خبرگزاری کار ایران

سیف‌برقی خبر داد:

یکسان‌سازی وضعیت سلامت بازیکنان تهرانی/ باشگاه‌ها گواهی سلامت بازیکنان را تکمیل کنند

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۸۶۱

رییس کمیته پزشکی فدراسیون از تمهیدات این کمیته در الزام صدور گواهی سلامت برای همه بازیکنان رده های مختلف و در همه رده های سنی خبر داد.

به گزارش ایلنا به از فدراسیون‌فوتبال، توحید سیف‌برقی درباره جلسات روز گذشته کمیته پزشکی گفت: روز گذشته دو جلسه مهم داشتیم که در نخستین جلسه در صبح روز گذشته نشستی با حضور حبیب‌اله شیرازی –رییس هیات فوتبال استان تهران و روسای حوزه‌های فوتبالی استان تهران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در این نشست درباره اهمیت انجام تست‌های پزشکی در افزایش عملکرد و نقش آن در سلامتی بازیکنان صحبت شد. در ادامه جلسه رییس هیات فوتبال استان تهران به نامه دبیرکل فدراسیون مبنی بر رعایت همه موارد پزشکی در تمام مسابقات رسمی در سطح استان تهران اشاره کرد. در واقع نامه دکتر اسدی رعایت همه موارد مانند بحث پزشکی، آمبولانس و دستگاه های احیای قلبی و عروقی را بطور الزامی تاکید داشت.

سیف افزود: به هر حال حدود 5 الی 6 هزار بازیکن فوتبال در سطح استان تهران مشغول فعالیت هستند که تا پیش از این صرفا بازیکنان لیگ برتر، دسته یک و دسته دو که حدود هزار نفر را تشکیل می دهند مورد تست های پزشکی قرار می گرفتند. در صورتی که تعداد زیادی از بازیکنان در این طرح حضور نداشتند و متاسفانه شاهد بیشتر اتفاقات تلخ پزشکی و همینطور مرگ ناشی از ورزش در این بخش بزرگ هستیم.

رییس کمیته پزشکی همچنین تاکید کرد: پیرو این نشست مقرر شد همه باشگاه‌ها در همه سطح‌ها و رده‌های سنی از این پس گواهی سلامت بازیکنان را تکمیل کنند و آزمایش‌های مختلف مانند نوار قلب، معاینات عضلات و استخوان و داخلی (گوارش، ریه و...) را در مراکز مورد تایید فدراسیون انجام دهند. در واقع باشگاه هایی که فرم پزشکی بازیکنان را تکمیل نکنند مسئولیت سلامت بازیکنان بر عهده آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده در نامه دبیرکل فدراسیون انتخاب رییس کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران بود که مقدمات مرتبط با آن در حال پیگیری است. البته هیات‌های فوتبال استان‌ها هم در همین راستا به تدریج باید رییس کمیته‌پزشکی خود را انتخاب و به کمیته‌پزشکی فدراسیون معرفی کنند تا پس از اطلاع دقیق از استانداردهای مورد نظر فدراسیون نسبت به اجرای برنامه های پزشکی اقدام کنند.

سیف درباره نشست دوم روز گذشته کمیته‌پزشکی گفت: جلسه‌ای با حضور همه اعضای کادر پزشکی تیم‌های ملی رده‌های مختلف برگزار کردیم تا مشکلات و درخواست‌های پزشکان و فیزیوتراپیست‌های تیم‌های ملی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: در این نشست که پرهان خانلری –دبیر کمیته پزشکی و علیرضا شهاب –رییس بخش بازتوانی کمیته پزشکی فدراسیون حضور داشتند، پزشکان درباره مواردی مانند مشکلات موجود در نحوه همکاری کادرفنی تیم‌ها با کادر پزشکی و همینطور مسائل مالی به بحث و گفتگو پرداختند.

وی در پایان گفت: کمیته‌پزشکی در چند سال اخیر روند خوبی را در پیش گرفته و ما هم این روند را ادامه خواهیم داد و نسبت به برطرف کردن مشکلات گام‌های جدی بر می‌داریم. بطور کلی هدف کمیته‌پزشکی تکمیل قدم‌های برداشته شده در راستای استانداردسازی مسئله‌پزشکی و سلامت بازیکنان است تا بتوانیم به استاندارهای سطح جهانی نزدیک‌تر شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز