خبرگزاری کار ایران

تساوی شیرین‌تر از عسل برای سرخ‌ها ؛

احتیاط بلای‌ جان پرویز؛ برانکو، پروفسورِ تعویض‌/‌دربی بازیکن «دربی‌باز» می‌خواهد!

asdasd
کد خبر : ۳۱۷۷۴۹

دربی 81 یک دیدار زیبا و تماشاگرپسند از آب در آمد و تا ثانیه‌های پایانی سرشار از هیجان بود.

به گزارش ایلنا، هشتاد و یکمین دربی پایتخت با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید تا سی و هفتمین تساوی تاریخ این مسابقه بزرگ رقم بخورد. این دیدار که در حضور بیش از 90 هزار نفر در ورزشگاه آزادی برگزار شد یکی از زیباترین تساوی‌های تاریخ دربی بود.

ایجاد موقعیت‌های پیاپی روی دروازه‌ها، تفاوت در نوع حملات، عملکرد فوق‌العاده با تجربه‌ها و جوانترها باعث شد که هواداران دو تیم سوای نتیجه از فوتبال زیبایی که انجام شد لذت ببرند.

در زیر به عملکرد دو تیم می‌پردازیم:

استقلال

صدرنشین لیگ‌برتر 5 دقیقه ابتدایی هر دو نیمه را بسیار خوب شروع کرد و در سومین دقیقه از نیمه‌دوم به گل دست یافت اما تعویض‌های محتاطانه پرویز مظلومی باعث شد آبی‌های پایتخت در ثانیه‌های پایانی برد را با تساوی عوض کنند.البته شاید اگر رحمتی درون دروازه نبود اتفاق دیگری در دربی 81 رخ می‌داد.

سوپر مهدی

بی‌تردید بهترین بازیکن دربی هشتاد و یکم دروازه‌بان باتجربه استقلال بود. رحمتی در این دیدار بارها و بارها با سیوهای فوق‌العاده خود ناجی تیمش شد تا به برخی مربیان میلیاردی ثابت کند فوتبال ربطی به شناسنامه ندارد و بد نیست برخی دوستان گاهی وقت‌ها برای تماشای دیدارهای لیگ در استادیوم حاضر شوند!

مگویان؛ حرفه‌ای و قابل‌اطمینان

مدافع ملی‌پوش ارمنستانی استقلال با عملکرد خوبش در این دیدار نمره قبولی گرفت تا ثابت کند یک مدافع حرفه‌ای است. مگویان بارها توپ‌های شلوغ محوطه‌جریمه را جمع کرد و در مصاف‌های هوایی نیز موفق بود تا یکی از برترین بازیکن‌های زمین لقب گیرد.

ابراهیمی محو شد!

هافبک تدافعی آبی‌ها که در به ثمر رسیدن گل تیمش تاثیر مستقیم داشت بعد از گل عملا از جریان بازی خارج شد و به صف پر تعداد مدافعان تیمش برای زیر توپ‌زدن اضافه و صرفا به دفع توپ پرداخت.

آموزش سانتر از خسرو

دیگر عادت کردیم از سانترهای بی‌نقص خسرو حیدری تعریف و تمجید کنیم. بال راست باتجربه استقلال در این دیدار تنها نیاز به یک حرکت روبه جلو داشت که همان یک فضا برای ساختن یک موقعیت گل عالی کافی بود. خسرو با یک پاس گل زیبا به خیلی از فوتبالیست‌های جوان لیگ برتری آموزش سانترکردن داد.

جابر انصاری؛ کوه انگیزه

زننده‌ گل استقلال در دربی 81 از ابتدای بازی عطش زیادی برای گل زدن داشت و سرانجام دقیقه 48 موفق شد به هدف خود برسد. انصاری ارسال بی‌نقص خسرو را با یک ضربه سر استادانه تبدیل به گل کرد تا در نخستین دربی خود موفق به گلزنی شده باشد. جابر از جمله خوب‌های استقلال در این بازی بود.

مظلومی؛ محتاط و مقصر

تا پیش از این دربی هواداران استقلال از پرویز مظلومی به عنوان یک مربی شجاع در دربی‌ها نام می‌بردند اما عملکرد مظلومی در این دیدار کاملا خلاف ادعای هواداران آبی بود. استقلال در این دیدار با گل دقیقه 48 یک بر صفر از حریف پیش افتاد اما بلافاصله بعد از گل خرسندنیا جای یعقوب کریمی وارد زمین شد تا استقلال عملا به فکر دفاع از گل زده خود باشد. در ادامه بازی نیز محسن کریمی و امین حاج‌محمدی برای صدرنشین لیگ به میدان آمدند که این تعویض‌ها باعث شد عملا نبض کار دست تیم رقیب بیفتد و آنها بتوانند نتیجه بازی را برگردانند. شاید اگر مظلومی از برهانی یا برزای استفاده می‌کرد در حفظ نتیجه و حتی زدن گل دوم موفق می‌شد اما گویا سرمربی آبی‌ها به بازیکن‌های "دربی نباز" اعتقاد بیشتری داشت!

