خبرگزاری کار ایران

استقلال یک-پرسپولیس یک؛‌ ؛

تساوی دراماتیک دربی 81 زیر باران آزادی/ فرار برانکو با بن‌سون

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نخستین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت 15 تیم‌های استقلال و پرسپولیس با قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب‌استقلال: سید مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هرایر مگویان، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری(محسن کریمی)، یعقوب کریمی(خرسندنیا)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده(حاج‌محمدی)

ترکیب‌پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، رامین رضاییان، محمد انصاری، احمد نوراللهی(بن‌سون)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه(علیپور) و مهدی طارمی

دربی 81آغازگر بازی تیم استقلال بود. دقیقه 2 استقلال از جناح چپ صاحب ضربه کاشته شد که ارسال آنها با دفع مدافعان پرسپولیس همراه شد.

دقیقه 5 ضربه بازیکن آبی‌پوش از روی دروازه سوشا به بیرون رفت.

دربی 81دقیقه 12 رامین رضائیان قصد چرخش در محوطه‌جریمه استقلال را داشت که با برخورد به مدافع استقلال سرنگون شد و در حالیکه معتقد به خطای پنالتی بود محسن ترکی اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه 13 مهدی طارمی در محوطه جریمه استقلال صاحب موقعیت شد که بازیکنان آبی پوش توپ را سراسیمه به بیرون زدند.

دقیقه 14 امید عالیشاه در حالیکه بهترین موقعیت ممکن را برای باز کردن دروازه استقلال پیدا کرده بود و در موقعیتی تک به تک با رحمتی بود توپ را به جایی زد که رحمتی با شیرجه‌ای عالی به بیرون زد.

دربی 81دقیقه 15 مهدی طارمی پس از عبور از چند بازیکن سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای مگویان روی طارمی نداشت.

دربی 81دقیقه 24 ورزشگاه آزادی به احترام هادی نوروزی کاپیتان فقید سرخ‌پوشان شاهد اتفاقات جالبی بود. هواداران سرخابی در اقدامی قابل تحسین با تشویق‌های بی امان خود یاد کاپیتان فقید پرسپولیس را گرامی داشتند. ترکی هم با سوت خود چند لحظه‌ای به احترام نوروزی بازی را متوقف کرد. تماشاگران استقلال یک‌صدا فریاد می زدند«نوروزی» و هواداران پرسپولیس شعار می‌دادند « روحت شاد». پس از اقدام خوب هواداران استقلال؛ تماشاگران پرسپولیس هم با شعاد « حجازی؛ روحت شاد» یاد دروازه‌بان اسطوره‌ای فوتبال کشورمان را گرامی داشتند.

دقیقه 27 استقلال چند ضربه کرنر را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد اما در نهایت راهی به جایی نبرد و توپ در برگشت به طارمی رسید که با وساطت مدافعان دفع شد.

دربی 81دقیقه 36 عمران‌زاده روی طارمی خطا کرد که پرسپولیس صاحب ضربه کاشته شد و توپ در یک رفت و برگشت به رضائیان رسید که ارسال او از طرف دیگر زمین به بیرون رفت.

دقیقه 39 استقلال به یک کرنر از سمت راست رسید که طی آن ضربه سر بازیکنان این تیم به بیرون رفت. امید عالیشاه که از سمت راست به جناح چپ رفته بود با یک ارسال بلند توپ را در دستان رحمتی قرار داد.

دقیقه 42 استقلال از جناح چپ صاحب ضربه کاشته شد که توپ در یک رفت و برگشت در دستان سوشا قرار گرفت اما مجیدی بازیکن حریف با خطا روی مکانی، از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 43 نورالهی در حالیکه فقط رحمتی را روی در روی خود می‌دیدی ضربه‌ای بی دقت را به سمت دروازه وی شلیک کرد که رحمتی دومین واکنش عالی خود را در این دیدار به نمایش گذاشت و با کف دست مانع ورود توپ به دروازه‌اش شد. نیمه‌اول دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

دربی 81

دقیقه 48 ارسال زیبای خسرو حیدری روی سر جابر انصاری فرود آمد که این بازیکن هم با ضربه‌ سری دیدنی دور از دستان سوشا توپ را به قعر دروازه قرمزها فرستاد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.

دربی 81دقیقه 55 احمد نورالهی به دلیل مصدومیت جای خود را به جری بن‌سون داد. یعقوب کریمی از استقلال هم جای خود را به خرسندنیا داد.

