خبرگزاری کار ایران

مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه

شاگردان کی‌روش صدرنشین شدند

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در ورزشگاه‌آزادی با نتیجه سه بر یک مقابل تیم ملی ترکمنستان به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان از هفته هفتم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا امروز ساعت 15 و در ورزشگاه آزادی آغاز شد که داورانی از کره‌جنوبی این بازی را قضاوت می‌کردند. این مسابقه با گل‌های پورعلی گنجی، عزت‌الهی و دژاگه با نتیجه 3 بر یک به سود ملی‌پوشان ایران تمام شد؛ تک گل ترکمنستان را هم ساپاروف به ثمر رساند.

در دقیقه دوم مسابقه کاوه رضایی روی ضربه ایستگاهی در موقعیت آفساید قرار گرفت.

وحید امیری در یک موقعیت خوب قرار گرفت، اما نتوانست توپ را به گل تبدیل کند و تیم ایران در دقیقه چهارم نخستین کرنر خود را به روی دروازه ترکمنستان ارسال کرد.

تیم ایران در دقیقه ششم و در دومین کرنرش توانست دروازه حریف را باز کند؛ اشکان دژاگه توپ را به خوبی روی دروازه ارسال کرد و مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ایران توانست گل نخست شاگردان کی‌روش را در این مسابقه به ثمر برساند.

در دقیقه هشتم احسان حاج‌صفی در یک موقعیت مشکوک در محوطه جریمه ترکمنستان نقش زمین شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

سومین کرنر ایران در دقیقه دهم توسط شوتی که دژاگه به سمت دروزاه زد کسب شد که بازهم کاپیتان تیم ملی یعنی دژاگه توپ را روی دروازه ارسال کرد.

رضائیان و ترابی، دو بازیکن جوان ایران در نیمه اول با انگیزه بالایی داشتند و به کمک هم موقعیت‌های خوبی را برای سایر ملی‌پوشان ایجاد می‌کردند. در دقیقه 14 حاج‌صفی از روی یک ضربه ایستگاهی مستقیم بازهم دروازه ترکمنستان را تهدید کرد.

بعد از گلی که ایران به ثمر رساند و تا حدود دقیقه 22 بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت واشتباهات فردی بازیکنان هر دو تیم بیشتر از همه چیز به چشم می‌آمد.

در دقیقه 23 چهارمین کرنر برای ایران توسط حرکت وحید امیری کسب شد که ملی‌پوشان نتوانستند از آن استفاده کنند. پنجمین ضربه کرنر هم برای ایران در دقیقه 25 از شوت دژاگه برای ایران حاصل که در این صحنه شاگردان کی‌روش یک موقعیت خطرناک دیگر را روی دروازه ترکمنستان خلق کردند.

ارسلان آمانوف، بازیکن ترکمنستان در دقیقه 29 از سمت چپ به سمت دروازه ایران حمله کرد که رامین رضائیان با خطا وی را متوقف کرد؛ سبزپوشان ترکمنستان به خوبی از موقعیتی که نصیبشان شده بود استفاده کردند و توانستند یک موقعیت خطرناک را روی دروازه ایران ایجاد کنند.

شوت از راه دور امید ابراهیمی در دقیقه 34 از کنار دروازه ترکمنستان به بیرون رفت.

در دقیقه 40 ضربه سر کاوه رضایی که از روی سانتر رامین رضائیان زده شد به اختلاف بسیار کمی از کنار دروازه به خارج از زمین رفت. در برگشت و در دقیقه 41 بازیکنان ترکمنستان توانستند نخستین کرنر را بزنند، اما به خوبی از این توپ استفاده نکردند.

ملی‌پوشان ایران بارها تا دقیقه 43 توپ را تا محوطه جریمه حریف آوردند، اما نتوانستند ضربه آخر را به خوبی بزنند و دروازه حریف را تهدید کنند.

ششمین کرنر ایران را در دقیقه 44 و بازهم اشکان دژاگه ارسال کرد که مدافعان ترکمنستان توپ را به خوبی دفع کردند تا نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود ایران تمام شود.