پرسپولیس

بی‌تردید سرخ‌پوشان پایتخت تیم برتر دربی 81 بودند و در ثانیه‌های پایانی به حداقل امتیاز رسیدند تا بازی با نتیجه یک-یک پایان یابد. پرسپولیس در این دیدار بارها و به شیوه‌های مختلف موقعیت گلزنی ایجاد کرد و سرانجام توانست از دفاع چند لایه استقلال و البته دستان پرتوان رحمتی عبور کند و در ثانیه‌های پایانی به یک امتیاز برسد.

مکانی؛ یک توپ، یک گل

بیکارترین بازیکن این دیدار در نیمه‌دوم با اولین ضربه‌ در چارچوب دروازه‌اش تسلیم شد تا ثابت شود یک دروازه‌بان به غیر از درگیر شدن با بازیکنان تیم حریف باید عکس‌العمل نشان‌دادن هم بلد باشد.

انصاری؛ خونسرد و امیدوارکننده

مدافع‌چپ سرخ‌پوشان که نخستین دربی خود را تجربه می‌کرد با ارائه نمایش قابل‌قبول خود هواداران این تیم را به داشتن یک مدافع چپ کلاسیک امیدوار کرد. انصاری بازی روز گذشته در کارهای دفاعی و همچنین در فاز هجومی عملکرد قابل‌قبولی از خود ارائه داد.

رضاییان؛ خستگی ناپذیری که شبیه‌سازی بلد نیست!

مانند تمام بازی‌های این فصل، رامین رضاییان در فاز هجومی بازیکن بسیار موثری بود و بارها از جناح راست با نفوذهای خود برای مدافعان تیم حریف دردسرساز شد تا در نهایت در گل تیمش تاثیر مستقیم داشته باشد اما نکته جالب درباره رضاییان شبیه‌سازی‌های مبتدیانه او است. رامین در این دیدار چندین بار سعی به فریب دادن داور داشت که تقریبا در هیچ‌کدام از صحنه‌ها موفق نبود.

کامیابی‌نیا؛ سرباز فداکار

بی‌تردید هواداران پرسپولیس بهترین بازی کمال کامیابی‌نیا در این فصل را در دربی 81 مشاهده کردند. کمال در این دیدار چندین قطع توپ موفق داشت و تا ثانیه‌های پایانی در تمام جنگ‌های میانه‌میدان حضوری موفق داشت.

مسلمان؛ مزد صبوری‌اش را گرفت

بازیکنی که در ابتدای فصل مورد بی‌مهری سرمربی سرخ‌ها قرار داشت این روزها به طراح اصلی حملات تیمش تبدیل شده است. محسن مسلمان در نخستین تجربه دربی خود عملکرد قابل‌قبولی داشت و در آخرین لحظات هم به حملات تیمش نظم می‌داد تا خلاء سرخ‌پوشان پایتخت در میانه‌میدان را به خوبی پر کند.

بن سون؛ مروارید سیاه برانکو

سبک فوتبال خاصی ندارد اما با جایگیری های فوق العاده اش، خود را درموقعیت گلزنی قرار می دهد.جری بن سون هندوراسی با گل ثانیه های پایانی خود به ناجی بزرگ تیمش تبدیل شد و سومین گلزن خارجی تاریخ دربی بعد از عیسی ترائوره و ایمون زاید لقب گرفت. بن سون با گلی که در این دیدار زد 3 گله شد تا برانکو را به داشتن یک مهاجم حرفه ای و گلزن امیدوار کند.

برانکو؛ مرد تعویض‌های طلایی

سرمربی پرسپولیس با تعویض‌های شجاعانه خود در این دیدار تیمش را کاملا در فاز هجومی قرار داد تا در آخرین ثانیه‌ها، بازی باخته را به تساوی بکشاند. شاید بزرگترین تفاوت دربی 81 در تعویض‌های درست برانکو و تعویض‌های اشتباه مظلومی بود. پروفسور کروات در این دیدار جری بن‌سون و علیپور را به جای نورالهی و عالیشاه به میدان فرستاد تا تیمش بعد از دریافت گل با 3 مهاجم روی دورازه تیم حریف حمله کند و همین تصمیم شجاعانه برانکو نتیجه این دیدار بزرگ را تغییر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز