خبرگزاری کار ایران

عباس جدیدی در گفت وگو با ایلنا:

بنا را با فشار وزارت ورزش برگرداندند/خادم به جامعه کشتی دهن کجی می‌کند

عملکرد خادم در کشتی معنای روشنی دارد؛ رفتاری که به ما می‌گوید آقایان ورزش مملکت را به سخره گرفته اند. عملکرد او و شرایطی که در فدراسیون کشتی به وجود آورده باعث تاسف من است

پیشکسوت کشتی کشورمان انتقادهای تندی را متوجه رسول خادم کرد. عباس جدیدی، قهرمان کشتی جهان و المپیک گفت و گوی خود با خبرنگار ایلنا را اینگونه آغاز کرد: متاسفم که آقایان در فدراسیون کشتی بیشتر در حال درست کردن یک ویترین هستند. به طور منطقی باید شورای فنی تصمیم ساز باشد اما آیا در فدراسیون کشتی این شورا محلی از اعراب دارد؟ آیا از نظرات آنها به طور اجرایی بهره‌ای برده می‌شود یا صرفا گروهی تشریفاتی هستند؟ من پاسخ را می دانم؛ این طور نیست. اصلا به نظرات‌شان اهمیتی داده نمی شود. ظاهرا حرف آنها شنیده می شود اما در عمل هر تصمیمی که رئیس فدراسیون صلاح بداند اجرایی می شود.

جدیدی ادامه داد: شورای فنی کارش در فدراسیون کشتی تصمیم سازی است و باید تاکید کنم که در شرایط کنونی کشتی بین تصمیمی که ساخته می شود با تصمیمی که به اجرا در می آید از صفر تا صد جای ایراد دارد.

این قهرمان سابق کشتی کشورمان در ادامه گفت و گویش انتقادهای تندی را متوجه رئیس فدراسیون کشتی کرد و گفت: عملکرد خادم در کشتی معنای روشنی دارد؛ رفتاری که به ما می‌گوید آقایان ورزش مملکت را به سخره گرفته اند. عملکرد او و شرایطی که در فدراسیون کشتی به وجود آورده باعث تاسف من است؛ چون طوری رفتار می‌کند که انگار هیچ کس هیچ چیز نمی فهمد و فقط او می‌فهمد. این مدل در کجای دنیا شایع است که در فدراسیون کشتی نیز چنین رویه ای در پیش گرفته شده است؟ اصلا کدام یک از فدراسیون ها اینگونه عمل می کنند که کشتی عمل می کند؟ این رفتارها یعنی بی احترامی به جامعه کشتی؛ اینکه طوری برخورد کنیم که انگار هیچ کس هیچ چیز بلد نیست و فقط یک نفر همه چیز را بلد است.

جدیدی تاکید کرد: متاسفانه بعضی از پیشکسوتان ما هم برای کشتی دلسوزانه حرف نمی زنند بلکه برای منافع خودشان حرف می زنند. این نقد به طور جدی به آقای خادم وارد است که یک نفر است اما هم رئیس فدراسیون است هم مدیر تیم ملی است و هم سرمربی تیم کشتی آزاد. جالب تر اینکه ایشان  در مورد همه چیز تصمیم می گیرد. این دهن کجی به جامعه کشتی است و متاسفانه عده ای هم هستند که نه تنها به این رویه اعتراضی ندارند بلکه این موضوع را تایید می کنند و می گویند این تصمیم ما بوده و بهتر از خادم کسی را نداریم. بعد هم برخی مسایل را تا جایی پیش می‌برند که فیلا جلوی آن می ایستد و به آنها هشدار می‌دهد که اگر این شرایط ادامه داشته باشد شما را به المپیک راه نمی دهیم.

جدیدی در پاسخ به این سئوال که چرا تا کنون سکوت کرده و به یکباره موضع منتقد فدراسیون کشتی را اتخاد کرده استٰ یادآور شد: من می خواستم حاشیه ای برای کشتی ایجاد نشود و آقایان کار خودشان را بکنند. چون اگر حرفی می زدم می گفتند جدیدی با فلانی هم وزن بوده و با هم کشتی گرفتند و رقیب هم بوده‌اند و حالا خصومت شخصی باعث شده جدیدی انتقاد کند. اما ماه پشت ابر نمی ماند. البته من جسته گریخته معترض بودم اما آنها را رسانه ای نمی کردم. چون نمی خواستم ترکش حرف هایم متوجه بچه های زحمتکشی شود که در اردوها تلاش می کنند تا بهترین باشند.

جدیدی در مورد بازگشت بنا به کشتی فرنگی نیز حرف های جالبی زد: آقایان دو سال وقت تیم فرنگی را گرفتند و حالا خرابه هایی را که خودشان ایجاد کردند را به بنا سپرده اند. هیچ کجای دنیا به تیم برنده دست نمی زنند اما آقایان این کار غلط را کردند و اصلا به این موضوع توجه نکردند که تیم بنا داشت کارش را به خوبی انجام می داد. در آن مقطع شخصی و سلیقه‌ای تصمیم گرفتند و بنا را کنار گذاشتند و امروز هم به خاطر فشار وزارت ورزش و با خواهش و تمنا او را برگردانده اند. این تصمیمات استقلال فدراسیون ها زیر سئوال برده و البته حالا مردم می‌فهمند که معدل کار آقایان در حوزه مدیریتی ورزش چیست.

کد خبر : ۳۲۱۴۳۸