خبرگزاری کار ایران

تیم گل‌محمدی بهتر از تیم کی‌روش بازی می‌کند؛

فروتن: اسدی مانند گاندی جلوی مستشار غربی ایستاده/ چرا فوتبال بلاتر قیم فوتبال ما است؟

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید در دعوای اسدی و کی‌روش در صف اسدی قرار می‌‌گیرد چراکه وی مانند گاندی جلوی مستشار غربی ایستاده است.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: درباره دعوای اسدی و کی روش باید بگویم آدم‌ها گاهی اوقات دعوا می‌کنند اما نمی‌دانم کار کی‌روش این‌قدر پرتنش است؛ یعنی دعوایش بزرگتر از آن چیزی است که به فوتبال ما داده است.

وی افزود: قاعدتا در کمتر جای دنیا شاهد دعوای سرمربی تیم‌ملی با دبیرکل فدراسیون هستیم. مساله این است که برای موفقیت در همه ابعاد باید هماهنگی و تفاهم وجود داشته باشد. هماهنگی‌ها و تفاهم‌های ما اجباری است یعنی هر وقت مسابقه‌ای یا اتفاقی در پیش است می‌گویند مسائل‌ملی مطرح است و تفاهم داشته باشید.

وی ادامه داد: باید این دعواها را ریشه‌یابی کرد. به نظر من این دعوا نیست. دعوا چیز خوبی است و چیز بدی نیست و در تمام احزاب و پارلمان‌های دنیا دعوا وجود دارد اما این یک تضاد ریشه‌ای و فکری است. این تضاد بین دیدگاه‌ها بین اسدی و کی‌روش است.

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: اگر قرار بر این باشد که یک صف‌بندی به وجود بیاید من شخصا در صف اسدی می‌روم چون کی‌روش در شرایط موجود و اقتصادی کشورمان یک مربی گران برای فوتبال ما است و جای یک مربی ایرانی را گرفته است. چرا ما باید مربی خارجی بیاوریم اما انگلیس، فرانسه، آلمان و حتی خود پرتغال مربی وطنی داشته باشند؟ چرا فوتبال بلاتر باید قیم فوتبال ما باشد؟ چرا مربیانی که بیشتر از فوتبال ما به ما نمی‌دهند باید مربی ما باشند و بعد هم هر کاری دل‌شان خواست انجام بدهند و یک لیگی را کوچک یا بزرگ کنند و هر وقت دل‌شان خواست لیگ را تعطیل کنند و در حقیقت تصمیم گیرنده اصلی فوتبال ما شوند.ما که هند 200 سال قبل نیستیم!

وی افزود: در دعوای اسدی و کی‌روش من در صف اسدی هستم چون یک مستشار غربی آمده به فوتبال ما و هیچی به فوتبال ما نمی‌دهد. اسدی برای من حالت گاندی را دارد که جلوی مستشارهای انگلیسی ایستاده بود. دقیقا اسدی گاندی فوتبال ما است. اگر کی‌روش یک فوتبال مدرن و جدید را ارائه می‌کرد و ترکمنستان را خرد و خاکشیر می‌کرد، من هم می‌رفتم در صف کی‌روش اما مساله این است که فوتبال ما با کی‌روش هیچ تکانی نخورده و یحیی گل‌محمدی با ذوب‌آهن فوتبالی ارائه می‌دهد که بهترین فوتبال ایران است و از تیم کی‌روش بهتر بازی می‌کند.

فروتن در پایان گفت: گل‌محمدی بازی را 4 بر یک عقب افتاده را 4 بر 4 مساوی می‌کند و تا حالا در فوتبال ایران کسی این کار را نکرده است. این کار تیم‌های آلمانی است، یعنی یحیی به لحاظ روحی و روانی هم تیمش را مثل آلمانی‌ها درست کرده است. من همیشه به بازیکنانم می‌گویم از نظر استحکام روحی مثل بازیکنان آلمانی باشید چون آنها تا 5 دقیقه به پایان بازی هم اگر 4 بر یک عقب باشند باز هم سخت و استوار به این اعتقاد دارند که می‌توانند بازی را 5 بر 4 ببرند و اکثرا هم این اتفاق می‌افتد.

کد خبر : ۳۱۸۶۳۹