانی گفت: تیم ملی تکواندو سه‌شنبه هفته آینده عازم تورنمنت‌کرواسی خواهد بود و ما برای این رقابت‌ها به عمیدی احتیاج داشتیم. به همین خاطر و برای اینکه مصدومیت او تشدید نشود از حضورش در فینال این تورنمنت قزاقستان جلوگیری کردیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بهنام اسبقی می‌تواند چهارمین سهمیه المپیک را کسب کند، متذکر شد: اسبقی ورزشکار باتجربه‌ای است و می‌تواند امتیازات از دست رفته را جبران کند. بهنام مدت زیادی را از میادین دور بوده و باید در شرایط مسابقه قرار بگیرد. او را برای تورنمنت کرواسی آماده می‌کنیم تا ان‌شاالله بتواند در کرواسی به امتیازات خود اضافه کند.

مقانلو در پایان تصریح کرد: ما به کسب 4 سهمیه المپیک خوش‌بین هستیم و تمام تمرکز خود را روی مرحله‌نهایی گرندپری گذاشتیم تا بتوانیم حداکثر سهمیه المپیک 2016 را کسب کنیم.

کد خبر : ۳۱۷۱۴۲