نیمه دوم:

هفتمین کرنر ایران در این مسابقه هم روی حرکت کاوه رضایی حاصل شد که دژاگه آن را مستقیم به دستان دروازه‌بان ترکمنستان ارسال کرد.

در دقیقه 52 علیرضا جهانبخش از سمت راست توپ را به داخل محوطه جریمه سبز‌پوشان ترکمنستان سانتر کرد که کاوه رضایی نتوانست ضربه دقیق را به توپ بزند و دروازه‌بان حریف به سختی توپ را دفع کرد.

اشکان دژاگه در دقیقه 56 از سمت راست وارد محوطه جریمه ترکمنستان شد و شوت زیبایی را هم به سمت دروازه حریف روانه کرد که توپ وی به تیرک برخورد کرد و در برگشت هم کاوه رضایی نتوانست توپ را به تور برساند.

در دقیقه 58 هم صحنه قبلی تقریبا تکرار شد که این بار شوت علیرضا جهانبخش به تیرک خورد و در برگشت ضربه ترابی به بالای دروازه ترکمنستان رفت.

بازیکنان ترکمنستان در دقیقه 62 توانستند از روی یک ضربه ایستگاهی دومین کرنر خود را کسب کنند که این بار به خوبی توانستند از موقعیت خود استفاده کنند. در دقیقه 62 سبزپوشان ترکمنستان از روی نقطه کرنر و با اشتباه علیرضا حقیقی که نتوانست در خرج خود از دروازه توپ را دفع کند توسط ساپاروف بازی را به تساوی کشاندند. نکته جالب توجه اینکه این نخستین گل تیم ملی ترکمنستان در ورزشگاه آزادی بود.

در ادامه مسابقه سعید عزت‌الهی در دقیقه 64 روی یک حرکت انفرادی چند بازیکن ترکمنستان را دربیل زد و تقریباً از اطراف نقطه پنالتی با یک بغل پای فنی دروازه حریف را برای دومین بار باز کرد تا نتیجه بازی 2 بر یک به سود ایران شود.

سمت راست ترکمنستان در نیمه دوم بارها مورد حمله قرار گرفت؛ علیرضا جهانبخش از زمانی که وارد زمین شد بارها از آن منطقه نفوذ کرد و موقعیت‌های خوبی را هم ایجاد کرد که بازیکنان ایران قدر توپ‌ها را ندانستند.

در دقیقه 73 ارسال توپ اشکان دژاگه از سمت چپ دروازه ترکمنستان و ضربه سر علیرضا جهانبخش یک کرنر دیگر را برای ایران به ارمغان آورد. دژاگه بازهم توپ را از روی نقطه کرنر ارسال کرد و یک موقعیت خطرناک دیگر برای ایران ایجاد شد که توپ از جلوی محمداف، دروازه‌بان ترکمنستان عبور کرد.

در دقیقه 82 رضا قوچان نژاد که به تازگی وارد زمین شده بود با استفاده از اشتباه مدافعان حریف در موقعیتی بسیار خوب با دروازه‌بان حریف قرار گرفت که بلافاصله سبزپوشان ترکمنستان از راه رسیدند و وی را در محوطه جریمه سرنگون کردند تا داور کره‌ای اعلام پنالتی کند.

اشکان دژاگه برای زدن ضربه پنالتی پشت توپ ایستاد و توانست در دقیقه 83 به راحتی سومین گل ایران را به ثمر برساند تا نتیجه بازی 3 بر یک به سود ایران شود.

داور کره‌ای در این بازی با دادن فقط یک کارت زرد به امید ابراهیمی، بازیکن تیم ملی ایران را جریمه کرد.

با این نتیجه شاگردان کی روش جمع امتیازهای خود را به عدد 11 رساندند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عمان در صدرجدول چهارم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی قرار گرفتند و ترکمنستان هم 7 امتیازی باقی ماند.

ترکیب تیم ایران:

علیرضا حقیقی، عزت الله پورقاز، کاوه رضایی (در دقیقه 75 رضا قوچان‌نژاد)، وحید امیری (در ابتدای نیمه دوم علیرضا جهانبخش)، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی (در دقیقه 81 کمال کامیابی‌نیا)، اشکان دژاگه، مهدی ترابی

کد خبر : ۳۲۱۳۲۸