خبرگزاری کار ایران

لوکا و کرانچار در انتخابم نقش داشتند؛

استیماچ: کمک می‌کنم محرم مربی شود

مربی کروات تیم سپاهان می‌گوید باعث افتخار من است که فوتبال ایران به مربیان کروات اعتماد دارد و تلاش می کنم پاسخ این اعتماد را با نتایج خوب با یکی از بهترین تیم های فوتبال ایران بدهم.

به گزارش ایلنا، ایگور استیماچ مربی صاحب‌نام و کروات جدید سپاهان این روزها مشغول بررسی وضعیت سپاهان است، او در گفت‌وگو با سایت باشگاه سپاهان درباره شرایط این تیم و اطلاعاتی که تاکنون از این باشگاه و حواشی اخیر آن به‌دست آورده سخن گفت.

قبل از حضور در فوتبال ایران چه شناختی را نسبت به وضعیت ایران داشتید؟
با توجه به اینکه همکارانم در ایران کار کرده بودند، شناخت نسبی را از ایران داشتم. برای مثال برانکو ایوانکوویچ سابقه بلندی در تیم ملی ایران داشت و به همین دلیل اخبار ایران را پیگیری می کردم و خوشحال می شدم وقتی هموطنانم در ایران موفق می‌شدند. زمانی که فدراسیون فوتبال ایران و مردم به مربیان کروات اعتماد داشته باشند باعث افتخار من است. همکارانم هم در این سال‌ها جواب اعتماد ایرانیان را داده‌اند و همین موفقیت باعث خوشحالی من شده است.

شناخت شما از سپاهان تا چه حد بود؟
با توجه به بازی‌ها و مسابقات سال‌های اخیر به نوعی سپاهان تیم و قطب شماره یک فوتبال ایران بوده است. تیمی که قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و یا تا هفته‌های آخر مسابقات در قامت یک قهرمان ظاهر شده است. برای کسی که فوتبال ایران را پیگیری می‌کند قابل کتمان نیست که سپاهان یک قدرت بزرگ محسوب می‌شود و در سال های اخیر هم قدرتش بیش از پیش شده است. این موضوع باعث خشنودی من است و باید به هواداران این تیم تبریک بگویم که توانسته‌اند قهرمانی‌های زیادی را به دست بیاورند.

به غیر از شناختی که به طور نسبی از سپاهان داشتید آیا از کسی هم برای قبول هدایت این تیم مشاوره گرفتید؟

هموطنان من لوکا بوناچیچ و کرانچار مدتی را در این تیم حضور داشته‌اند و به همین دلیل با آن‌ها صحبت کردم و آن‌ها هم تجربیات‌شان را به من انتقال دادند. وقتی که بحث حضورم در سپاهان جدی شد بیش از پیش پیگیر وضعیت سپاهان شدم و بوناچیچ و کرانچار گفتند که سپاهان می تواند یکی از بهترین انتخاب‌های من باشد و بابت این انتخاب به من تبریک گفتند. من هم تمام تلاشم را می‌کنم که از تجربیاتم در تیم ملی کرواسی و دیگر تیم‌های این کشور مانند هایدوک برای موفقیت سپاهان استفاده کنم.

سپاهان هواداران پرشوری دارد. چه شناختی از هواداران دارید؟
دوستانم که در چند مقطع هدایت سپاهان را در دست داشته به من گفت که این تیم هوادارانی دارد که از لحاظ نزدیکی و دلبستگی به باشگاه نزدیک هستند و میان قلب آن‌ها و موجودیت سپاهان یک پیوند به وجود آمده است. آن‌ها با ناکامی‌های سپاهان ناراحت می‌شوند و غصه می‌خورند و با موفقیت این تیم خشنود می‌شوند. به نوعی هواداران سپاهان از لحاظ احساسی، عاطفی و دلبستگی ارتباط نزدیکی با این تیم دارند. سپاهان بیش از یک تیم برای آن‌ها اهمیت دارد. همین موضوع جای خوشنودی دارد و در عین اینکه کار را برای هر مربی سخت می‌کند از طرفی می‌توانم امیدوار باشم که هواداران با تعصب این تیم در شرایط سخت پشت و پناه تیم هستند و در مواقعی می‌توانند ورق را به نفع شما برگردانند.

در فوتبال ایران محرم نویدکیا را به عنوان یک بازیکن بزرگ می‌دانند و از طرفی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر است. چه شناختی از محرم نویدکیا دارید؟‌
باعث افتخار من است که سپاهان مانند تیم‌های بزرگ دنیا بازیکنی بزرگ و مرد قابل اتکایی دارند. او یک ستون و بازیکن محبوب هواداران است که وفاداری خود را در این سال‌ها ثابت کرده است. این مدل را به کرات در باشگاه‌های مختلف دیده‌ام و باعث خوشحالی است که سپاهان هم محرم نویدکیا را که محبوب هواداران است را در اختیار دارد. او علاوه بر محبوبیتی که در بین هواداران دارد مورد اعتماد مدیران باشگاه است و می‌تواند به عنوان بازیکن یا عناوین دیگر به سپاهان کمک کند. نویدکیا را می‌شناسم و لازم نیست درباره او تحقیق بیشتری کنم.

پس از رفتن حسین فرکی، نویدکیا در یک بازی هدایت سپاهان را بر عهده داشت و گفته می‌شود شاید در کادر فنی شما هم حضور داشته باشد.
در جریان این موضوع هستم و می دانم که او مسئولیت فنی تیم را که بسیار سنگین است بر عهده داشته و توانسته در یک بازی هم این تیم را پیروز کند. او به خوبی کارش را انجام داده و می‌تواند در آینده موفق شود. باید به وجود چنین کاپیتانی افتخار کنیم و در ادامه می توانیم روی توانایی‌های او به عنوان بازیکن حساب ویژه‌ای باز کنیم. از طرفی هر کمکی که لازم باشد به او می کنم تا یک مربی خوب شود. محرم در این مدت می‌تواند شناختش از سپاهان و فوتبال ایران را به من انتقال دهد و در هدایت بازیکنان به من کمک می‌کند. باز هم افتخار می‌کنم که او کاپیتان سپاهان است. محرم فردی قابل اتکاست و می تواند به تیم من کمک کند.

پس از یارگیری خوب سپاهان در فصل نقل و انتقالات این تیم با برخی مشکلات مواجه شد که می توان به انتقال حاج صفی به لیگ آلمان و محرومیت دو بازیکن برزیلی این تیم اشاره کرد. در نتیجه این اتفاقات سپاهان با کمبود بازیکن مواجه شده است. آیا قصد جذب بازیکنی را دارید؟

در جریان این اتفاقات هستم اما برای جذب بازیکن نیاز به زمان دارم و باید شناخت بیشتری از تیم را به دست بیاورم. هنوز شناخت لازم از توانایی شاگردانم را به دست نیاوردم و در زمان باقیمانده تا نیم فصل می توانم کمبودها را بررسی کنم. در این مدت باید بیشترین امتیازات را به دست بیاوریم تا در نیم فصل شرایط خوبی داشته باشیم. با مطالعه خودم و مشاهده از سیمای تیم می‌توانیم به نقاط ضعف‌مان پی ببریم و آن‌ها را برطرف کنیم. باید بیش از این کنار تیم باشم و در صورتی که لازم باشد تیم را تقویت می‌کنم.

و صحبت پایانی...

باید از هواداران این تیم تشکر کنم که در این روزها و در تمرینات مرتبا از من حمایت کرده‌اند و امیدوارم از من به عنوان یک مربی که سپاهان را هدایت می‌کند به نیکی یاد کنند. از مدیران کارخانه و باشگاه سپاهان هم به خاطر حسن اعتمادشان در قبل و بعد از مذاکرات تشکر ویژه می کنم.

کد خبر : ۳۲۲۲۸۰