دربی 81دقیقه 60 پرسپولیس در یک حرکت عمقی روی دروازه آبی‌پوشان خطرساز شد که ضربه طارمی از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت. روی کاشته کنار دروازه رحمتی، شهباززاده روی بنگر خطا کرد که ترکی دومین کارت زرد را هم به بازیکنان استقلال نشان داد.

دربی 81دقیقه 62 ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی را سوشا مکانی با یک‌دست مهار و به کرنر فرستاد تا ششمین کرنر آبی‌ها شکل بگیرد.

دربی 81دقیقه 64 پرسپولیس از جناح راست صاحب کرنر شد که در یک رفت و برگشت توپ دفع شد.

دقیقه 67 پرسپولیس از جناح راست یک ضربه کاشته گرفت که توپ بنگر از شش‌قدم راهی بالای دروازه شد.

دربی 81دقیقه 69 توپ از روی خط دروازه استقلال دفع شد و در چند رفت و برگشت دروازه استقلال تا آستانه باز شدن پیش رفت اما توپ وارد دروازه نمی‌شد.

دقیقه 71 محسن مسلمان از روی یک ضربه کاشته از سمت چپ زمین، توپ را روی دروازه ارسال کرد که با بدشانسی موقعیت های سرخپوشان یکی پس از دیگری دفع می شد.

دربی 81

دقیقه 72 حیدری جای خود را به کریمی داد و همان لحظه یک موقعیت دیگر پرسپولیس در اختیار آبی‌پوشان قرار گرفت.

دقیقه 75 امید عالیشاه جای خود را به علی علیپور داد.

دقیقه 77 پرسپولیس از پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شد که شوت رضائیان از بالای دروازه به بیرون رفت.

دربی 81دقیقه 79 پرسپولیس در چند مرحله صاحب موقعیت گلزنی شد که گویا دروازه آبی پوشان طلسم شده بود.

دقیقه 81 پرویز مظلومی، حاج‌محمدی را به جای شهباززاده به زمین فرستاد.

دقیقه 83 حاج‌محمدی با خطا روی مسلمان از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 90+5 بن‌سون نعویض طلایی برانکو بود چراکه موفق شد قفل دروازه رحمتی را بالاخره بشکند تا تیمش را به تساوی با ارزشی برساند. شوت رضائیان را رحمتی دفع کرد که توپ با بن‌سون برخورد کرد و به درون دروازه غلطید.دربی 81- بن سون

این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا سهم مظلومی و برانکو یک امتیاز از دربی 81 باشد.

دربی 81با این نتیجه استقلال 22 امتیازی شد و فعلا صدر جدول را حفظ کرد تا فردا که استقلال خوزستان بتواند صدر را از آبی‌های تهرانی بگیرد. پرسپولیس هم با این تساوی 15 امتیازی شد و فعلا به رده ششم جدول صعود کرد.

برنامه ادامه دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر به این شرح است:

شنبه 9 آبان 94

گسترش‌فولاد تبریز – پدیده، ساعت 15 در ورزشگاه اختصاصی گسترش

تورج حق‌وردی- علی میرزابیگی- سعید زارع- هادی حاج عباسی-ناظر داوری: ایرج نظری

سیاه‌جامگان– سایپا، ساعت 15، ورزشگاه ثامن‌الائمه

محمد ملکی- محمدرضا امینی- یعقوب حجتی- رضا عادل-ناظر داوری: حیدر شکور

صبای‌قم – تراکتورسازی‌تبریز، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام (ره)

مهدی سیدعلی- حسن ظهیری- قهرمان نجفی- محمدحسین ترابیان- ناظر داوری: عبداله باعزم

نفت‌تهران – استقلال‌خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی

پیروز سیف الله پور- محمدرضا منصوری- مهدی شفیعی- وحید کاظمی- ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ملوان‌بندر انزلی – فولاد خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی

علیرضا فغانی- بابک داوری- حمید کنعانی- سعید رحیمی مقدم-ناظر داوری: محمود رفیعی

ذوب آهن – راه آهن، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر

حمید حاج ملک- حسین طالقانی- فرهاد مروجی- روح‌اله شریفی- ناظر داوری: زاهد بحرینی

استقلال‌اهواز – سپاهان، ساعت 16:50، ورزشگاه غدیر

سعید بخشی‌زاده- حمید غمزه- رسول ذورقی- یاسر همرنگ- ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

کد خبر : ۳۱۷۶۳۲