خبرگزاری کار ایران

دربی شیطنت‌های خاص خود را نداشت؛

رهبری‌فرد: مظلومی به خاطر 30 ثانیه همه را مقصر کرد/استقلال صدرنشین است، پرسپولیس حمله می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۲۸۴

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که حرف‌های پرویز مظلومی بعد از دربی تنها او را زیر سئوال برده و او با فوتبالی که به نمایش گذاشت مستحق برد نبود.

گفت‌و‌گوی بهروز رهبری‌فرد با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* دربی 81 چطور بود؟
به نظرم بازی خوبی بود. وقتی همه می‌گویند خوب بود یعنی خوب بود. البته نیمه‌دوم بعد از گل استقلال بازی کاملا احساسی بود و پرسپولیس بی‌برنامه حمله می‌کرد. این شیوه مال دوره ما بود که وقتی عقب می‌افتادیم فقط توپ بلند می‌ریختیم. مجید صالح درست گفته که اگر پرسپولیس تا صبح هم توپ می‌ریخت گل نمی‌زد و روی یک اتفاق به گل رسید.

* به نظر شما تساوی عادلانه بود؟
پرسپولیس خوب بود و در طول بازی سرتر بود اما حملاتش احساسی بود. برای تماشاگر این بازی جذاب بود و نتیجه هم عادلانه بود. اگر واقعی بخواهیم نگاه کنیم بازی را باید پرسپولیس می‌برد. عالیشاه و نوراللهی نیمه‌اول دو فرصت عالی داشتند و اگر گل می‌شد پرسپولیس بهتر ضد حمله می‌زد و بازی قشنگ‌تر و پرگل‌تر می‌شد اما استقلال بعد از گلزنی دنبال ضد حمله و کار تاکتیکی نبود.

* با مظلومی که گفته ترکی بازی را برای پرسپولیس در آورد، موافقی؟
اینجور صحبت‌ها جز اینکه خود آدم را خراب کند و زیر سئوال ببرد، فایده دیگری ندارد. رحمتی 2 دقیقه در وقت اضافه روی زمین بود و داور هم به درستی وقت‌اضافه را طبق قانون محاسبه کرد. مگر ترکی حساب کرده بود و به پرسپولیسی‌ها گفته بود من یک دقیقه اضافه‌تر می‌گیرم شما گل بزنید؟ آقای مظلومی این بازی هیچی اما آن بازی که ایمون زاید 3 گل زد هم ترکی مقصر بود؟

* این حرف‌ها بیشتر توجیه نیست؟
من می‌گویم آقای مظلومی اگر آن گل لحظات پایانی را نمی‌خوردید واقعا مستحق برد بودید؟ تیمی که صدر جدول و مدعی قهرمانی است واقعا در دربی مثل یک قهرمان بازی کرد؟ اگر تیمت خوب بود باید آن‌قدر حمله می کردی که گل‌های بیشتری بزنی. اگر می‌بردی با این فوتبال‌دفاعی به لحاظ فنی خودت راضی بودی؟ تیمی که صدر جدول است باید هجومی بازی کند و پرسپولیس که وسط جدول است باید دفاع می‌کرد. استقلال صدرنشین باید خیلی سرتر باشد اما الان همه را مقصر کردی به خاطر آن 30 ثانیه که درست هم گرفته بود.

* جو دربی چطور بود؟
خوب نبود. من می‌گویم دربی که 20 روز قبل از بازی درباره آن بحث می‌شود باید جذاب‌تر باشد. نمی‌گویم بروید دعوا کنید اما دربی جانانه‌ای نبود و آن شیطنت‌های خاص دربی را در زمین ندیدیم. شیطنت هم جزئی از دربی است و باید اتفاقاتی در این دربی بیفتد تا هفته‌ها درباره آن صحبت کنیم. دربی الان این چیزها را کم دارد. الان مظلومی و برانکو از مساوی راضی هستند و بازی برگشت هم همین‌طور است.

* درباره ادای احترام به هادی نوروزی در جریان دربی چه صحبتی داری؟
کار قشنگی بود. همه جذابیت‌های فوتبال به همین است. استقلال رقیب پرسپولیس است و چشم ندارند همدیگر را ببیند اما همدلی و همبستگی دارند و این کارها ماندگار است. در کنار رقابت و کری کنار همدیگر هم هستند و این نشان می‌دهد فرهنگ آن را داریم و باید این فرهنگ گسترش پیدا کند.

* داستان تو و تیم‌های پایه پرسپولیس کاملا تمام شد؟
ادموند بزیک را که برداشتند، محمد پنجعلی تماس گرفت چرا سر تمرین نمی‌آیی، چون جمشید شاه‌محمدی با تو مشکلی ندارد و بعد از چند بار تماس بالاخره سرتمرین حاضر شدم. شاه‌محمدی آنجا به من گفت من با تو مشکلی ندارم اما باشگاه مشکل دارد چون علیه باشگاه مصاحبه می‌کنی. من هم گفتم هر جا لازم باشد انتقاد می‌کنم و باز هم علیه باشگاه مصاحبه می‌کنم. شاه‌محمدی به من گفت از این به بعد باید با من هماهنگ کنی و اگر تایید کردم بعد صحبت کنی که من هم گفتم خداحافظ. البته یک اتفاق جالب دیگر هم افتاد.

* چه اتفاقی؟
شاه‌محمدی در حضور چند نفر گفت من نمی‌خواستم به تیم‌های پایه‌پرسپولیس بیایم چون با فرهاد کاظمی بودم و وقتی کاظمی به مشهد رفت و سرمربی سیاه‌جامگان شد به من گفت تو هم بیا اما به کاظمی گفتم من نیازی ندارم و از تهران خارج نمی‌شوم و بهتر است رضا شاهرودی را به مشهد ببرید چون رضا شاهرودی نیازمند و محتاج است و واقعا نیاز دارد و کاظمی هم به خاطر حرف من و نیاز شاهرودی او را به مشهد برد. من این حرف‌ها را به پنجعلی گفتم و پنجعلی خیلی ناراحت شد چون معتقد بود حتی اگر کسی نیاز دارد و کمکی به او می شود نباید جایی بازگو شود چون آدم نباید با آبروی کسی بازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز