خبرگزاری کار ایران

مشکل‌ فوتبال ما دعوای اسدی و کی‌روش نیست؛

زمان‌آبادی: ناتوانی فدراسیون‌فوتبال باعث شد نظام به خاطر فوتسال‌بانوان هزینه سیاسی بدهد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۲۵۳

سخنگوی سابق فدراسیون‌فوتبال گفت: مشکل فدراسیون‌فوتبال اسدی و کی‌روش و دعوای آنها نیست.

غلامحسین زمان‌آبادی که در غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، گفت: الان مشکل ما اسدی و کی روش و دعوای آنها نیست، مشکل این است که در فدراسیون‌فوتبال آدم بزرگ نداریم و به همین دلیل کی‌روش خودش را بزرگ می‌بیند. من شخصیت فنی کی‌روش را بزرگ می‌بینم اما او حق ندارد برای فوتبال ما حاشیه درست کند.

وی افزود: دقیقا مثل همین قضیه در زمان خود ما هم بود؛ در آن زمان برانکو نمی‌خواست خداداد و هاشمیان را دعوت کند و زیر بار نمی‌رفت، یعنی همان کاری که الان کی‌روش با رحمتی می‌کند. در آن روزها ما بازی حساسی با اردن داشتیم و دادکان دخالت کرد و از حق وتوی رییس فدراسیون بودن خودش استفاده کرد و برانکو را قانع کرد که خداداد و هاشمیان را به تیم ملی دعوت کند.

وی در پاسخ به این سوال که الان حق با اسدی است یا کی روش اظهارداشت: الان فدراسیون صاحب ندارد و آن شخصیتی که بتواند حرف آخر را بزند در فدراسیون نداریم، فوتبال ما یک خیمه است و وسط آن یک تیرک باید باشد. آن تیرک رییس فدراسیون است وقتی تیرک شل باشد همه اظهارنظر می‌کنند، مثل الان که در فدراسیون حکومت طبقاتی است و همه برای خودشان اظهارنظر می‌کنند.

وی افزود: سازمان لیگ طبقه‌اول است و حتی مهدی تاج درباره داوری هم صحبت می‌کند. یک طبقه هم کمیته‌داوران هستند و برای خودشان کار می‌کنند. یک طبقه هم دبیرکل فدراسیون است که او هم برای خودش کار می‌کند. یک طبقه هم رییس فدراسیون است که کفاشیان حکومت نمی‌کند بلکه سلطنت می‌کند؛ در نتیجه هر طبقه‌ای یک حکومتی دارد و کمیته‌انضباطی هم برای خودش یک طبقه است و اظهارنظر می‌کند.

زمان آبادی ادامه داد: واقعا الان سخنگوی فدراسیون چه کسی است؟ کفاشیان گاهی اوقات در پاسخ به سوالات می‌گوید من اصلا خبر ندارم در صورتی که امکان نداشت آن زمان از دادکان سوال کنید مثلا در لیگ 2 چه خبر است و او نداند! دادکان همه چیز را می‌دانست و کسی جرات نمی‌کرد در مسایل فدراسیون‌فوتبال دخالت کند. شعار دادکان این بود که مرگ ایستاده را به زندگی نشسته ترجیح می‌دهم لذا به همین دلیل با علی‌آبادی درگیر شد چون علی‌آبادی می‌خواست در فینال جام‌حذفی دخالت کند و دادکان اجازه نداد اما الان همه در کار فدراسیون دخالت می‌کنند.

وی درباره عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به جام‌جهانی گواتمالا و دخالت رییس‌جمهور برای حل این مشکل گفت: کفاشیان در این رابطه گفته ما پول نداریم؛ به نظر من این به خاطر بی‌صاحبی فدراسیون‌فوتبال است. کفاشیان آن توان را ندارد که فدراسیون‌فوتبال را تامین کند.

زمان آبادی متذکر شد: جا دارد یک خاطره در اینجا تعریف کنم. قرار بود ما اگر اردن را ببریم، دادکان در رختکن به بچه‌ها پاداش بدهد. گفتیم آقای دادکان امروز جمعه است، چطور می‌خواهید پول نقد بیاورید. دادکان همان روز با یکی از حاجی بازاری‌ها تماس گرفت و آن شخص از منزل خود به حجره‌اش رفت و بین دو نیمه پول را به ورزشگاه‌آزادی رساند. کفاشیان یک زمانی ما را دعوت کرد و گفت ما الان در فدراسیون چند میلیارد تومان بدهکاریم؛ دادکان آن زمان چه کار می‌کرد که نه تنها بدهکار نبودید، بلکه حتی به سازمان تربیت‌بدنی پول داده بودید و طلبکار هم بودید که من گفتم مردم و بازاری‌ها به دادکان اعتماد داشتند و همیشه ما از بازار درآمد داشتیم و هیچ‌وقت فدراسیون‌فوتبال دست به دهن نبود که به خاطر سفر دختران تیم ملی فوتسال این همه هزینه بدهیم.

وی در پایان گفت: به خاطر عدم اعزام تیم ملی فوتسال بانوان به مسابقات جام‌جهانی یکی از تلویزیون‌های بیگانه برنامه ویژه‌ای تهیه کرد که بگویند فدراسیون‌فوتبال اجازه نمی‌دهد دختران ما از مملکت خارج شوند در صورتی که این همه دختران ما از مملکت برای مسابقات مختلف ورزشی خارج می‌شوند، ما چه مشکلی داریم؟ ناتوانی فدراسیون باعث شده نظام به خاطر این مسایل هزینه سیاسی هم بدهد و این اتفاقات پسندیده ایران و ایرانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز